Säännöt | Recent posts | aihe RSS | Haku | Rekisteröidy | Kirjaudu

Digitaalinen oskilloskooppi Project

Siirry sivulle 1, 2,3 ... 14,15,16Seuraava
Siirry sivulle:

Post new topicReply to topic EDAboard.com Forum Index -> Hobby Circuits and Small Projects ongelmat -> Digitaalinen oskilloskooppi Project
Arabiankielinen toisintoBulgaria versioKatalaani versioTšekki versioTanska versioSaksa versioKreikankielinen toisintoEnglanti versioEspanja versioRuotsinkielinen versioRanska versioHindi versioKroatia versioIndonesia versioItalian versionHeprea versioJapanin versioKorealainen versioLiettua versioLatvia versioHollanti versioNorja versioPuola versioPortugali versioRomania versioVenäjä versioSlovakian versioSloveeni versioSerbia versioRuotsinkielinen versioTagalog versioUkraina versioVietnam versioKiina versio
Laatija Viesti
ze_dib

Paikka: Ranska

Post 18 helmikuu 2003 14:33 Digitaalinen oskilloskooppi Project
tags: pc oskilloskooppi aluksella hankkeen oskilloskooppi hankkeen FPGA oskilloskooppi oskilloskooppi FPGA kpl oskilloskooppi hankkeen usb oskilloskooppi hankkeen digitaalinen oskilloskooppi hanke

Hei

Olen tutkii mahdollisuuksia tehdä digitaalinen oskilloskooppi PC kanssa laivalla RAM tallentaa muistiin näytteitä.

Minulla on useita kysymyksiä:
=> Mikä bussi on helpompi käyttää (kovaa ja kuljettaja linux / windows): PCI-, USB-tai IEEE1394
=> Olen kuitenkin noin käyttämällä monta alhaisella nopeudella ADC (cheapier) pyritään näytteenottotiheys HaIuaisin käyttää, se on hyvä tapa tehdä tämä.

Mikä FPGA olisi kaikkein sopivin, että hanke SpartanII tai APEX20k

TOTO2001
Palaa alkuun
ee_freak

Paikka: jonnekin ajoissa

Post 18 helmikuu 2003 15:48

Kokeile www.bitscope.com. He käyttävät PIC kanssa CPLD.
Palaa alkuun
MADURAN

Auttanut: 2
Sijainti: Romania

Post 18 helmikuu 2003 15:56
tags: http://www.chocbar.demon.co.uk/

http://www.chocbar.demon.co.uk/
Palaa alkuun
ze_dib

Post 18 helmikuu 2003 16:08

Kiitos paljon niille hyödyllisiä linkkejä

Uskon, että toinen on lähellä sitä, mitä haluaisin suunnitteluun.

Haluan mieluummin PC SDRAM-muistia, jotta varastointi näytteet, halpa ratkaisu, jossa on FPGA.

Toto2001
Palaa alkuun
dsp_

Auttanut: 3
Sijainti: täällä ... juuri nyt ...

Post 18 helmikuu 2003 16:38
tags: "aikaa erotettavien näytteenotto" tp: / / www.google.com/

hi toto
etsiä "aika erotettavien näytteenotto" tai "erotettavien näytteenotto ADC" google

Theres yksi app. huomata tässä käsiteltävän maxim etusivulle
http://www.maxim-ic.com/appnotes.cfm/appnote_number/384

mutta ehkä tämä ei ole paras lähestymistapa harrastus tarkoituksiin
Maxim kirjoitti:
Valitettavasti tämä lähestymistapa on monimutkainen ja aiheuttaa ylimääräisiä kustannuksia, pitkä kalibrointi ja matemaattisen analyysin.

HTH
dsp_
Palaa alkuun
ze_dib

Post 18 helmikuu 2003 18:25

Kiitos soveltamista merkintä.

Se on melkein mitä olin ajatellut.

