Säännöt | Recent posts | aihe RSS | Haku | Rekisteröidy | Kirjaudu

miten mitata MOS kytkin S / H lineaarinen asettumisaika virhe ADC?

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Analog Circuit Design -> kuinka määrällisesti MOS kytkin S / H lineaarinen asettumisaika virhe ADC?
Arabiankielinen toisinto Bulgaria versio Katalaani versio Tšekki versio Tanska versio Saksa versio Kreikankielinen toisinto Englanti versio Espanja versio Ruotsinkielinen versio Ranska versio Hindi versio Kroatia versio Indonesia versio Italian version Heprea versio Japanin versio Korea versio Liettua versio Latvia versio Hollanti versio Norja versio Puola versio Portugali versio Romania versio Venäjä versio Slovakian versio Sloveeni versio Serbia versio Ruotsinkielinen versio Tagalog versio Ukraina versio Vietnam versio Kiina versio
Laatija Viesti
qslazio

Auttanut: 9

Post 15 maaliskuu 2007 16:26 kuinka määrällisesti MOS kytkin S / H lineaarinen asettumisaika virhe ADC?

Oletetaan CMOS-kytkin vastus ja näytteenotto kondensaattori on vakio ja ajo jännitteen lähde on ihanteellinen. Ja tämä S / H on tarkoitettu ADC.

Sitten ainoa virhe lähde CMOS-kytkin näytteen pidä piiri on lineaarinen asettumisaika (Haluan vain unohtaa maksu-injektion tai feedthrough).

Niin kauan kuin edellä mainitut edellytykset toteutuvat, lineaarisia asettumisaika vain skaalaa panos hieman (1-exp (-ts/tau)) "tau = 1 / (Ron × Csamp)". Ja se ei käyttöön vääristyminen tai lisätä melutaso. Se vain skaalaa signaalin saada vähän.

Kysymykseni on, kuinka tämä on lineaarinen asettumisaika virhe liittyy S / H tai ADC: n ENOB tai päätöslauselmaan. Kuten tiedämme ADC: n ENOB liittyy kanssa SNR joka voidaan määrittää FFT-analyysi.

Mutta kun emme otokseen jännite n FFT, jolla on lineaarinen asettumisaika virhe. Vaikuttaa siltä, että se ei muuta tulosta SNR erittäin paljon, koska mitään ylimääräistä melua / vääristymiä on lisätty ja se vain skaalaa syöttämiseen vähän.

Olen pyytänyt tämän, koska olen nyt optimoimalla yksi CMOS näytteenotto vaihteen sigma-delta ADC kanssa FFT-analyysi. Koska haluan vähentää maksu injektioneste indeced vääristyminen. Olen vähentää vaihtaa kokoa. Haluan tietää, kuinka pieni voin mennä turvallisuutta.

Jokainen, auta minua!
Kiitos paljon.
Palaa alkuun
gingerjiang

Auttanut: 11

Post 16 maaliskuu 2007 3:23 Re: miten määrällisesti MOS kytkin S / H lineaarinen asettumisaika virhe

suorittamista varten ADC eivät olisi huonontunut, S / H circuit selvittäminen koskemaan koko päätöslauselman ADC, joten asettumisaika virhe exp (-ts/tau) olisi vähemmän kuin LSB / 2, ADC
vähentää maksu injektion vaikutus, vain vähentämällä vaihtaa koko ei riitä. ja vähentää tätä käyttää koko erotusdiagnoosissa arkkitehtuuri ja alhaalta plane näytteenotto tekniikkaa.
asettaa vaihtaa koko varmistamiseksi otantavirhe näytteenottopaikkojen vaiheessa edelleen koko päätöslauselmaa.
onnea
Palaa alkuun
qslazio

Post 16 maaliskuu 2007 3:48 Re: miten määrällisesti MOS kytkin S / H lineaarinen asettumisaika virhe

kiitos vastauksesta.
intuitiivisesti olen kanssanne samaa mieltä, että S / H pitäisi ratkaista kanssa ADC: n päätöslauselmaa.
Mutta minä olen vain olettaa lineaarinen asettumisaika virhe vain skaalaa panos ilman melua, olenko oikeassa? Jos tämä on oikein, SNR vain laski 20 * log (0,99) ≈ 0.0873dB (oletan 1% lineaarinen asettumisaika virhe), tämä virhe on vähäinen.
Palaa alkuun
gingerjiang

