| Laatijan | Viesti |
|---|
zhoury
| 05 heinäkuu 2002 9:49 design suorittimen | | |
|
| | Nyt minulla on preject suunnitella 64-bittinen suoritin. Saisinko kysyä, joille on kokemusta tehdä that.pls pm minua, jos sinulla on kokemusta siitä ja iloita toisten auttamiseen. |
|
| Takaisin alkuun | |
 |
Gabby
| 05 heinäkuu 2002 10:05 | | |
|
| Hei
sinulla on joitakin info on VHDL CPU core osoitteessa:
www.opencores.org
Lisäksi voit kysyä siellä.
Ystävällisin terveisin. |
|
| Takaisin alkuun | |
 |
zhoury
| 05 heinäkuu 2002 13:48 | | |
|
| Ensimmäinen kiitos Gabby. Nyt olen mukana suunnittelemassa todellinen monimutkaisempi CPU kuin upotettu keskusyksikkö. Tämän tarkoituksena on yhteensopiva Intel IA64.So Nyt haluaisin saada uusia ystäviä, jotka ovat tehneet työtä Intel tai ibm.I on tiedettävä, miten ne suunnitella tällaisia keskusyksikkö. |
|
| Takaisin alkuun | |
 |
Google AdSenseen

| 05 heinäkuu 2002 13:48 Mainosten | | |
|
|
|
|
| Takaisin alkuun | |
 |
Ace-X
| 05 heinäkuu 2002 14:53 | | |
|
| IA-64? 
Mitään mahdollisuuksia! Luultavasti se on kaikkein monimutkaisimpia prosessorin markkinoilla. Se tukee dynaamista koodia käännös x86-koodi (CISC arkkitehtuuri) sisäisiä VLIW edustus. Sanon teille lisää: tärkein syy ei ole kaupallisesti saatavilla VLIW jalostajille, että tällaisia prosessori on hyvin monimutkainen, kääntäjä, joka pystyy katsomaan läpi eri alojen oman algoritmin ja kääntää sen pitkän sanan komento. Nämä kaverit (Intel ja HP) teki vielä hassu juttu - ne toteutetaan tämän kääntäjälle laitteistoon! Ne joilla on usean vuoden ajan. Ja nyt, miten luulet, milloin voit lopettaa tämän mallin? Odotan, että se on 20 vuotta, jos sinulla on onnekas!?
Parhaita haluaa,
Ace-X. |
|
| Takaisin alkuun | |
 |
zhoury
| 05 heinäkuu 2002 15:25 En ole jokeri. | | |
|
| | Olen vakavasti. Jos joku on kiinnostunut auttamaan minua pls klo minua. Nyt meillä on kokemusta kehittää chinset noin 4 miljoonaa portit ja haluamme tehdä enemmän. Nyt olen uutta suunnittelua CPU ja haluat tietää ero piirisarja ja suoritin. Haluan tietää perus suunnittelu kuten CPU especialy miten suunnitella vähän makro kuten alu.We on suunnitella käyttäen Synopsys DC ja designware. Mutta mielestäni se ei ole asianmukaista menetelmää CPU koska CPU on paljon enemmän portteja kuin piirisarja ja on enemmän juuri kun rajoitukset. Jos joku on tällaista kokemusta pls klo minua. |
|
| Takaisin alkuun | |
 |
Puolijohderatkaisuja
| 05 heinäkuu 2002 16:23 | | |
|
| Ace-X, vain siksi, et voi tehdä sitä, ei tarkoita, että yechen ei. [Sorry Ace-X, otan takaisin osan sanoistani, se ei tarkoita, retuperällä]
Myös useimmat DSPs, kuten TI 6000 sarjan WLIW, ja TI C-kääntäjät ovat todella käytettävissä ja työskentelee nykyisin. Lopuksi, jos piiri on IA64-yhteensopiva, Borland tai M $ tekisi kääntäjä. Yechen ei tarvitse vaivautua 
yechen, verilog koodi Sun UltraSPARC IIe CPU on ladattavissa ilmaiseksi Sunin verkkosivuilla. Lisäksi voit tarkastella Leon CPU. Se HDL lähde on saatavilla myös ilmaiseksi. Molemmat suorittimet tehdään käyttämällä HDL ja molemmat tulevat $ ynop $ ys DC skriptejä. O DW vaikka 
Kuten suorittimen arkkitehtuuriin, en ole perehtynyt IA64, mutta ei se Intelin ajatus päästä eroon x86-koodin kääntäminen kokonaan? Ilman tätä piece of junk, CPU olisi vain puolet käyttää ehkä 20% vaiheet valmisteilla ja kuluttaa 1 / 4 Power? , Mitä näen, WLIW suoritin on huomattavasti helpompi rakentaa kuin x86.