Voisiko FPGA olettaa kellon varten ADC näytteenotto, tarkoitan mielestäsi Jitter on Kello signaali olisi hyväksyttävää, että tällainen asia

Kiitos, että anwers Hymyillä
Palaa alkuun
hugo

Auttanut: 25

Post 19 helmikuu 2003 3:36
tags: McCord plus fyp edullisia oskilloskooppi McCord plus fyp edullisia oskilloskooppi McCord final_report kpl oskilloskooppi edullisesti

Tämä yhteys voisi olla hyötyä:

http://www.mccord.plus.com/FYP/final_report.htm

(Täytäntöönpano edullista PC-quad kanava reaaliaikainen / varastointi oskilloskooppi).
Palaa alkuun
ze_dib

Post 19 helmikuu 2003 15:38
tags: firewire oskilloskooppi FPGA oskilloskooppi FPGA perustuu oskilloskooppi oskilloskooppi FPGA kpl oskilloskooppi FPGA perustuva digitaalinen oskilloskooppi oskilloskooppi kanssa FPGA

Itse I'not todella etsivät edullisia oskilloskooppi,

Se pikemminkin nopea oskilloskooppi alhaisemmin kustannuksin, jotka perustuvat FPGA jotta mahdollistaa configurable näytteenotto ja suodatus taajuus, configurable näyte leveys ja määrä näytteitä. Olen erityisen intrested on mahdollisuus tehdä laitteiston digitaalinen käsittely ennen varastointia.

Olen myös suunnitelma PC muistista alentaa tietojen varastointiin.

En joka Nopea pc bussi (PCI, USB ja firewire) on easist toteuttaa (kanssa siru tai FPGA) ja cheapier.

Tässä se on

Toto2001
Palaa alkuun
Taisteluhelikopteri

Auttanut: 3

Post 21 helmikuu 2003 19:57
tags: firewire oskilloskooppi FPGA oskilloskooppi FPGA perustuu oskilloskooppi oskilloskooppi FPGA kpl oskilloskooppi FPGA perustuva digitaalinen oskilloskooppi oskilloskooppi kanssa FPGA

toto2001 wrote:
Itse I'not todella etsivät edullisia oskilloskooppi,

Se pikemminkin nopea oskilloskooppi alhaisemmin kustannuksin, jotka perustuvat FPGA jotta mahdollistaa configurable näytteenotto ja suodatus taajuus, configurable näyte leveys ja määrä näytteitä. Olen erityisen intrested on mahdollisuus tehdä laitteiston digitaalinen käsittely ennen varastointia.

Olen myös suunnitelma PC muistista alentaa tietojen varastointiin.

En joka Nopea pc bussi (PCI, USB ja firewire) on easist toteuttaa (kanssa siru tai FPGA) ja cheapier.

Tässä se on

Toto2001

PCI, voit yleensä ostaa siru käyttöliittymän tai ydin ja laitettavaksi FPGA. Todennäköisesti saat nopeimmin tiedonsiirron välillä soveltamisalaan osa FPGA ja tietokoneen välillä. Mutta tekee hyvää suurnopeusaluksiin PCI voi olla vaikeaa. Lisäksi malli on ei-kannettava. (Sinun täytyy siirtää koko tietokoneen ympärille.)

USB on hyvä varsinkin, jossa on USB 2.0. On erittäin hyvä nopeus. Voit ostaa USB-siru, joka voi tulla kaikkien kuljettajan kehitystyökalu tarvitset. Malli on myös kannettava. Jos sinun täytyy siirtää soveltamisalaan noin toiseen lab, tämä on parempi vaihtoehto.

En tiedä, liian paljon Firewire paitsi käyttää sitä muutaman kerran. Pääasiassa Digital Video kamaa. En suositteli tätä välistyksen soveltamisalaa. En usko, että se on koskaan käytetty instrumentointivirheet tarkoitukseen.

Joka tapauksessa vain minun 2 senttiä. Toivon, että apua.

Taisteluhelikopteri
Palaa alkuun
DrShoe

Venepaikka: Alankomaat

Post 24 helmikuu 2003 23:36

The AD9283BRS-100 on AD-muunnin on 6dollari alue, ilmaiset näytteet.

8-bittinen, 50 MSPS/80 MSPS/100 MSPS ADC
Palaa alkuun
ze_dib

Post 25 helmikuu 2003 13:51

Kiitos kaikille niille hyödyllisiä neuvoja.

Minulla oli nyt parempi käsitys siitä, mitä on hanke.

