Säännöt | Recent posts | aihe RSS | Haku | Rekisteröidy | Kirjaudu

Testaus vastaanottajalle lähetinvastaanottimen sirua.

Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> RF, Mikroaaltouuni, Antennit ja Optiikka -> Testaus vastaanottajalle lähetinvastaanottimen sirua.
Arabiankielinen toisinto Bulgaria versio Katalaani versio Tšekki versio Tanska versio Saksa versio Kreikankielinen toisinto Englanti versio Espanja versio Ruotsinkielinen versio Ranska versio Hindi versio Kroatia versio Indonesia versio Italian version Heprea versio Japanin versio Korealainen versio Liettua versio Latvia versio Hollanti versio Norja versio Puola versio Portugali versio Romania versio Venäjä versio Slovakian versio Sloveeni versio Serbia versio Ruotsinkielinen versio Tagalog versio Ukraina versio Vietnam versio Kiina versio
Laatija Viesti
dkumar

Auttanut: 1

Post 24 huhtikuu 2008 9:05 Testing vastaanottajalle lähetinvastaanottimen sirua.

Hei! Kaikki!

Olen testata vastaanotin leuka ja ZigBee perustuu transceiver.The panos on LNA tuotantopanosten ja tuotoksen muodossa ADC.I on myös tuotannon PIN-sirulle muodostavat suodatinta, joka on sijoitettu jälkeen alas muuntaminen mikserin.

Ilmoita minulle, mitkä ovat eritelmät, että minun pitäisi testata for.following on luettelo, että pidin:
a) Gain testausta.
b) Vastaanotin lineaarisuus
c) Vastaanottimen herkkyys
Mutta olen edelleen sitä mieltä, että on vähän enemmän asioita, joita voin test.For esimerkiksi I / Q epäsuhta jne.

Pyydän teitä ystävällisesti kertoa minulle, mitä ovat vakiotestausohjelmat parametrit vastaanottimen ketjun ja miten edetä testejä.
Minulla on kaikki ne välineet, kuten toiminto generaattori, taajuuksien analysaattorin, logiikka-analysaattorin ja VNA.Also jos tarvitsen jotain muuta tee kertoa heille.

Etsitkö varhaisessa vastaus ja kiittää etukäteen ..

-dk
Palaa alkuun
View user's profile
Mazz

Auttanut: 75

Post 24 huhtikuu 2008 19:07 Testaus vastaanottajalle lähetinvastaanottimen sirua.

Hei se näyttää mielenkiintoinen: se voi olla paljon työtä, todellakin.

Aloitetaan alusta alkaen:
yleensä testi karkoitetut eritelmän, jotka on täytetty. Onko teillä tällaista asiakirjaa tai ei?

Jos näin on, sinun täytyy mitata kaikki parametrit on tekninen.

Mazz
Palaa alkuun
View user's profile
Google
AdSense

Post 24 huhtikuu 2008 19:07 Mainokset

Palaa alkuun
dkumar

Post 24 huhtikuu 2008 19:25 Re: Testaus vastaanottajalle lähetinvastaanottimen sirua.

Hei! Mazz

Kyllä mielenkiintoisen työpaikan ...
Oikeastaan juuri on lähetinvastaanottimen siru, joka perustuu ZigBee protocol.Its nolla-IF-arkkitehtuuri.

Mikrosirulle suunnitteli yhden aikaisemman opiskelija täällä minun yliopiston ja olen lukenut suorituskykyä ne on suunniteltu for.So sinänsä ei ole asiakirja, mutta minun tehtäväni on tehdä käyttöturvallisuustiedote tason asiakirja testaamalla sitä.

Olen jo PCB aluksella sirulle ja joilla on myös testattu taajuus syntetisaattori on chip.Not Haluan testata vastaanotin leuka jossa tiedot saisin selville, i lueteltujen above.Problem on koska aion siirtää analogisesti kautta LNA panos (voidaan muodostaa toiminto generaattori) ja sen jälkeen saada joitakin analogista signaalinkäsittelyä puolella sirulle Olen saamaan digitaalilähdön muodostavat ADC lopussa ketjun.

Miten varmistaa, että tämä on odotettu tuotos ja sitten voin tarkistaa muiden eritelmien ...

Toivon, että minun itsestään selvä.
Palaa alkuun
View user's profile
Mazz

Post 25 huhtikuu 2008 6:03 Testing vastaanottajalle lähetinvastaanottimen sirua.

