Antenni RF Circuit Problem

E

Element7k

Guest
Hi all,

Olen ruosteinen minun rf piiri teoriassa joten tarvitsen apua.

Anna sanottava, että olen tehdä 1 / 4 Lamda Monopole antennna resonating at 100MHz (75cm) yli infinte maataso käyttäen AWG14 (halkaisija = 0.1625cm).(Mielestäni antaa induktanssi on 1.127uH?)

I liittää 100Mhz resonat lopuksi antenni.Mitä wil olla komponentti ja arvo, joka vaaditaan, jotta antenni takaisin 100Mhz resonace uudestaan?

Olen hyvin paljon apua.

Hurraa,
Element7k
Anteeksi, mutta sinun on kirjautumistunnuksen nähdäksesi tämän liitäntävaatimuksia

Luulen, että on myös todellinen osaa yr antenni.
Ja sitten vain valita LC arvo tehdä kuvan osa on yhtä suuri kuin nolla.
Mutta kaikkein helpoin tapa on simuloitu se MWO.

Yleensä antennin impedanssi on 35 j0 milloin resonanssi ja j osa vaihtelevat paljon nopeammin kuin 35 osa kuten vaihtaa.

Jos voit säätää pituus oman kiinteän toiminta-taajuus, tämä on paras tapa saada j0.

Yleisesti koska sinulla on kaksi muuttujaa R ja X vaihtaa uusia muuttujia R = 50 X = 0 esimerkiksi kahden osa reagoiva L verkko toimii.Sarjan tekijä on puolella L, jossa on pienimmät absoluuttinen arvo Z edessään se ulkomaailmalta ja siirtää osa on puolella L, jolla on suurin absoluuttinen arvo Z edessään se ulkomaailmalta.

Sieltä se on juuri algebra monimutkaisia numerot saada arvoja kahden reagoiva elementtejä.Yleensä yksi on induktanssi ja toinen kapasitanssi.Valinta, joka asettaa tapahtuu tavallisesti siten, että se päättää, jos haluat matalarakenteinen ohittaa tai korkea pass-filtteriä.Joidenkin lähteiden ja lataa ne ovat samantyyppisiä elementti.Laskutoimitukset kertovat mitä.

Annan etumatka, tässä tapauksessa sarja on, että antenni puolella.Ensimmäinen yhtälö on pääsynsä on solmun välillä kaksi tekijää lasketaan vasemman ja oikean elementtejä.Nämä kaksi pitäisi vastata.Alkaen 50 yhdessä siirtää elementti, sinun pitäisi saada pääsynsä on 0,02 jB1.Sitten laskea muista puolella ja saada pääsynsä on 1 / (35-JX2) jos B1 ja X2 tulokset ovat teidän L verkon osia.Jotta järjestelmä toimimaan X2 ja B1 olisi yhtä suuruus ja päinvastoin kyltti solmua.Ja todellinen osia 0,02 olisi myös olemassa.Tämän pitäisi antaa teille kaksi yhtälöt kaksi tuntemattomia.

Teillä on paljon enemmän vaihtoehtoja.Yksi tapa on käyttää neljäsosa aalto tansmission rivillä 42 ohmin impedanssi, joka voidaan tehdä, jos järjestelmä on microstrip.Toinen tapa on käyttää autotransformer on ferriitin ydin.

Hei, kaverit anna minun nähdä, jos seuraan ..
Jos shortcircuit yksi transmissionline, sinulla on tietenkin nolla impedanssi kuormana, ja ääretön impedanssi Lamda / neljä kuormaa, jonnekin inbetween sinulla on 50 ohmia.
Jos en siis pari minun Lamda / neljän antennin kuten kuvan ylä vasemmalle.Olen liittänyt ylempi liitin on transmissionline, missä olen havainnut, 50 Ohm?
Onko OK?
Jos kytket kuten Element7K edellä solmun jossa induktorityyppinen ja kondensaattori on kytketty.Se on induktorityyppinen olet tehdä Element7K?
Sanoitte flatulent että sen impedanssi on noin 35Ohm, (voitte antaa viite?) Jota kuvata Z alempi kuva.En voi vain laittaa vastus on 15 Ohm sarjaan Z, joka anteeksi I'll pian mennä nukkumaan ja olen luultavasti väärässä, olisi näin ollen siirtää kanssa L ja C.

