90nm Transkonduktanssi arvoa.

E

evilguy

Guest
Kuten tiedämme neliön lain yhtälön:

Id = k '/ 2 × W / L (Vgs - VT) ˛

K '= ľoCox

in 90nm, miten voimme ennustaa arvo voidaan tehdä käsin laskettaessa?Voiko joku kertoa minulle approch miten suunnittelua 90nm prosessiin.kiitos

Jos sinulla on mauste malli, joka on helppo ...(BSIM4 mallit ovat hyviä)

Jos et, käsi laskelma voi olla kaukana

Kyllä olen BSIM4 mallia.alkaen BSIM4 mallia, miten voin purkaa Transkonduktanssi arvo?miten suunnitella piirin anna sanoa nykyisen peili heti tekemättä käsin laskeminen 1st?tietenkin käsin laskeminen on vain vain ohjeellinen.simulointi tulos ja käsin laskelma on täysin ole samankaltaisia.

hyvin, on olemassa monia tapoja ...

Yksinkertainen tapa on vain tehdä IV käyrä simulointi ja käyttää laskinta saada GM ja muut keskeiset tekijät

peräisin IV käyrä, miten saada gm?voi joku neuvoa minua?ellemme dc kohta analyysi mauste, GM parametri louhitaan tulostetiedostoon.käyttämällä sitten mitä yhtälön saamme k?voimme vain käyttää taso 1 MOS-mallin löytää k "on 90nm prosessiin?

Drain nykyinen ei noudata neliön lain equationin lyhyen kanava kuin 90 N tekniikkaa, joten se ei ole järkeä, jos u etsivät K,
ID = w * VSAT * C'ox (VGS-VTHN-VDS, la)
lisää informatiopn noin lyhyen kanavan suunnittelu Refere to: Jacob Baker 's "CMOS" book.page 153

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back