Minun keikaillaan mielessä, olin HAKU PCI, mutta liikkuvuus on väite En ajattele.

USB 2/1.1 vaikuttaa beter valinta siinä mielessä, että se annetaan olla pistoke on PC, mac ...
Se vain kestää vähän kauemmin asettaa suodattimia parametri ja varmuuskopioida kaikki tiedot tietokoneeseen, mutta se voi olla helpompaa tehdä liian!

Jos ihmiset ovat kiinnostuneita osallistumaan se, he ovat tyytyväisiä

TOTO2001
Palaa alkuun
mbyka

Auttanut: 1

Post 01 maaliskuu 2003 16:28

http://alternatezone.com/electronics/dsoamk3.htm

NUMEROSSA 97
Elokuuta 1998
Teema: Debugging TEKNIIKAT

Task Manager Lähes Made 100, Ken Davidson 2.
Reader-I / O, 6.
New Product News, 8.
Bitscope sekavakuutushallintayhtiö Signal Capture Engine, Normanin Jackson, 12.
http://www.circuitcellar.com/library/toc.asp
Palaa alkuun
mbyka

Post 01 maaliskuu 2003 23:43
tags: circuit_cellar http://www.vitrum.cz/snail/bitscope.htm

http://www.vitrum.cz/snail/bitscope.htm
http://www.vitrum.cz/snail/products.htm # BITSCOPE

tai ftp.circuitcellar.com 21 Anonyymoue \ ftp.circuitcellar.com \ Circuit_Cellar \ 1988 \ Issue_5
ftp.circuitcellar.com \ Circuit_Cellar \ 1992 \ Issue_25
ftp.circuitcellar.com \ Circuit_Cellar \ 1998 \ Issue_97
Palaa alkuun
Goliath

Post 23 maaliskuu 2003 17:46
tags: p: / / www.johann-glaser.at/projects/dso/ Johann Glaser johan Glaser DSO DSO Glaser Johann Glaser DSO

Voit myös tarkastella seuraavan linkin

http://www.johann-glaser.at/projects/DSO/

Goliath
Palaa alkuun
RF_Router

Post 23 maaliskuu 2003 19:16

Uskon, että linja-auton sinun valitsi olisi pääosin päätti teidän näytteenottotaajuus. Mikä on enimmäismäärä, jonka haluaisit näyte? Ja voit mennä sieltä? Just bar mielessä, että näytteenottotaajuus on oltava vähintään 2,5 kertaa enemmän ja myös sinun tulisi varmista, että näytteenotto ei vaihdella. Sinulla ei haluaisi olla mukana vaihtelevassa näytteenottojärjestelmän aiheuttaa se on liian hankala käsitellä niin yleensä jos haluat varmistaa, että sen jälkeen voit on jonkinlainen puskurin välisen tietokoneen ja aluksella.

Nauttia,
RF_Router
Palaa alkuun
Sobakava

Post 27 maaliskuu 2003 9:02

Jos et tarvitse syvälle muistiin vain tuottaa kaksi videolähtöä pässit
tallentamaan PAL-tai NTSC-kuvaa ja täyttää tämän muistia graafisen
että haluat näyttää. (soveltamisala kuvio) ja tuottaa Standart
videosignaali tämän tietoja. Se on hyödyllinen, jos et halua käyttää
tietokoneen kanssa oskilloskooppi ....
Palaa alkuun
qinqiuer

Post 31 maaliskuu 2003 17:05
tags: usb DSO Glaser p: / / www.johann-glaser.at/projects/dso/ Johann Glaser Johann Glaser analoginen johan Glaser DSO Johann Glaser DSO

Goljat wrote:

Goliath

Tämä suunnitelma on paras!

koska se on hyvä ratkaisu analogisen front-end!

ja uskon, että usb on hyvä valinta, mutta on monimutkainen
Palaa alkuun
ME

Auttanut: 11

Post 31 maaliskuu 2003 21:38
tags: DSO kaavamaisen p: / / www.johann-glaser.at/projects/dso/ Johann Glaser johan Glaser DSO DSO Glaser Johann Glaser DSO

On virhe tämän kaavamaisen: http://www.johann-glaser.at/projects/DSO/schematic/MainSchematic.png