Joka tapauksessa Element7K,
en usko (vierasta), että voit laskea impedanssi antennin käyttämällä kaavaa on induktanssi on suora lanka.Sinun pitäisi mitata impedanssi antenni kanssa vektorin verkko-analysaattorin. (Miten couple sitä? Korvata lähde Ylävasemmalla kuvan VNA?)
Terveisin,
StoppTidigare
PS Ole hyvä ja lähetä tulokset ja huomenna I'll post minun käyttäen SmithChart, muunnoksen 35 Ohm 50, huomenna.
Anteeksi, mutta sinun on kirjautumistunnuksen nähdäksesi tämän liitäntävaatimuksia

Impedanssi nämä antennit analysoitiin ennen 1920.Puomin vuonna AM yleisradiointi asettaa suuria summia käytettävissä ananysis ja mittaaminen kaikki parametrit vertikaalisten antenneja.He jopa laskea ja mitata yhdistelmän perusteella ja taivas aalto että ne olivat yhtä niin laaja, että taustaäänet oli asia, joka ajoi pois kuuntelijoita niissä paljon matkoja.Tämä on alkuperä, 5 / 8 aallon pystysuora.Se oli nimeltään "antifading" antenni koska vaikutus edellä kuvatulla tavalla.

Panos impedanssi neljäsosa aallon mukaisesti aivan lopussa avoinna on j0.Tämä menetelmä lähennetään reagoiva osa tuotantopanoksista impedanssi.Säteilyn menetys tehonsäätövipuja todellinen osa impedanssi.

Hei kaikki!
Entä kytköksen lambda varten antenni?Pitäisikö minun mehiläinen minun tehdä edellä kanssa ylempi "liitin" voimansiirtojärjestelmästä-line liitetty antenni sellaiselta etäisyydeltä sen perusteella, jossa meillä on 50 Ohm.

Tarkoitan, jos olen pari molemmat liitin on transmissionline että jalka on antenn, olen todella oikosulku on jalka, että antenni.Jos siirryn toiseen äärimmäisyyteen, olen pari yhden liitintenhallinnan, että jalka on antenni ja yksi liitin sen pään, olen päinvastaista impedanssi myös.Ääretön.
Jossain välissä on 50 ohmia.Olenko oikeassa tästä?Onko tämä oikea tapa couple yksi lambda / neljän antennin?Vai onko se Element7K kiinnitti, laittamalla lambda / 4 pitkä johto on solmu, että LC-säiliö?

Olen liittänyt Smithchart, joka osoittaa, kuinka yksi muuntaa 35 Ohm on 50Ohm.
1.Etsi 35 Ohm koskevan Smith-kaavio, tekemällä normalisoinnin kanssa transmissionline impedanssi z = r j * x = 35/50 = 0,7 j * 0.
2.Tehtävä on sitten lisätä sarja L, seriesC, siirtää L tai siirtää C, saapuvat att että puoliväli 1.0.

(In Ylävasemmalla Olen harmaa dot.Going nouseva dot pitkin sininen ympyrä tarkoittaa lisäämällä siirtää L, alaspäin pitkin sininen ympyrä tarkoittaa lisäämällä C siirtää. Olen myös värillinen näitä polkuja vihreä.

Jos jokin menee ylöspäin pitkin punainen ympyrä => lisätä L sarjaan,
mennä alaspäin => lisätä C-sarjassa.)

