Apua .. Tarvitsemme yksinkertaisia piiri Tach valoa

R

rexlan

Guest
Olen sähköinen Tach minun pieni kilpa-auto. Muutin moottorit ja nyt tarve kontrolloida saanti moottori perustuu moottorin kierrosluvun. Olen 12v kanttiaalto tuotosta moottorin ECU joka menee nykyistä kierroslukumittari. Osaan liittää siihen linja. Olen 4-sylinterinen moottori niin oletan 4 pulssia / kierros. Tarvitsen hyvin, hyvin yksinkertainen piiri (preferalby 555 tai jotain vieläkin helpompaa, että voi laskea pulssia selvittää RPM ja sitten noin 3000 RPM antaa minulle kytketty 12V ulostulo (hyvin pienellä virralla tarvita). Olen myös tarve voi ohjelmoida tai asettaa tarkka RPM vaihtaa milloin ~ 2500-3500 Joten jos RPM on> 3000 puolestaan hieman moottori. RPM <3000 RPM käännä moottori pois päältä. Olen hyvin perus kamaa, R, C ja muutama diodit, FET-luvulla. Tarvitsen kaavamaisen kiitos. Minun täytyy myös tehdä tämä asia hyvin pieni ja en voi käyttää mikrokontrollerin koska minun täytyy tehdä tämä itse. Kiitos käsittelyssä ja apua!

Tietenkin voit rakentaa yksinkertainen achometer kanssa 555 ajastin ja muutamia ulkoisia komponentteja + mittari ("mekaaninen integrointi") .. kts. kuva alla .. http://www.electronics-tutorials.com/devices/555-tachometer.htm Kuten integrointi suoritetaan mittari ei ole helppo tapa saada tasajännitteet verrata viittaus tiettyjen taajuuksilla .. Haluaisin kuitenkin mennä PICAXE mikrokontrolleri .. myös 8-Pinner .. On extremaly helppo ohjelmoida Basic, joten rakennus kierroslukumittari kiertää tämän Gizmo ei olisi yksinkertaisempaa .. Katso toinen kuva alla .. Jos tarvitset lisätietoja tästä - kysy .. Terveisin, IanP

Hei Rexlan Tämä piiri voi havaita nopeuden moottorin ja antaa sinulle Tulostuskomentoa 12 voltin. Nopeus voidaan asettaa välille 6,35 mS (2362 rpm) ja 4,13 mS (3632 rpm). Input vastus sekä diodit ja LED ovat valinnaisia. on1aag.

WOW .... te ihmiset ovat loistava ja kiitos paljon. [Size = 6] on1aag [/size] [size = 3] Tämä on juuri sitä mitä olen etsimässä. Olen spec Racer Ford (katso kuva) ja olen rakennus enduo moottori sitä eri moottori (12 tunnin kilpailuun). Uusi moottori käyttää split portti saanti ja on moottorin ohjaus avata jälkipuoliskolla satamia 3-3500 RPM. Oma nykyinen ecua ei ole ulostulo tämän uuden moottorin joten minun täytyy tapa aistia RPM ja lähetä sitten 12V SP ohjain avaa se. Kun RPM laskee asetusarvon tarvitsen sitä sulkea (poista jännite). Ihannetapauksessa sen tulisi avata ja sulkea melko nopeasti. Mittasin kela ja se näyttää 1.5K mutta olen oikeastaan mitataan nykyisen ja se tekee 3,6 ampeeria kun se on lukittuna täysin auki! Joten minun on rele ja jotkut virtaa rajoittavia samoin mielestäni. [/Size] [size = 6] IanP [/size] Tämä piiri ei toimi minulle. Käyttämällä PIC on ihanteellinen, mutta ongelmana on, että minulla ei olisi tapa työskennellä, koska en ymmärrä miten se toimii! Selviydyn perus vastus vaan 10011100011 ja minä häivyn täältä! Kiitos

Hei, Hope et mielessä minulle tuloaan puolue täällä, mutta minua on pyydetty tekemään samanlainen juttu, jossa yksi pieni poikkeus. "Tuotos" on vain osoitin, LED, joka alkaa vilkkua ennalta määrätyllä rpm, niin vilkkuu nopeammin, ja lopulta on jatkuvasti kun toinen rpm on saavutettu. Nyt olisi hyvä käytäntö minun käyttävän "logiikkaa" tai ajastinta, mutta voisin yhtä hyvin käyttää pienkuva, kuten IanP ehdotti. Niissä kaikissa on ainakin yksi timier, joten se ei tarvitse lippulaiva PIC tai mitään. Vaikka luulen voivani selvittää mittaamalla rpm moottorista (riippuu siitä, missä se saada ajoitus päässä, ECU tai kipinöitä / sensorit) ajastimella, en ole varma, mistä on ja vilkkuva LED. Sano olin alaraja kuin 3000rpm, ja ylempi kuin 5000. Haluan tämän käytettävä kokonaisuudessaan 3000-5000 valikoima. Olisiko kukaan suositella "odottanut" asetetun ajan, ennen ajoitus? esimerkiksi odota 12 ms, sitten alkaa ajastin joten en jätteet päätöslauselmassa se nopeuksille> 5000. Minun täytyy sanoa, vaikka olen käyttänyt PIC: n jonkin aikaa, olen TAD indicisive käyttämisestä "laskuri" tai "ajastin" (tai molemmat). IanP tai joku muu, ilmoita. Kiitos, BuriedCode.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back