Alustuksen koodi 89C51

S

sibs143

Guest
Hei kaikki, olen alkanut projekti 89C51 missä haluan käyttää koko 32 I / O-linjat kuten I / O-portit. Onko kellään alustuksen tiedosto tähän?? (Joko ASM tai C). Ystävällisesti lähettää yli minulle. Kiitos etukäteen, Sibi mailto: sibi.mathew @ yahoo.com

Voit helposti määrittää jokin portti on tuloportti kirjoittamalla 1s kaikille se pure (tämä on alustuksen) sitten alkaa lukea dataa se koodi alustusikkuna: MOV P0, # FFH; voi lukea tietoja MOV, P0 tulostiedoston portti yksinkertaisesti kirjoittaa sen suoraan lähtöporttiin esimerkiksi MOV P1,

On Power Reset 8051 sisäiset rekisterit ovat aloitetaan kaikki keskeytykset ja oheislaitteet pois päältä. Niin u dont tarvitse alustamiseksi kun kaikki 4 porttia käytetään vain I / O-linjat. Alla on otettu ATMEL 89C51 datalehti PORTIT 0 on auki-viemäri lähdöt. Jokainen I / O-linja voi itsenäisesti käyttää tulo tai lähtö. (Portit 0 ja 2 ei saa käyttää yleiskäyttöinen I / O kun sitä käytetään ADDR / väylä). Käytettäväksi tulo, portti bittinen salpa on oltava 1, joka sammuu lähdön kuljettaja FET. Sitten, satamien 1, 2 ja 3, pin vedetään korkea sisäinen pull-up, mutta voi vetää vähän ulkopuolinen lähde.

Kuten näette oheisen taulukon, sinun ei tarvitse alustaa mitään kuin teho-tai kuittauksen jälkeen satamien arvot ovat jo määritetty panoksina, jotta FFh että on .. Terveisin, IanP

En voinut ymmärtää kysymyksesi. Olen käyttänyt tätä mikrokontrolleri liian monta kertaa. Mutta tämä IC ei tarvitse mitään alustamista komennolla. Se toimii täydellinen minulle. Jos tarvitset apua tämän mikrokontrollerin, voit ottaa yhteyttä minuun.

Kokeile Keil kääntäjä, kun lisätään uusi projekti, voit lisätä käynnistyksen koodia projektin alkuvaiheen oman MCU virran kytkemisen jälkeen tai reset tilaan.

[Quote = sibs143] Hei kaikki, olen alkanut projekti 89C51 missä haluan käyttää koko 32 I / O-linjat kuten I / O-portit. Onko kellään alustuksen tiedosto tähän?? (Joko ASM tai C). [/Quote] Mitä u halua alustaa? Jos u haluavat julistaa Port, reg, pin, joka on tiedoston 89c51.h (joissakin kääntäjä kansiossa Atmelille) Jos u haluavat alustaa ajastin, serial se kuuluu omaan tarkoitukseen ja siellä olet alots esimerkkejä kansiossa Esimerkkejä kääntäjä käytit .

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back