3.Olen löytänyt oman startpoint 0.7 ja olen menossa ylöspäin pitkin punainen ympyrä (muista,
että tavoitteena on saavuttaa 1,0).Ottaen 9 toimenpiteet kunkin worh 0,05 => z_L = j * 0.45.Olemme lisänneet tämän ja nyt normalisoidu impedanssi z = 0,7 j0.45.
4.Mene nyt alaspäin pitkin sininen sircle, jatkuva pääsy ympyrä.Mutta ensin lukemaan pääsynsä arvoon silloin, kun olet lopettanut y = g j * b = 1-j * 0,65
I päättävät mennä alaspäin pitkin sininen ympyrä, ottaen 6,5 toimenpiteet kunkin vaiheen arvo on 0,1 => y_C = j0.65.Tulos y = 1.
5.Denormalize z_L => Z_L = z_L * 50
ja myös y_L => Y_L = y_L/50.

Kiltein regards, StoppTidigare

että Smithchart

Hi StoppTidigare,

Kiitos kattava ratkaisu.Olen silti yrittää kertaus minun rf teoria ja päivittää kerran Onnistun muistaa joitakin teoria, joka minulla ei ollut tarkoitus käyttää myös lahjaksi.En kuitenkaan katso, että L-verkon, flatulent mainita teidän ratkaisu.

Element7k

StoppTidigare wrote:

että Smithchart

Hi Element7K, L-verkoston (muotoinen kirjaimella L, voidaan jopa ylösalaisin) on oikeastaan siitä Smith kuvio laskettu sarja L, siirtää C että flatulent puhui.

Sinulla on resonanssipiirejä verkko myös on L ja C,
sikäli kuin tiedän, jos yksi laiminlyödä vastuksen johdot, ei pitäisi muuttaa teidän 50 Ohm lähdevastus, koska reactances peruuttaa milloin resonanssi.

Oletan, että sinulla voi katsoa kaikki vasemmalle oman LC-säiliö sama 50 Ohm. (Kommentti halusi tämän julkilausuman) Oletan teidän lähdevastus on yhtä caracteristic impedanssi teidän lähetyksen verkossa.

Ongelmana kuitenkin on edelleen, miten pitäisi kytkeä lambda / 4 antenni virtapiirin ...jos se mehiläinen:
i.Lambda / neljäs bar kytketty ylempi kapellimestari lähetyksen verkossa muiden kapellimestari maadoitettuja, tai:

ii.Lambda / neljäs bar liitetty pienempi maadoitettuja kapellimestari kanssa ylempi kapellimestari yhteydessä silloin, kun impedanssi on baari on 50 Ohm.

Kommentoikaa myös tämä joku!
Kiltein regards,
StoppTidigare

Antennin oikeastaan koostuu neljännes aalto osasta ja maataso.Liitä houkutella keskustan kapellimestari, että neljännes aalto osittain ja ulkopakkauksessa houkutella kapellimestari maanpintaa lentokoneella.Jos tämä on moottoriajoneuvon kentällä koneessa on metallirunko.

Hei taas kaikille,
Onko etua, joiden LC-tankki resonanssia, ennen vastintuki osastossa ja antenni?Aikooko se kasvattaa antenni valikoima?

terveisin,
StoppTidigare

Antennin seuraa samoja sääntöjä kuin yhdestä satamasta verkoissa.Suurin signaalin teho voit ote se on, kun se on kytketty monimutkaisia konjugaatin kuorman impedanssi.LC ja muu verkkojen muuttaa impedanssi siten, että vahvistin panos impedanssi, kun se on muunnettava verkko on monimutkainen konjugaatin että antenni.

Tämä tehdään tilanteissa, joissa se on vahvistin melu, joka rajoittaa vastaanoton.Tämä on usein yli 20 MHz tai niin.Alempia taajuuksia se on ilmanpaine melu, joka rajoittaa vastaanoton laatua ja näissä tapauksissa ei ole taloudellisesti hyödyllistä tehdä mitään impedanssi hakua.Kaikki LC verkostot panos näiden vastaanottimien ovat poistamaan ei-toivottuja signaaleja vahvistin syöttää niin, että se on vähemmän todennäköisesti ylikuormitettu.Myös poistaa kuvan signaaleja, jos se on superhetrodyne tyyppi vastaanotin.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back