Ehkä voit osoittaa minulle suuntaan noin IA64 lomakkeissa?
Lopuksi, ei Intel haastaa sinut pois, jos olet tehnyt klooni IA64?
Puolijohderatkaisuja
Last edited by ASIC on 07 heinäkuu 2002 15:05, muokattu 1 kertaa yhteensä |
|
| Takaisin alkuun | |
 |
zhoury
| 06 heinäkuu 2002 1:56 | | |
|
| Thanks ASIC. Mielelläni ajatella kautta auringon prosessori. BTW kuka tahansa voi kohta jotkut paras keino suunnitella CPU? Jos ostan aion jakaa kaikkien kanssa täällä. |
|
| Takaisin alkuun | |
 |
ntxp
| 06 heinäkuu 2002 3:01 | | |
|
| Kuten Sparc CPU tulee Verilog RTL, ajattelin, kuten suorittimen voitaisiin suunnitella käyttäen DC, mutta jos haluat suunnitella jotakin tiheämpää ja pakataan klooni IA64 joitakin makroja ehkä mukautettuja suunniteltu, ja tarkoittaa se tulee takaisin kaavamainen ja alkukantaiset ulkoasutyökalua, joten jos minun täytyy aloittaa projektin, haluaisin käyttää tavanomaisia työkaluja, kuten DC, Cadence ja Avant (oh.. se on SNP nyt).
Toinen hyvä kaupallinen esimerkki VLIW on Trimedia Philips on kääntäjä rakennettu, ja tiedän ainakin yhden Trimedia klooni, joka on suunnitellut Pakistanin yritys (ei ohjusteknologia), se vain tekee kloonin ja käyttäjän on käytettävä Trimedia on koota välineet , joten myös, kenenkään ei tarvitse huolehtia ohjelmiston ellei u wanna roll out upouusi VLIW.
BTW, saatat löytää seuraavia kirjoja mielenkiintoinen suunniteltaessa arkkitehtuuri oman klooni: Tietokoneen arkkitehtuuri - kvantitatiivisesti (3rd Edition) Design of Complex Embedded Systems
Cool Project!
ntxp. |
|
| Takaisin alkuun | |
 |
zhoury
| 06 heinäkuu 2002 13:27 | | |
|
| Nyt olen vain ihme suunnitteluun makro. Onko olemassa mitään kaupallista työkalu suunnitteluun. BTW emme klooni IA64. |
|
| Takaisin alkuun | |
 |
Ace-X
| 06 heinäkuu 2002 13:29 | | |
|
| Vain selvä tilanne: ------------------------- Kerroin ole kyse ongelmista kääntäjiä IA64 - kaikki kääntäjä x86 toimii OK, vaan sen sisäinen rakenne - osa IA64 toimii kääntäjä, joka kääntää x86 komennot sisäiseen VLIW (EPIC) edustus! Tämä yksi osa on kaikkein monimutkaisimpia osa IA64 prosessori!