Post 16 maaliskuu 2007 5:14 Re: miten määrällisesti MOS kytkin S / H lineaarinen asettumisaika virhe

No, nyt olen sitä mieltä, että lausunto on kohtuullinen S / H circuit vähintään
skaalaus syötteessä vain vähentää signaalin keinu, eli dynamiikkaan, tämä vaikutus on vähäinen
odota muihin mielipiteisiin
Palaa alkuun
qslazio

Post 27 maaliskuu 2007 16:49 kuinka määrällisesti MOS kytkin S / H lineaarinen asettumisaika virhe ADC?

Onko kukaan voi auttaa minua? Ole hyvä ja anna kommenttisi.
Kiitos vielä kerran!
Palaa alkuun
maxwellequ

Post 27 maaliskuu 2007 20:07 Re: miten määrällisesti MOS kytkin S / H lineaarinen asettumisaika virhe

Hyvä qslazio,

Mitä te sanotte, on totta, jos näytteenotto kondensaattorit ovat purettaviksi ruumassa vaiheen S / H, joka on todennäköisesti sinun tapauksessa (jos edellisen otokseen arvo pysyi tallennetaan siinä kondensaattorit sitten olisi alhainen pass-suodatin ominaisuus, mutta silti ei vääristä).

Ongelmana on, että vaikutuksia, joita et halua sivuuttaa (ei-lineaariset vaihtaa vastuksen, epälineaarisen loistaudit capacitances tehty kytkin transistorit, jotka on ladattu) tekee tämän "voittaa virhe" osaksi epälineaarisuus .... Joten lopussa, paras on taata "täydellisen" asettumisaika (eli merkityksetön ero todellisten ja ihanteellinen otokseen arvo).

Terveisin.

PS: Esimerkiksi, jos oletetaan, että ratkaisemaan S / H vahvistin on lineaarinen sitten ei olisi varmistaa täydellinen ratkaisemiseksi ", koska, jälleen kerran, sinun olisi vain saada virhe. Ongelmana on, että vahvistin on lineaarinen asettumisaika .....
Palaa alkuun
Btrend

Auttanut: 55

Post 28 maaliskuu 2007 11:33 Re: miten määrällisesti MOS kytkin S / H lineaarinen asettumisaika virhe

qslazio wrote:
kiitos vastauksesta.
Mutta minä olen vain olettaa lineaarinen asettumisaika virhe vain skaalaa panos ilman melua, olenko oikeassa? Jos tämä on oikein, SNR vain laski 20 * log (0,99) ≈ 0.0873dB (oletan 1% lineaarinen asettumisaika virhe), tämä virhe on vähäinen.

Mielestäni
1. jos 1% lineaarinen asettumisaika virhe sovelletaan kaikkiin tason signaalin, näitä virhe on signaalin depent: ΔVmax = Vin_max * exp (-t / τ) = Vin_max * 0,01 = (2 ^ N) VLSB * 0,01
eli ur melu on suurempi, jos panos amplitudi on suurempi.
2. jos 1% lineaarinen asettumisaika virhe on sovellettu 1LSB, näitä virhe on vakio
ΔV = Vin * exp (-t / τ) = VLSB * 0,01
3. jos (1) on totta sitten ur SNR tulee hajota N * 0,303 0,09 dB, myös THD on huonompi
4. jos (2) on totta sitten ur SNR tulee hajota, jonka 0.09dB, kuten u oli ilmoittanut
Palaa alkuun
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> Analog Circuit Design -> kuinka määrällisesti MOS kytkin S / H lineaarinen asettumisaika virhe ADC?
Sivu 1 / 1 Kaikki ajat ovat GMT 2 Hours

Väärinkäyttö | | Administrator | | Moderaattorit | | Tue meitä | | sivukartta
topic RSS