Acid keskittyminen anturi soveltuu PIC

D

Drugly

Guest
Hei kaikki ...

Minulla on käsissäni hankkeeseen noin käyttämällä mikrokontrollerin (PIC18F458), valvonnasta anodisointi prosessi (alumiini hoitoon) ...

Tämä prosessi edellyttää, että alumiini on täysin sumerged on rikkihappoa, noin 77şF (25şC), ja kulkee huomattavasti määrän virtaa läpi alumiinin pala (elektrolyysillä prosessi), alkaen katodilla (negatiivinen osa, yleensä toinen pala alumiinia ) ja anodi (alumiini kpl), joten nimi, Anodisointi.

I've got my eyes on muutama lämpötila-anturit ja virtasensorien jota voin käyttää tätä hanketta, mutta Minulla on ongelmia löytää hyvä hapon konsentraatio anturi ....

Tiedättekö anturi, että voisin käyttää?Onko kukaan tehnyt tätä hanketta ennen?Olen varma, voi käyttää joitakin ideoita!

Kiitos jo etukäteen!

Hei,
itse voit käyttää tiheyden mittari, joka voi käyttää laskea hapon konsentraatio, anather tapa on käyttää pH sensore.Mitä sinä mielessä, kun sanovat PIC copatible?Kaikki anturit on PIC-yhteensopiva, minulla KNW päätyä tunnistin, joka si suunnittelussa erityisesti varten PIC, mutta anturi antaa sinulle viestin, curent, jännite, frequncy, tulli TC, että voit mitata ja kuva.

Mitä minä tarkoitetaan PIC soveltuu oli I. .....tarvitaan noin PIC liittyvät otsikko tähän virkaan: P

Anyhoo Thanks for the info, aion tutkia asiaa ...joka lisää ideoita?

Hi Drugly,

Mielenkiintoinen ongelma.Saaliin mittaamaan pitoisuutta on, sen pitoisuus.Sinun ei tarvitse sanoa, mitä se on teidän prosessi, mutta 10%: sta 20% H2SO4 vaikuttaa yhteistä.Tämä on * erittäin * matala pH, kuten 0,1-0.3, ehkä jopa negatiivinen!Measuring tätä (ei ole negatiivinen), joiden pH-anturi on mahdollista, mutta hankalaa.

En tiedä muista * kenno * tapa tehdä se.Tavanomainen menetelmä olisi titraus, mutta se ei oikeastaan yhdistettävissä sen PIC.Ehkä automaattinen järjestelmä säännöllisesti pumpun pieni, tunnettu määrä tulee suurempi määrä vettä laimentamaan sitä, eli 100, sen jälkeen pH-anturilla, että lukea paljon helpompaa pH-arvoa.

Mittaamalla tiheys ei saa olla liian hyvä, koska unkown määrä alumiinin ionien myös liuoksessa.

PH-anturi on melko helppo käyttää, se on lineaarinen lähtöjännite on 414mV ja pH0 to-414mV ja pH14, se on noin 59mV kohti pH.Saalis on, että se on * erittäin * korkean impedanssin, kuten 10 ^ 12 ohmia, joten korkean impedanssin vahvistin tarvitaan.

Muista myös, että olet vain kyse äärimmäisen happo lopussa, joten voit ehkä tarkastella signaalin 414mV ja 390mV.

Joten, sinun korkea tuloimpedanssi FPC, ja jos haluat syöttää sen PIC: n ADC, sinun tulee täydentää ja siirtää odotetaan signaalimuutoksen täyttää 0-5V eri PIC.

Katso tästä esimerkki piiri voit ehkä muuttaa:

http://damien.douxchamps.net/elec/ph_meter.php

Oletteko * todella * tarvitse * mitata * keskittymä?On mahdollista päästä nykyisestä kuinka paljon oksidi tehdään (ne ovat oikeassa suhteessa) ja siitä, ja oksidi-ala alkaen hapon pitoisuus ja lämpötila, arvioitu määrä happo-oksidi reaktio.Tämä antaa käsityksen, kun happo on vaihdettava / säiliö.Muutamia kokeiluja voisi antaa vakioiden että voisit eväitä laskelmat, sitten vain antaa PIC suorittaa numerot.

Foxy.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back