Mielestäni voit tehdä pari asiaa.

Ensin sinun varmasti tarvitaan RF-signaali generaattori, että sinulla ei ole mainittu.
Soveltamalla kaistalla CW (hieman tasoittaa osalta LO) sävy on LNA, voit hankkia ADC ulostulo (logiikka-analysaattorin on OK, että) ja tehdä matematiikka nähdä tuotoksen taajuuksia, joten voit laskea voitto, lineaarisuuden , passband ja niin edelleen.

Tai voit testata analoginen erillään ADC, joilla on mahdollisuus käyttää Baseband suodattimen lähtö.

Saat NF toimenpi tarvitset kalibroitava melunlähde.

Mazz
Palaa alkuun
View user's profile
dkumar

Post 25 huhtikuu 2008 6:51 Re: Testaus vastaanottajalle lähetinvastaanottimen sirua.

"Ensin sinun varmasti tarvitaan RF-signaali generaattori, että sinulla ei ole mainittu."

Kyllä i järjestetty, että viimeisenä päivänä.

"Soveltamalla kaistalla CW (hieman tasoittaa osalta LO) sävy on LNA"
I didnt get mitä tarkoitetaan CW ääni. ja miksi sen olisi pitänyt tasoittaa muodossa LO taajuus? Oletan, että nolla-IF arkkitehtuuri on LO taajuus sama kuin saapuvan signaalin (mikä on moduloitu)

"voit hankkia ADC ulostulo (logiikka-analysaattorin on OK, että)"

Kyllä tämä näyttää hieno ..

"Ja tehdä matematiikka nähdä tuotoksen taajuuksia, joten voit laskea voitto, lineaarisuus, passband ja niin edelleen."

Voisitteko kommentoida matematiikka? En tehnyt paljon viestintää, joka perustuu tietenkin. Mitä matematiikka voisi olla tarpeen löytää tiedot muodostavat näin saatu logiikan tasolle?

"Tai voit testata analoginen erillään ADC, joilla on mahdollisuus käyttää Baseband suodatin tuotos."

testi analoginen erikseen tarkoittaa?

"" Saat NF toimenpi tarvitset kalibroitava melunlähde. "
kalibroida mitä?
Palaa alkuun
View user's profile
Mazz

Post 25 huhtikuu 2008 17:36 Re: Testaus vastaanottajalle lähetinvastaanottimen sirua.

OK, yksi kerrallaan:

"" Soveltamalla kaistalla CW (hieman tasoittaa osalta LO) sävy on LNA "
I didnt get mitä tarkoitetaan CW ääni. ja miksi sen olisi pitänyt tasoittaa muodossa LO taajuus? Oletan, että nolla-IF arkkitehtuuri on LO taajuus sama kuin saapuvan signaalin (mikä on moduloidut) "
CW: jatkuva aalto, yksinkertainen siniaallolla. Mittaamaan pieni signaali saada yleensä se on käyttänyt CW, ja sinun täytyy hakea se on taaj interval LO \-BW / 2 mitata sitä Baseband piiri on 0-BW / 2.

"Voisitteko ystävällisesti kommentoida matematiikka? En tehnyt paljon viestintää, joka perustuu tietenkin. Mitä matematiikka voisi olla tarpeen löytää tiedot muodostavat näin saatu logiikan tasolle?"
CW signaali 0-BW / 2 kaistanleveys menee läpi ADC on hankkinut logiikka-analysaattorin, sen on muunnettava radiotaajuuksien, mitata sen spektrinen ominaisuudet. Minulla ei ole suuria kokemusta siitä, mutta voit etsiä monta viittausta ADC kirjallisuutta.

"test analoginen erikseen tarkoittaa?"
Jos valitset analogisen signaalin ennen ADC (alkaen testauspisteen mainitsitte), voit mitata vain analogiset piirit.

"kalibroida mitä?"
NF mittaukseen perustuvat yleensä kuuma / kylmä (tai ns Y-tekijä)-menetelmällä.
Tarvitset melu diodi, joka luo tunnettu melutasolle, niin se on "kalibroitu". Katso esimerkiksi cp.literature.agilent.com/litweb/pdf/5952-3706E.pdf

Mazz
Palaa alkuun
View user's profile
dkumar

Post 28 huhtikuu 2008 15:03 Re: Testaus vastaanottajalle lähetinvastaanottimen sirua.

