| Laatijan | Viesti |
|---|
yawijaya
Joined: 18 elokuu 2009 Viestejä: 16 Sijainti: Uusi vapaus, PA, USA
| 24 elokuu 2009 17:00 MOS-kytkin | | |
|
| Olen oppinut tämän taas takaisin, kun olin koulussa, ja nyt minun täytyy jälleen oppia tästä taas ... anyway, ota katso kuva
 Mistä tiedän piirin pitäisi antaa minulle lähtö joko ylä-tai alaosassa panos sinimuotoinen aalto. Lomakkeessa on transistorin mukaan Vgs on 2-4V. mutta oma tuotanto ei juuri ole, mitä odotin. Luulen, että olen puuttuu yksi tärkeä käsite, mutta en ainakaan muista .. kaikki ehdotukset? Thanks for help! |
|
| Takaisin alkuun | |
 |
Audioguru
Joined: 19 tammikuu 2008 Viestejä: 932 Auttoi: 78 Sijainti: Toronto alueella Kanadassa
| 24 elokuu 2009 17:28 MOS-kytkin | | |
|
| Arvo 1nF kondensaattorin C4 on aivan liian pieni siirtää 50Hz on 1k kuorman vastus R6 joten se kulkee vain ULA vääristymistä. Käytä 100uF.
Mosfet on portti kynnys jännite on 2V ja 4V jos se tuskin syttyy kanssa 250uA. Vastukset R2 ja R5 puolueellisuus Portin 3V. Sitten Mosfet voi suorittaa tai se voi olla toimintaa. |
|
| Takaisin alkuun | |
 |
yawijaya
| 24 elokuu 2009 17:39 Re: MOS-kytkin | | |
|
| | Kiitos vastauksesta, mutta mitä minuun tulee, että haluan sen toimivan siirtyä ottamaan yläpäässä signaalin out.How minun pitäisi tehdä se? Kiitos |
|
| Takaisin alkuun | |
 |
Audioguru
Joined: 19 tammikuu 2008 Viestejä: 932 Auttoi: 78 Sijainti: Toronto alueella Kanadassa
| 24 elokuu 2009 18:10 MOS-kytkin | | |
|
| | Portille kynnys jännite Mosfet on monenlaisia jännitteitä. Sinun täytyy säätää portin jännitettä potin tehdä mitä haluat. Sitten Mosfet syttyy kova ja tyydyttyneitä rasvahappoja, kun tulosignaali on myönteinen, ja se laajennetaan ja antaa signaalin, kun tulo on negatiivinen. |
|
| Takaisin alkuun | |
 |
yawijaya
| 24 elokuu 2009 18:28 Re: MOS-kytkin | | |
|
| | kiitos! |
|
| Takaisin alkuun | |
 |
Millwood
| 24 elokuu 2009 18:42 MOS-kytkin | | |
|
| muutamia ehdotuksia:
1) sinun pitäisi olla enemmän tarjontaa rautateiden: MOSFET tarvitsee vähintään 4-5v Vds operaatio kuin lineaarinen vahvistin. Haluaisin lisätä V2 on enemmän kuin 9 - 12V tai enemmän, riippuen hakemuksen.
2) sinun pitäisi myös laittaa pieni vastus (kuten 11 - 47ohm) välillä MOSFET: n lähde ja kentällä auttaa määrittelemään voitto.
3) sinun täytyy asua sinun kondensaattorit sellainen signaali, jonka haluat täydentää.
4) sinun pitäisi säätää bias vastukset (R2/R5) siten, että tuotanto saa mahdollisimman symmetrisesti vauhdissa. Tämä tarkoittaa, että sinun topologia, viemäri pitäisi istua Vds (min) (V2-Vds (min)) / 2. olettaen V2 = 9V, Vds (min) = 5V, se tarkoittaa, että viemäri on MOSFET pitäisi olla 7v, ja vahvistimen voi Swing / - 2v Max - todennäköisesti vähemmän.
Tämän jälkeen voit laskea sen työskentely pistettä tyhjäkäynnillä. |
|
| Takaisin alkuun | |
 |
yawijaya
| 24 elokuu 2009 19:06 Re: MOS-kytkin | | |
|
| | Hei, kiitos paljon, viimeisin todella auttaa! Tapauksessa, mitä pitäisi tehdä, jos lomakkeessa ei kerro vähintään VDS kertoo, että tyypillinen on 10 tai 12,5 V mutta se on korkea, vaikkakin ... |
|
| Takaisin alkuun | |
 |
Audioguru
| 24 elokuu 2009 19:16 MOS-kytkin | | |
|
| | VDS voi olla mitä tahansa. Vgate on se, joka määrää, kuinka paljon Mosfet kytkeytyy päälle ja jokainen Mosfet on erilainen. |
|
| Takaisin alkuun | |
 |
yawijaya
| 24 elokuu 2009 19:27 Re: MOS-kytkin | | |
|
| | ok, joten jos saan sen oikein, minun täytyy tietää, kuinka monta Id haluan, ja sitten tarkistaa nykyisen voltin käyrän mitkä Vds Tarvitsen ja en voi laskea, että Vgate .. on se oikea? |
|
| Takaisin alkuun | |
 |
Millwood
| 24 elokuu 2009 20:32 Re: MOS-kytkin | | |
|
| | yawijaya kirjoitti: | | Hei, kiitos paljon, viimeisin todella auttaa! Tapauksessa, mitä pitäisi tehdä, jos lomakkeessa ei kerro vähintään VDS kertoo, että tyypillinen on 10 tai 12,5 V mutta se on korkea, vaikkakin ... |
vähintään Vds se riippuu siitä, kuinka paljon vääristymiä voit sietää. Useimmat MOSFETs on suunniteltu kytkentä sovelluksiin, ja he haluavat laitteiden olla kylläisyyttä.
lineaaristen soveltamisesta (missä olet nyt), että ei ole, mitä haluat tehdä. Sen sijaan haluat olla runsaasti headroom valvoa lähtöjännite, joten se ei leikkeen. 4-5v numero I mikäli on varsin hyvä myös suuritehoinen sovelluksia ja konservatiivinen pienten signaalin sovellukset (kuten omasi).
