apua tarvitaan MCU "salpa ylös"

C

cdcll

Guest
jälkeen kevennysjärjestelmistä, mikro ei toimi, ja se on erittäin kuuma, ei voi nollata, ainoa tapa palauttaa järjestelmä on virta ja sitten kytkeä virta.

että MCU on SM5964, on se "salpa ylös"?

kuka tahansa voi kertoa minulle, miten tämän ongelman ratkaisemiseksi?

Kiitos paljon!

hi CDC

se voisi olla latchup, mutta se riippuu siitä, mikä
on yhteydessä siihen.Jos se on I / O on liitetty pari kuormaa, source / sink korkea ja firmware jäädytti kanssa I / O-aktiivinen, se voi johtaa siihen, että ylikuumenemisen.

Sinun on kuitenkin varmistaa, että MCU kestät ympäristöolojen se on ja että se palauttaa oikein, jos se menettää valtaa muutaman sekunnin ajan.

Hope this helps,

cyberblak

MCU salpa ylös voi ilmetä ERI RFI ja melu.Jos MCU on WDT, on parempi, jotta se niin, että kun salpa ylös tapahtuu, WDT tulee palauttaa UC ja UC voi aloittaa täytäntöönpanovaltiossa koodi uudestaan.

Hurraa

Ravi

Hei, Tämä on selvästi salpa-up-tilanne, jossa kaikki CMOS satamien sisällä MCU harjoittavat ant siksi laite on niin kuuma.

Jos sinulla on pitkä kaapeleita kytketty I / O-nastojen käyttö pieniä vastuksia välisten I / O-linjat (1 - 10K) ja ulkoisen laitteen (vain tuotantopanosten nastat!).Voit myös kytkeä diodi virransyöttöön rautatieliikenteen tai zener diodi 5,1 V pohja I / O-nastainen (input).

Jos reset linja teidän MCU on kelluva varmista, että se on kytketty looginen korkea tai matala, mikä on tarpeen.

Tämä ratkaise ongelmia.

Paul.

cyberblak wrote:

hi CDCse voisi olla latchup, mutta se riippuu siitä, mikä on yhteydessä siihen.
Jos se on I / O on liitetty pari kuormaa, source / sink korkea ja firmware jäädytti kanssa I / O-aktiivinen, se voi johtaa siihen, että ylikuumenemisen.Sinun on kuitenkin varmistaa, että MCU kestät ympäristöolojen se on ja että se palauttaa oikein, jos se menettää valtaa muutaman sekunnin ajan.Hope this helps,cyberblak

Hei,

WDT tai muita reset järjestelmien sisällä MCU eivät toimi enää joka salpa-up tilanteessa.Käytä vain tämän verkon I / O-nastojen, jotka ovat pitkään lanka tai ovat korkeat impedanssi.Asettaa myös kondensaattori on 100nF koko virtalähde rautatie lähellä PIC.

Tavallisesti panos nastat ovat herkempiä mutta tuotos kynät voidaan myös vaikuttaa.MCLR PIN-tunnus PIC on herkin kaikkien I / O-nastoja.Käytä suoraa yhteyttä tai kautta 10K vastus on VCC annetun PIC.

terveisin,

Paul.

Kiitos, Paul!

I am using SM5964, ei PIC mikro,
tiedätkö mikä nastat ovat herkimpiä?

terveisin,

Hei, Näytti on tekninen, mutta ei löytänyt mitään nastainen Tiedän, että olisi herkempiä kuin toiset.Haluatko käyttää XTAL tai OSC ???..tai ehkä ulkoinen clocking ???..JOS niin kuin vasemmalla avata OSC nastainen voisi ongelmia.

terveisin,

Paul.

Kiitos, Paul!

Olen käyttäen XTAL kanssa 2 kondensaattorit.

Voisitteko kertoa minulle, kuinka vahvistaa joka nastainen aiheuttaa salpa-asti, kun se tapahtuu?on olemassa tapa havaita sitä?

kiitos & Regards,

Hei, Post täyskuormakuljetuksenne piirustus ja minulla on tarkastella.

Paul.

cdcll - käyttää ulkopuolista vahtikoira kytketty mcu reset line tai valtaan ohjauskytkimen (voidaan tehdä MOSFET bjt).

Toimenpide Vdd aikana salpa-up-ehto.
The MCU se kuluttaa paljon nykyistä aikana linkku ylöspäin (sanoitte, se oli kuumaa) niin,
mahdollisesti oma virtalähde on laskenut jännite alle arvon että
MCU tarvitsee asianmukaisen nollattu.

Oli samankaltainen kysymys jonkin aikaa sitten, että olen vastannut, mutta ei ollut vastaus:
http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=154401&highlight =

Siis tiedä, miten se toimii sinulle.

Hei People

A True salpa-up ei voida pysäyttää vetämällä RESET-linja LOW !!!!.Se ei toimi.Ole hyvä herätä.Vetämällä reset linja vain tuo osa suorittimen / MCU levätä mutta nykyinen pitää virtaa ja laite on lukittu kokonaan.

niin.Sammuttamatta on ainoa tapa päästä ulos tästä tilanteesta.

Paul.

Minulla on sama ongelma omassa piirissä.

Minulla on lm7805 toimivallan käyttöön PIC.Tämän PIC valvontaa 2 12V releet 2 npn transistorit.yhdestä teho enintään dc moottori ja toinen moottori napaisuus käännellen.joskus jälkeen rele kytkentä lm7805 kuumenee ja tuotos jännitepudotuksen alas!
Yritin suodatus virtalähde on varistor ja kaksisuuntaisen Transienttitallentimet suppressor kuin P6KE18CA rinnakkain 12V moottori ja rele solenoidi.

mutta en voi ratkaista tätä ongelmaa!

luulette 5v1 zener on pic tuotos voi auttaa minua?

se voi olla ongelma, jos voin käyttää samaa perustetta mcu ja releet?

on olemassa tekniikkaa separet kentällä?Oma maa on valmistettu yksinkertainen linjat, eikä se ole peruste net.

kyllä varmasti kentällä vaihtamisen transistori
n päästölähde on otettava virtaliitin teidän aluksella ja samassa paikassa, mutta käyttää erillistä lanka tai koneen pitäisi mennä PIC pintansa.Laita myös tukehtua yhdessä alhaisen ESR electrolythic keraamiset 1 uF ja 100 pF kondensaattorien PIC:
n valtaa.

Vain yksi kysymys - sinä oikein tunnistanut ongelman häiriö vallasta rivi PIC jotka tekevät
PIC ripustaa?Vai kirjoittaa moottori peräisin samasta lähteestä?Jos näin on - sinulla on asetettava chokes Liikennevakuutuskeskukselle tarjonta yhdessä kondensaattorit samoin.

fuzzzy,
onko teillä kaavamaisen ja taitto piirustus, että voimme tarkastella?

Dear all,

Olen muuttanut PCB layout, sen paremmin kuin ennen, mutta silti sai salpa-up.

Sitten lyhyt signaalin perusteella, ja maan päällä, kaikki näyttää OK laboratorioon testaus!

Voisitteko kertoa minulle, miksi?ja voin tehdä näin?

BR,
cdcll

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back