| Laatija | Viesti |
|---|
scoppulal
| 16 toukokuu 2004 12:05 mikroaaltouuni antenni mittaus | | |
|
| Hi all, voisi kukaan auttaa tästä aiheesta?
Lähtökohtana on, että en voi ostaa vektorin verkko analysaattorin tai asioita niin.
Mitään neuvoja tai kommentoida sitä arvostetaan. terveisin |
|
| Palaa alkuun | |
 |
EIRP
Liittynyt: 11 joulukuu 2001 Posts: 807 Auttanut: 9 Sijainti: Vaihe keskus
| 16 toukokuu 2004 12:13 Re: mikroaaltouuni antenni mittaus | | |
|
| | scoppulal wrote: | Hi all, voisi kukaan auttaa tästä aiheesta?
Lähtökohtana on, että en voi ostaa vektorin verkko analysaattorin tai asioita niin.
Mitään neuvoja tai kommentoida sitä arvostetaan. terveisin |
Hei!
Jos olet kiinnostunut harkinta coeficient --
Voit suorittaa skalaari mittaus esim. 3dB risteytettyjen COUPLER ja mikroaaltosäteilyn ilmaisimeen. Tämä on hyvin yksinkertainen, mutta se on hyvin tarkkaan rakentaa. On aina systemaattinen virhe.
Hurraa
EIRP |
|
| Palaa alkuun | |
 |
plasma
| 17 toukokuu 2004 1:05 Re: mikroaaltouuni antenni mittaus | | |
|
| Paikanna teidän paikkanne tehtaassa, jotka käyttävät verkko-analysaattori maksaa niitä Käytön jälkeen työtä tunnissa. Tai mene lähimpään yliopiston luultavasti he ovat, ja sitten yrittää saada apua siellä.
RGZ |
|
| Palaa alkuun | |
 |
chinaing
| 17 toukokuu 2004 8:25 Re: mikroaaltouuni antenni mittaus | | |
|
| | jos et ole verkon analysaattorin, sinun ei voi mitata millään s signaali ~ ~ ~ |
|
| Palaa alkuun | |
 |
starchern
| 18 toukokuu 2004 4:46 Re: mikroaaltouuni antenni mittaus | | |
|
| antenni parametri (ex: voitto, kuvio) voidaan mitata ilman NA.
voit käyttää SG (signaali generaattori) ja Spectrum tai Power mittari
kuvion mittaus voi saada helposti
mutta voitto mittaus on oltava standardin saada antenni |
|
| Palaa alkuun | |
 |
Klug
| 18 toukokuu 2004 10:47 Re: mikroaaltouuni antenni mittaus | | | tags: smv8.5 |
|
| Hmm, erittäin mielenkiintoinen. Minulla on sama ongelma mitata teräsvaijereiden on 2,4 GHz.
Mikä on rakentamisen tämä "verkko analysaattorin"?
Olen 26MHz-1GHz mittaus valikoiva microvoltmeter (SMV8.5). En voi vastaanottaa 2,4 GHz käyttäen 2,5 Ghz MMDS downconverter.
Joten minun on generaattori varten 2,4 GHz. Onko rakentaminen noice generaattori, että bändissä? Tai yksinkertainen lähellä vakaa generaattori?
Lisäksi on olemassa tietoa hyvä suora COUPLER että taajuus, että voin tehdä kotona ehdot? |
|
| Palaa alkuun | |
 |
goxy
| 18 toukokuu 2004 13:01 Re: mikroaaltouuni antenni mittaus | | | tags: max2750 näytteiden |
|
| @ scoppulal Mitä erilaisia Tarvitsetteko, tiedän yksinkertainen NA rakentamista varten 100MHZ-1.3GHZ
@ Klug Myynti-, hallinto yrittää MAX2750, MAX2751, MAX2752 VCO: n on 2,4 GHz, hinta on alhainen ja ne mahdollistavat ilmaiset näytteet. Vallasta detektorin käyttää Maxim (MAX4000, MAX4001, MAX4002) tai Analoginen. Myös ja diodi-ilmaisin voidaan käyttää.