Voit suunnittelu suurempi Vds (min), mutta et voi saada riittävä peruste lisäkustannuksia (inefficiencyy, lämmöntuotto, High Voltage osat, jne.)
| Quote: | | Minun täytyy tietää, kuinka monta Id haluan, ja sitten tarkistaa nykyisen voltin käyrän mitkä Vds Tarvitsen ja en voi laskea, että Vgate .. on se oikea? |
yleensä ole. varten Yksikantaisten pieni signaalinvahvistimeen kuin sinun, haluat selvittää, mikä pahinta kuorman se ajaa. Näyttää siltä, että olet suunnittelussa Äänenvahvistin, ja latausajan todennäköisesti esivahvistimen. Ne on yleensä vähintään tuloimpedanssi 470ohm ja yleensä paljon suurempi kuin (4.7K tai uudempi).
joten jos suunnittelu ajaa 470ohm kuormitus (pahimmassa tapauksessa), haluat ulostuloimpedanssi (R1), joka ei ole suurempi kuin kuorma. En yleensä suunnittelu siten, että R1 on 50% - 10% kuorman. se tarkoittaa, että R1 on 220ohm tai pienempi.
Kun sinulla on, että voit päättää hankkia oman vahvistimen. Se on (R1 / / Rload) / RS jossa R on vastus välillä lähde MOSFET ja kentällä. sanoa, että haluat saavuttaa voitto 2x, että tarkoittaa (220 / / 470) / 2x = 68ohm (karkea matematiikka). että matematiikka olettaa MOSFET on äärettömän hyötyä niin todellisessa maailmassa meillä todennäköisesti on vähemmän hyötyä siis voi vaatia vähemmän Rs korvata.
impedanssi on noin R2 / R5. Jos käytössäsi on 9v rautateiden ja sinun Vd istuu noin 7v. koska MOSFET on Vgs = 3-4v avata joten R2/R5 jakajan aikoo lieventää Vd kertoimella 2x niin R2 = R5. Tämä tarkoittaa sitä tuloimpedanssi on 1 / 2 * R2.
En yleensä suunnittelu minun vahvistin on tuloimpedanssi ole suurempi kuin 47k eikä alle 4.7K ja yleensä noin 10k niin R2 = R5 = 22k.
R4 on siellä vakauden ja aion pitää sitä 1k. Voit valita kondensaattorien tarpeitasi - enimmäkseen taajuusvasteeseen liittyy. Käytän yleensä 0.22u - 0.47u C2 ja 4.7u - 47U ja C4.
joten tässä on lopullinen muotoilu.
Kuten näette, se antaa kohtuullisen hyvä tulos. voitto on hieman vähemmän kuin 2x, koska epätäydellinen IC sekä vaimennus aiheuttama R4 (omassa kaavamainen).
Tämän jälkeen sinun täytyy selvittää sen taajuusvaste (AC-analyysi) varmistaa, että a) se ei värähtely ja b) se sopii tarpeisiisi. |
|
| Takaisin alkuun | |
 |
Google AdSenseen

| 24 elokuu 2009 20:32 Ads | | |
|
|
|
|
| Takaisin alkuun | |
 |
Millwood
| 24 elokuu 2009 20:44 MOS-kytkin | | |
|
| tulet huomaamaan, että viemäri on MOSFET ei istua 7v - minun esimerkiksi se istuu 8v - kuten työ-kohta riippuu IC: n tunnus vs. Vgs suhteen.
Joten laajennetaan suurten signaalin katkaisu ehkä ole yhtä symmetrinen kuin olimme odottaneet.
On selvää, että ei ole iso juttu pienten signaalien vahvistamiseen. Mutta jos todella haluat olla symmetrinen leikkautumisen, voit säätää R3/R4 (minun kaavamainen) siten, että Vd istuu haluamasi tasolla.
kuten R3 / / R4 määrittää oman impedanssi, et halua sen mukauttaminen laskea Tuloimpedanssi. Siten sinun olisi pyrittävä lisäämään R3 ja R4 tarvittaessa.
Kokeile myös valita MOSFET joka sopii tarpeisiisi kannalta Id ja VDS (erittely). Mutta myös sen tulo kapasitanssin. yrittää laskea tulo kapasitanssi (Ciss useimmissa lomakkeessa) alle 220PF.
Schottky MOSFETs toimi todella hyvin täällä, erityisesti superline niistä peräisin Freescale. IRF510 on keskipitkällä valtuudet MOSFET mutta yllättävän on hyvin alhainen Ciss, ja se on varsin edullinen ja helposti saatavilla, joten sitä käytetään vähän joko esivahvistimen tai headphone amp.
yksi huomattava asia tässä topologia on harhaa vakauden regardes toimittaa rautateitse. |
|
| Takaisin alkuun | |
 |