ARM SoC Design Tarvitsetko apua aloituksessa

T

tariq786

Guest
Hei kaverit, olen ASIC / FPGA suunnittelija, joka voi kirjoittaa verilog koodia, koota se ja Place & Route sitä. Olen uusi ARM maailmaan. Ihmettelen miten voin ottaa verilog koodi ja muuntaa sen ARM kokoonpanoon. Mikä on työkalu ketju tarvitaan ja mistä se? Olen myös hämmentynyt siitä mitä käyttää kun kuulen niin monia termejä kuten ARM Artisan Fyysinen IP, Logic IP, Standard Cell, upotettu muistia kääntäjät, Interface IP. Voiko joku esiin mitä nämä ovat, milloin ja missä käyttää kullekin. Mitään viitteitä tai tutorials on erittäin arvostettu. THanks Ystävällisin terveisin,

Hei tariq786, ARM on prosessori, joka on joitakin kokoonpano koodin suorittamaan ohjelma, ei ole mitään suhdetta, jossa Verilog! Verilog käytetään koodaamaan käyttäytymistä prosessorin ARM. Logiikka IP = standard cell muisti kääntäjä on nimi sanoi työkalu tuottaa muistiin esimerkiksi sinun täytyy käyttää suunnittelua. Interface IP on esimerkiksi USB IP, tässä esimerkissä tavallisesti kaksi osaa yhden fyysisen johtuu erityisesti tyynyt tarvitaan USB ja toinen osa on RTL tasolla tai makro jo saatettu jotka sisältävät kaikki tarvittavat USB-protokollan. mutta se voisi olla I2C, SPI, UART ...

Hei RCA Jätkä Kiitos vastauksesta. Oikeastaan ​​minulla on Verilog koodi aivokuori M0 prosessori. Ihmettelen miten minun pitäisi käyttää sitä? Kiitos clearing kuvaa hieman.

ARM-prosessori käytetty Amba bussi käyttää muistit (RAM / ROM / eeprom) ja liitännät (via rekisterit kartoitus). Odotan CM0 on myös bit-juovia osoite? Odotan CM0 toimii CM3 sitten osoitteessa 0x000 sinulla pino-osoittimen osoite, 0x0001 reset interupt vektori ...

rca viimeinen vastaus ei ole selvää minulle. Kerro minulle, miten parhaiten käyttää aivokuoren M0 verilog ydin että olen. Kiitos

EH, että suunnittelija työtä! Sinun täytyy lukea ARM dokumentaatio, joka selittää miten ydin toimii. Ensimmäinen ydin tarvitsevat reset ja kellon. Kun palautus on deasserted ja kello on käynnissä, ydin lukee osoitteen 0x00000000, joissa esiintyvät reset keskeytysvektori, mikä tarkoittaa, että ydin siirtyy tähän lukemaan arvoa edelleen suoritettava ohjelma ARM assembly. Jos minun muistaa korjata seuraava osoite on alustus pino osoittimen. Sitten tekemään kaiken tämän, ydin suorittaa Lue AMBA väylän koodin, parempana bussi käyttää koodia. Sinun täytyy määritellä, minkä tyyppisiä muistoja sisältää reset keskeytysvektori ja kokoonpano koodi ... RAM tai ROM tai eeprom, tai floppi, en tiedä. jos olet jo instanssia ydin, tekee tämä on niin tavallista, mennä läpi käyttöliittymän tietää, mitä ydin tarvetta.

Sir, Haluan oppia ARM Cortex m0 verilog koodin, mutta en saa code.please lähettää koodin me.any auttaa on erittäin arvostettu.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back