COUPLER voidaan tehdä kotona ehdot FR4, simulointi on erittäin helppoa Genesys tai MWO (käytetään lineaarista, ei tarvitse EM simulaattori). |
|
| Palaa alkuun | |
 |
scoppulal
| 18 toukokuu 2004 13:39 Re: mikroaaltouuni antenni mittaus | | |
|
| kaistan korko on 2,4 GHz sekä satelliittisovellusten ja langattoman lähiverkon olen ryhtynyt.
Mutta myös bändin GOXY puhumassa voisi olla mielenkiintoinen osuus knoledge meille plese.
Ciao |
|
| Palaa alkuun | |
 |
sergio mariotti
Liittynyt: 22 joulukuu 2003 Posts: 462 Auttanut: 41 Venepaikka: Italia
| 18 toukokuu 2004 22:51 mikroaaltouuni antenni mittaus | | | tags: antenni mittaus vna |
|
| Lähes kaikki parametrit suuruus voidaan mitata ilman VNA. Olen samaa mieltä kuin useimmat edellisen ajatuksia SA. A watteina tulee käyttää huomiota, riski saada ei-toivottuja vahva signaali (TV, Phones jne.)
Muistan, olen lukenut artikkelin siitä measuremet vaiheen centrer ilman VNA. Jos olet kiinnostunut I'll etsiä.
yksi SA (ei necessarely sintetized) ja generaattori ja ne ovat riittävän Toimenpidetyyppi | co-mallia | | rajat pattern |. Sama generaattori ja SA, joilla on hyvä suunta COUPLER voi mitata harkinta kerroin myös.
Tarkka saada mittaus on peraphs on kaikkein vaikeinta mittaus tehdä samalla VNA. Suurin osa kallista standardi antennit, ei oteta huomioon, että ohmic (dissipative) tappiota. nauttia |
|
| Palaa alkuun | |
 |
goxy
| 18 toukokuu 2004 23:12 Re: mikroaaltouuni antenni mittaus | | |
|
| Katso:
http://www.circuitcellar.com/psoc2002/winners/3.htm http://www.circuitcellar.com/psoc2002/winners/3.pdf http://www.circuitcellar.com/psoc2002/winners/3.zip
Prescaler on korvattava vähän parempi, esimerkiksi Fujitsu MB506.
Saat 2,4 GHz Olen selittää edellä postitse. Olen unohtanut, ja laitteen kuten 2.4GHz 802.11b / g-kortti voidaan signaali generaattori. Detektorin diodi ei tunnista todellista valtaa, koska moduloitu signaali. Tämä havaita arvo on muunnetaan depentency modulaation ja Matlab tai järjestelmän simulaattori tämä voidaan ratkaisija kuten Genesys, ADS, MWO .....
Satelliittisovelluksiin jälleen tarvitset signaali generaattori, VCO: n on expencive niin poistaa DRO (dilectric resonaattorin oscillator) alk. alas muuntimen ja käyttää niitä, diodi detektorin signaalien detektori ja 3dBcoupler (joissakin parempi materiaali Rogers, Gil ...). |
|
| Palaa alkuun | |
 |
divaani
| 19 toukokuu 2004 4:58 Re: mikroaaltouuni antenni mittaus | | |
|
| @ Klug Myynti-, hallinto yrittää MAX2750, MAX2751, MAX2752 VCO: n Vallasta detektorin käyttää Maxim COUPLER voidaan tehdä kotona ehdot FR4, simulointi on erittäin helppoa Genesys tai MWO (käytetään lineaarista, ei tarvitse EM simulaattori). [/ lainaus]
Saat Antennin vahvistus meashurement valtaa Maxim's VCO ei riitä, voit käyttää muita PA ja saamaan lisää valtaa noin 20 / 26dBm tuotos. Ja - erittäin tärkeää - on käytettävä On / Off näppäilemällä ja TX, tämän - voit välttää DC nykyinen offset klo vastaanottimen puolella vahvistin ja vähentää virheitä. Tämän mahdollista säädettävä PA virtalähteen kytkentään, 1-10 kHz esimerkiksi.
