Alkuun metallikerroksen ...

D

daffo123

Guest
Tiedätkö syyn?

Miksi top metalli leveys laajempi kuin muut pienempi metallien ja puolijohteiden
prosessi?

Top Metal kerrokset (kuten M7, M8, M9, ...) on Laajempi bcoz vähentää Resistance.

Yhtälöä Resistance on
R = rho * Pituus / (leveys * Paksuus)

Käyttäjällä valvoo leveys.
Paksuus on prosessi Parametri (esim. kiinteä) ja on myös iso Top Metal kerrokset
vähentää Resistance.

koggestone kirjoitti:

Top Metal kerrokset (kuten M7, M8, M9, ...) on Laajempi bcoz vähentää Resistance.Yhtälöä Resistance on

R = rho * Pituus / (leveys * Paksuus)Käyttäjällä valvoo leveys.

Paksuus on prosessi Parametri (esim. kiinteä) ja on myös iso Top Metal kerrokset

vähentää Resistance.

vähemmän metallit pidetään verkkojen yhteydessä, jotka eivät ole suoritettavissa raskas nykyiseen.
Top metallit ovat painavien virtaukset, kuten kellon, Vdd, VSS jne. ..

Jos meillä on laajempi metallit alemmilla tasoilla, tulet kohtaamaan asioita, jotka johtuvat suurista capacitve vaikutusten laaja metallien ja suurin kysymys on reititys ja kuolevat alueella.

esim.

pieni invertterin ulostulon keskimääräinen virran 10uA, jos u toteuttaa suuri metallinen sinun nousuaika laskee aikaa, viivästykset eivät paranna:
1.vastus vähenee kasvettua leveys metallia
2.kapasitanssi tästä metallilangasta kasvaa myös korkki = (E * Area / D)
joten koko your RC aika Contant eivät vähene

mutta yhä metallit leveys on increasr alueen invertteri johtuu enemmän reititys alueella tarvitaan ja koko teidän kuolla koko kasvaa (kustannusten nousu)

Toivottavasti tämä auttaa!

Tämä auttaa minua paljon

Kiitos ~!Lisätään 15 minuuttia:Minulla on yksi kysymys.

Jos käytän 8metals prosessi, joka metallia parempana on CTS.

Vain metal8 (ylhäällä ja leveä metalli) on parempi?

Olen todella todella haluamme tietää.

Kiitos jo etukäteen.

Hyvä,

jos on yhteensä 8 metallia kerroksia sinun pitäisi valita 7 ja 8 sähkön reititystä ja ensi highier metallit 5 & 6 CTS.KUIN

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back