IIC vedä ylös vastukset klo SDA ja SCL olisi kytketty 3.3V eikä 5V kuten näkyy vasemmassa alakulmassa on kaavamainen. Molemmat AN2131
ja EEPROM on 3.3V tyyppejä.
Palaa alkuun
Make_Pic

Post 13 kesäkuu 2003 21:25 2: Goljat Tämä linkki ei ole lähteiden FPGA
tags: DSO FPGA FPGA DSO FPGA DSO hankkeen DSO FPGA DSO FPGA hankkeen p: / / www.johann-glaser.at/projects/dso/ Johann Glaser

Quote:

Goliath

Tämä yhteys ei ole lähteiden FPGA!?
Palaa alkuun
joilen

Post 15 kesäkuu 2003 15:14
tags: DSO FPGA FPGA DSO DSO FPGA DSO Verilog

myös tarkistaa www.fpga4fun.com, tämä kaveri on tehnyt DSO käyttäen FPGA, hän parhaillaan tekee opetusohjelma siitä, miten hän sen teki yhdessä kaikki Verilog-koodi ...

A
Palaa alkuun
Make_Pic

Post 15 kesäkuu 2003 16:02 stroboskooppi menetelmällä mitatun DSO

joilen: Se on hyvä tieto minulle, mutta
En tarvitse mitään tietoja stroboskooppi menetelmällä mitatun DSO!

Last edited by Make_Pic 15. kesäkuu 2003 17:54, muokattu 1 kertaa yhteensä
Palaa alkuun
Make_Pic

Post 15 kesäkuu 2003 16:06 Re: stroboskooppi menetelmällä mitatun DSO

En tarvitse mitään tietoja stroboskooppi menetelmällä mitatun DSO! The stroboskooppi menetelmän avulla voidaan mitata Taajuudet jopa noin 3 GHz.

Last edited by Make_Pic 15. kesäkuu 2003 17:52, muokattu 1 kertaa yhteensä
Palaa alkuun
xgnetto

Post 12 Sep 2003 16:59 Re: Digitaalinen oskilloskooppi Project

Toisessa hankkeessa linkkiä.

Confused
http://www.enetsystems.com/ ~ lorenzo / soveltamisala /

nauttia!
Palaa alkuun
Sobakava

Post 13 lokakuu 2003 12:29
tags: cy7c68013 piiri scenix

"Tarvitsen ajatuksia" käynnistä "

Oma suunnittelun tulee perustua yksinkertaiseen
FPGA / CPLD tai nopeasti Scenix SX FIFOs.

Jos minun ei tarvitse toteuttaa "pre-käynnistyskynnys", minun ei tarvitse tallentaa näytteitä koko ajan. Vain käynnistyshinta signaalin analogisen kanavan tai ulkoisen käynnistyshinta kanava on tarpeen aloittaa hankinta "n" näytteet näytteenottotaajuus
"m" MPSP.

Täytön jälkeen FIFO, I'll start USB2.0 siirto
CY7C68013 (Cypress EZ-USB2 8051 IC)

Haluan tietää käynnistyskynnys piiri. Kuinka voin tehdä että analoginen tavalla?

Minun täytyy luoda pulssin alkaen määrätyn tason, ja tietyille reuna (hi-to-lo-tai lo-to-hi) ja analoginen signaali ja sitten I'll asettaa varvastossu, ja palauta tämä läppä floppi jälkeen FIFO täynnä joten tapana saada toistuvasti pulssin jokaista nettoutetusta tason reuna näytteenoton aikana.

Asetusnäyttö kynnystason, olen ajatellut käyttää DAC / digitaalinen potentiometrille. Tai jos teen tämän jälkeen ADC, voin käyttää 8 bittinen suuruusluokkaa vertaimet ...