Saat VSWR mittaus voit käyttää 50 ohmin microstrip rivi FR4, noin puoli aaltojen lisätyssä BTW antennin ja TX läheisesti antenni ja mitataan pysyvän aalto kerroin, jonka simpliest detektorin pienten loop tyyli koetin, kun siirtää tätä pitkin microstrip linja . Mielestäni sinun n homebrew antenni tämä on nopein tapa. Ja älä unohda fadding ja MultiPass lisääminen kun tehdä antenni saada mittauksesta, Shure et ole kaiuttomassa kammiossa.
yrittää! |
|
| Palaa alkuun | |
 |
yakult
| 19 toukokuu 2004 7:28 Re: mikroaaltouuni antenni mittaus | | |
|
| Sinun tulisi liittää antenni Network Analyzer. Antennin pitäisi asettaa sisällä kammio estää mittausvirhe Tuumasta.
On ehdotettu, että voit liittää antenni ja laitteen (esimerkiksi matkapuhelimen), jotta voidaan saada tarkempia tuloksia
Yakult |
|
| Palaa alkuun | |
 |
goxy
| 19 toukokuu 2004 10:05 Re: mikroaaltouuni antenni mittaus | | |
|
| JA / TAI LNA ne on käytettävä 
Käytössä 8m etäisyys Rx ja TX-antenni, 3dB kaapelit menetyksen ja 10dB antennit saada odotetaan virta-47dBm.
Olen muotoilutoimistot COUPLER kaksi linja antureista, jos joku tarve voin postitse täältä.
divaani, voitteko selittää On / Off näppäilemällä ja TX tekniikkaa tai postitse joitakin papereita.
BTW. Mielestäni parempi on käyttää bias PA vaihtavat sitten virtalähde. |
|
| Palaa alkuun | |
 |
richard_pan
| 17 tammikuu 2005 6:16 Re: mikroaaltouuni antenni mittaus | | | tags: antenni mittaus vna |
|
| | Kuka voi antaa minulle materiaalia antenni mittaus VNA, olen todella haluamme sellaisia asioita, kiitos |
|
| Palaa alkuun | |
 |
sergio mariotti
Liittynyt: 22 joulukuu 2003 Posts: 462 Auttanut: 41 Venepaikka: Italia
| 18 tammikuu 2005 0:09 Re: mikroaaltouuni antenni mittaus | | | tags: antenni mittaus vna |
|
| | richard_pan wrote: | | Kuka voi antaa minulle materiaalia antenni mittaus VNA, olen todella haluamme sellaisia asioita, kiitos | Rohde & Shcwarz ja Agilent tuottaa Vector instrumentations räätälöity toimenpide antenneja. Useimmissa tapauksissa, vektorikuvituksia mittaus soittaa lähellä alan mittaus ja post käsittelytoimia transforme tiedot pitkälle alalla kaavaa. Tarkista, että välineet ja löydät paljon Application Notes.
Vector mittaus avoimeksi mahdollisuus tehdä exoctic mittaus kuten holografinen analyysi Antennin peilit |
|
| Palaa alkuun | |
 |
iamchrisk
| 18 tammikuu 2005 17:02 mikroaaltouuni antenni mittaus | | |
|
| kuvion voidaan mitata käyttäen signaali generaattori ja taajuuksia. mutta jos haluat mitata voitto sitten NA olisi nopein ja helpoin tapa mennä. |
|
| Palaa alkuun | |
 |
dowjones
| 20 tammikuu 2005 1:28 Re: mikroaaltouuni antenni mittaus | | |
|
| perusteet antenni mittauksia kiertoradalla (positioner valmistaja)
|
|
| Palaa alkuun | |
 |
lpgoal
| 20 tammikuu 2005 2:40 mikroaaltouuni antenni mittaus | | |
|
| | Jos haluat mitata VSWR luulen NA olisi tarpeen. |
|
| Palaa alkuun | |
 |