VVV
| 16 tammikuu 2009 15:15 Re: akkulaturin auttaa | | |
|
| SCR tulee Rectifier. Kahden ylimmän transistorit ovat todella powered klo DC jonka akku itse. Jos akun jännite on alle kynnysarvon, jonka potti (se on tyhjä), sitten oikeaan yläkulmaan transistori on pois päältä. Vasemmalla transistori sitten, ja se voi päälle SCR kautta LED ja diodi. Tämä kuitenkin voi tapahtua vain, kun AC-syöttö napaisuus on sellainen, että alkuun on positiivinen. Tuossa vaiheessa SCR tulipalot ja virran akun puolet AC ajan. Kun napaisuus käännetään SCR sammuu. Se on seuraavan AC ajan.
Jos akun virta on liian korkea, jännite yli kahden 1R8 vastuksia tulee päälle BC547 transistori ja maksu jopa alempi 47uF korkki. The transistori ei voi sammuttaa SCR, mutta se estää sen räjäytyksessä seuraavan kerran AC on oikea napaisuus. Korkki voi pitää transistori pois useita AC jaksoissa.
Kun akku on ladattu jopa oikeassa yläkulmassa transistori tulee pitämällä vasemmassa yläkulmassa transistori pois. Tämä tarkoittaa sitä, että SCR ei enää palo ja akun enää laskuta. Mutta jos sen jännitepudotuksen sitten latausaseman sykli alkaa uudelleen.
Ei siksi, että koska akku valtuudet top of virtapiiriin, se ei toimi täysin kuollut akku. Siksi sinulla on kytkin, joka tilapäisesti puolestaan vasemmassa yläkulmassa transistori kanssa apua AC kun napaisuus on alkuun positiivinen.
En ole 100% varma siitä, että rooli alkuun 47uF cap, mutta epäilen, on tarkoitus estää oikeassa yläkulmassa transistori alkaen käännekohta, kun SCR tulipalot, koska jännite kasvaa, kun näin tapahtuu. |
|
banjo
| 16 tammikuu 2009 15:21 akkulaturin auttaa | | | tags: scr laturi |
|
| Temppu ymmärtämistä tässä radassa on mielestäni se toimii vain, jos akku on joitakin jäljellä jännite vasemmalle. Sitten akku on toimittamalla jännite to top BJT varten bias tarkoituksiin. Suunnittelija otti etua siitä, että paristot on tallennuslaitteisiin ja käyttää akun jossa tavallisesti paikka elektrolyyttistä kondensaattori.
Perustuu akkujännitteen, SCR johtuminen kulma on vaihdellut joka määritetään maksaa 1 / 2 sykli on otettu akku. Suunnittelijan tallennettu sekä suodatin kondensaattori on normaali DC tarjontaa ja Rectifier.
HUOM: Kun olin lapsi, olin lisäksi isoisäni n laturi auton akkuja, mitä piiri oli. Olin pettynyt löytää lähes mikään laatikko. Se oli vain muuntaja, suuri diodi ja ammeter. Se oli koko piiri. Ainoa taikasana on jo käynyt suhde muuntajan. Se oli tweaked siten, että ruuhka-ac Lähtöjännite siitä johdetun oli lähellä lopullista jännite he halusivat on akku. |
|