Huolta Trimedia, MediaEngine, TI ja muut - kaikki nämä prosessorit ovat DSP, tai olemaan lähellä meidän topic - ne ovat SIMD (Single Instruction Multiple Data) - se on luonnollinen tapa saada voittoa VLIW arkkitehtuuri ei ole yli monimutkainen kääntäjä. Mutta olen kertonut kääntäjiä yleiskäyttöinen VLIW prosessorit! Uudelleen, tiedättekö miksi ei ole puhdas VLIW yleiskäyttöön tarkoitettujen prosessorit (paitsi, Multiflow - mutta tämä yritys katosi markkinoilta)? Anyway, I provided this example with compiler just to explain how complicated is the nature of IA64. Anna katso tämä osoite selväksi se: http://developer.intel.com/design/itanium/idfisa/index.htm
Joten minun neuvoni on aloittaa eikä IA64, mutta muiden arkkitehtuuria. with processor design). IA64 on huonoin vaihtoehto aloittelijoille ja prosessorin suunnittelu (sikäli kuin ymmärsin, että on ensimmäinen kokemus yechen prosessorin suunnittelu).
is right - you'd better start with this nice book from David Patterson and John Hennessy: Ja ntxp on oikeassa - on parasta aloittaa tästä mukava kirja David Patterson ja John Hennessy: http://www.amazon.com/exec/obidos/ASIN/1558605967/qid=1025958103/sr=8-1/ref=sr_8_1/104-0586871-8110369 Se antaa sinulle joitakin ajatuksia arkkitehtuurista yksityiskohdista nykyaikaisia ja ajan.
Parhaita haluaa,
Ace-X. |
|
| Takaisin alkuun | |
 |
Dainis
| 06 heinäkuu 2002 17:59 | | |
|
| Look: h ** p: / / w * WF-cpu.org / h ** p: / / w * w.fpgacpu.org / links.html |
|
| Takaisin alkuun | |
 |
ntxp
| 08 heinäkuu 2002 3:55 | | |
|
| Kiitos Ace-X hyviä viitteitä.
Luulin yechen aikoo rakentaa toisen Transmeta ja se olisi siistiä olla tällainen unelma.
Palattava todellisuuteen, olen samaa mieltä siitä, että IA64 tai jopa ISA soveltuu sille (ei edes mainita suorituskykyä yhteensopivuus) on osa suurta työtä. Jos yechen on todella kiinnostunut tekemään tämän hankkeen, mielestäni sinun pitäisi koota ryhmä ihmisiä tekemään sitä kuin F-CPU, muuten Ace-X: n ennuste on 20 vuotta tässä tehtävässä on liian optimistinen.
Suuri unelma tapauksessa,
ntxp |
|
| Takaisin alkuun | |
 |
zhoury
| 08 heinäkuu 2002 14:25 | | |
|
| Thanks edellä kaikille. Kyllä meillä on paljon ihmisiä, jotka tekevät tämän project.And olen hinnoittelu EDA tähän hankkeeseen. Joten olen hyvin kiinnostunut esimerkiksi ASIC-suunnittelun kulkua. Sano todella En ole huolissani IA64-arkkitehtuurin complexity.We on suuri mies suunnittelun tätä. Kääntäjä on liian. Nyt vain ihmettelen, mikä on erityisen suunnittelun CPU ja suunnittelun normaali digitaalinen circuit.I tarkoittaa suunnittelun kulkua ja EDA-työkalut. Emme ole kloonausta IA64. Me vain haluamme suunnitella IA64 compatibal cpu.Performance ehkä sovi up.It 's startup.For meille compatibal on hyvin tärkeää. |
|
| Takaisin alkuun | |
 |
farmerwang
| 25 heinäkuu 2002 5:02 | | |
|
| | Oletan u on työtä akateemisen orgnization. Yritykselle, jotka haluavat ansaita hieman rahaa se tuote ei valita tällaista hanketta. CPU suunnittelu on hyvin monimutkainen, paljon kuin voitte kuvitella, voit tunnistaa tämä projektin edistyessä. Olen vahvasti agress ACE-X joitakin kohtia. Minulla oli envovled on CPU hankkeeseen 3 vuotta, se on täysin MIPS soveltuu embbed CPU, kesti 2 vuotta, ennen kuin voimme käynnistää jopa hätkähtää GUI meidän FPGA prototyyppi. 3 uudelleen pyörii tapahtua ennen ytimen tulee vakaa. Pullonkaula on tarkastusta, ei suunnittelu (jos u ei pyritä korkean kellotaajuuden). Mielestäni mikään yritys ei ole varaa tällaiseen hankkeeseen ilman hallituksen tausta. |
|
| Takaisin alkuun | |
 |