Hi mazz ..

Tein useimmat asiat ... mutta 1 asia, jos voisitte kertoa minulle ....

Olen tuotoksen muodossa suodattimen mistä voin ottaa analogiset lähdöt. Sano jos i panos ehdoton aallon LO Δ sitten i saa noin lähtötehoa, että kohta, jota voin lakastua nähdä laajuuden tai taajuuksien analyzer.But miten löytää SNR output? Voinko myös herkkyys ja lineaarisuus Lomakkeen tätä menetelmää?

Etsitkö vastausta ....
Palaa alkuun
View user's profile
Mazz

Post 28 huhtikuu 2008 18:56 Testaus vastaanottajalle lähetinvastaanottimen sirua.

SNR voidaan arvioida mittaamalla Gain ja melu Kuva erikseen.
Herkkyys riippuu min SNR pyydetty demodulaattori. Min SNR riippuu demodulaattori itse ja valitun mukauttamisen järjestelmä, joten voit laskea herkkyys alkaen min SNR pyytänyt (ja sytem kaistanleveys, tietenkin).

Saat lineaarisuus, voit mitata IIP3 pistoskäytön 2 RF-signaalia, niin samat valtuudet ja taaj LO delta1 ja LO delta2. Löydät käyttölaitteen ulosmenon vain delta1 ja delta2 äänet ja niiden Intermodulation tuotteita, niin voit mitata vastaanottimen IP3. Varo käyttää freqs kuin delta1 / 2 ja intermods joutuu sinun kaistanleveys.

Toivon, että se voi auttaa.
Mazz
Palaa alkuun
View user's profile
dkumar

Post 28 huhtikuu 2008 20:46 Re: Testaus vastaanottajalle lähetinvastaanottimen sirua.

Kiitos paljon niille apua.
Myös,
Onko minun laskea NF manuaalisesti tai ole väline?

herkkyyttä (dBm) = -174 B (dB) NF SNR on käytettävä?

koska on vain yksi panos, LNA, miten pistää kaksi RF-signaalia? Ja mitä te tarkoititte, kun sanoitte huolehtimaan vuorovälit ja delta1 / 2 on minun kaistanleveys?

Etsimme vastausta

-dk
Palaa alkuun
View user's profile
RFCMOS

Auttanut: 22

Post 28 huhtikuu 2008 23:22 Re: Testaus vastaanottajalle lähetinvastaanottimen sirua.

Hei,

Voit käyttää RF combiner syöttää kahden signaaleja.
Sinun on huolehdittava siitä, että kolmannen jotta Intermodulation tuotteet kuuluvat kaistalla. Toisin sanoen, että ne eivät suodatin, jonka suodattimet läsnä sinun saada ketjun.
Palaa alkuun
View user's profile
Mazz

Post 29 huhtikuu 2008 7:38 Testing vastaanottajalle lähetinvastaanottimen sirua.

joo
samaa mieltä RFCMOS.

Mazz
Palaa alkuun
View user's profile
dkumar

Post 08 toukokuu 2008 6:23 Re: Testaus vastaanottajalle lähetinvastaanottimen sirua.

HI!

Ilmoita minulle, jos olen laskea NF manuaalisesti tai voin käyttää joitakin instrument.I tarpeen, että SNR laskentaan.

Looking for help

Kiitos.
Palaa alkuun
View user's profile
Mazz

Post 08 toukokuu 2008 6:38 Testing vastaanottajalle lähetinvastaanottimen sirua.

Voit tehdä molemmat.
Being a ZIF vastaanotin, sinun tulisi käyttää melunlähde kanssa bändi (ja ENR) alkaen alhainen taaj (yleensä melulähteitä alhainen bändi on 10 MHz), jotta voidaan kalibroida soittimesi myös osa-1MHz kaistalla.
Lisätietoja, tutustu:
http://www.maxim-ic.com/appnotes.cfm/an_pk/2875

Toivon, että se voi auttaa.
Mazz
Palaa alkuun
View user's profile
Post new topic Reply to topic EDAboard.com Forum Index -> RF, Mikroaaltouuni, Antennit ja Optiikka -> Testaus vastaanottajalle lähetinvastaanottimen sirua.
Sivu 1 / 1 Kaikki ajat ovat GMT 2 Hours

Väärinkäyttö | | Administrator | | Moderaattorit | | Tue meitä | | sivukartta
topic RSS