Voidaan Olen väärällä tavalla. Mitä mieltä olette / suositella?
Palaa alkuun
Aoxomox

Post 15 lokakuu 2003 22:51 Re: Digitaalinen oskilloskooppi Project

Jos et halua ennalta käynnistyshinta tallentamalla näytettä kiertokirjeellä puskuri, miksi te ette toteuttaa digitaalisten vertailla varten otokseen AD arvo.
Jos haluat tunnistaa esimerkiksi alhainen korkean siirtyminen olet ensin odottaa, että AD panos arvo on pienempi kuin kynnystason. Tämän jälkeen voit palauttaa käynnistyshinta pulssin. seuraavan kerran mainoksen arvo on yhtä suuri tai suurempi kuin tämän tason voit asettaa käynnistyshinta pulssin.

se etu, että tällä tavalla voit toteuttaa käynnistyskynnys yksikössä muita analogisia laitteita, jotka voivat ajelehtia lämpötila ans niin edelleen.
toinen etu on se, voit toteuttaa Schmitt käynnistyskynnys käyttäytymistä, kun ottaa kaksi riippumatonta tasot ylempää ja alempaa AD arvo. Panemaan täytäntöön tämän analoge asioissa teidän on rakentaa kaksi DACs tai muuta.

Hope it helps,
aOxOmOx
Palaa alkuun
phongwiroon

Post 08 joulukuu 2003 7:37
tags: pieni oskilloskooppi

yrität käyttää gameboy pienten oskilloskooppi
Palaa alkuun
Aoxomox

Post 25 joulukuu 2003 22:21 Re: Digitaalinen oskilloskooppi Project
tags: oskilloskooppi panos kaavamaisen oscilloscop panos kaavamaisen oskilloskooppi tulon vaimennin kaavamaisen

Onko kukaan kaavamaisen tai periaatteen, oskilloskooppi panos osa?

pääasiassa seuraavat requeirements:

- Korkea BW
- Korkea impedanssi
- Alhainen vääristyminen
- Hiljainen / korkea herkkyys

Kaikki ehdotukset hyvä HF tulon vaimennin piiri?

Kaikki apu on tervetullutta.
Palaa alkuun
martingn

Post 13 huhtikuu 2004 15:11 Digitaalinen oskilloskooppi Project

Hei ihmiset,

Voisiko joku mennä eteenpäin ja rakentaa jotain?
Kaikki mielenkiintoista jakaa?

Terveisin,

Martin
Palaa alkuun
Cluricaun

Auttanut: 13

Post 08 toukokuu 2004 18:50 Re: Digitaalinen oskilloskooppi Project
tags: hanke usb soveltamisalaan usb soveltamisalaan hankkeen laajuus pc hankkeen hankkeen usb soveltamisala kpl hanke kpl soveltamisala kpl soveltamisalaan hankkeen laajuus usb-hanke

Hei

Minulla on bitscope koska pari vuotta, ja nyt haluan tehdä päivityksen välistä viestintää tietokoneeseen ja bitscope. He (Bitscope) myydä ethernet-RS232 ja yksi Highspeed USB-RS232-sovittimen. Mielestäni ne ovat hieman expencive tilauksesta, on lisätä mukautuspainikkeen vero-ja arvonlisäveroa. Ihmettelen, onko hankkeista voin käyttää saada joko USB-tai Ethernet-sovittimen, PIC-koodin tai Sch.

Lisätietoja tästä:

www.bitscope.net/store/?p=view&i=item 0
www.bitscope.net/store/?p=view&i=item 1

Kiitos jo etukäteen mitään apua
Cl
Palaa alkuun
joc_06

Auttanut: 2

Post 25 toukokuu 2004 13:56 Re: Digitaalinen oskilloskooppi Project

martingn wrote:
Hei ihmiset,

Voisiko joku mennä eteenpäin ja rakentaa jotain?
Kaikki mielenkiintoista jakaa?

Terveisin,

Martin

Olen alkaa rakentaa hankkeen samanlainen kuin ldso ensi viikolla. Vain odottavat osiin tällä hetkellä pidän teidät ajan tasalle tässä
Palaa alkuun
Post new topicReply to topic EDAboard.com Forum Index -> Hobby Circuits and Small Projects ongelmat -> Digitaalinen oskilloskooppi Project
Sivu 1 / 16 Kaikki ajat ovat GMT 2 Hours
Siirry sivulle 1, 2,3 ... 14,15,16Seuraava
Siirry sivulle:

Väärinkäyttö | | Administrator | | Moderaattorit | | Tue meitä | | sivukartta
topic RSS