Array säteilykuvio

M

mprathap

Guest
Olen sellainen hämmentynyt tuottaa säteilyn malleja Array. Minulla on 2 antennia, ja olen määritellyt kaksi porttia, yksi kutakin. Sillä mikä portti on säteilykuvio laskettu suhteessa? Miten luoda kuvioita sekä satamien samanaikaisesti. Tai specifiy joiden osalta porttiin Tarvitsen säteilykuvio laskettua. En ole kiinnostunut säteilykuvio koko rakenteen sellaisenaan. Haluan nähdä yksittäisiä kuvioita jokaisen elementin kanssa muun elementin läsnä. Kiitos jo etukäteen.

Voit kiihottaa vain yksi portti, ja portti ei ole innostunut.

Jos luet kysymykseni huolellisesti, huomaatte, että olen jo tajunnut, että ulos. Mutta minun täytyy tietää, miten voin valita portti on innoissaan? Kiitos.

Kysymyksesi ei ole selvää, sinulla on kaksi antennia, kaksi porttia, joten voit laskea sekä yksittäisiä pattarn tai koko joukko kuvio .. mikä on kysymys? mikä parempaa, mitä etsit .. jotta voimme auttaa sinua!

HI, se on varma että innoissaan antenni sinä shoudissa nähdä sen RP.

juppydu, kyllä ​​minulla on 2 antennia jokaisella portin määritelty sitä. Kun I ratkaista järjestelmä, saan kehitetty monenlaisia ​​kuvio tai jokin yksittäisten kaavan? Jos saan yksilöllinen malli, jonka satama on tämä malli suhteen? Ja miten voin määrittää suhteessa mihin satamaan haluan malli laskea? Jos se on matriisi kuvio, silloin on olemassa tapa saada yksittäisten kuvio vuodattamatta yksi kaksi porttia? Toivottavasti tämä on selvä nyt.

Mitkä simulointityökalu käytät? Kun asennat satamissa, olisi asetus jännite / virta heräte suuruus ja vaihe. Esimerkiksi, jos asetat yhden satamat 1V ja toinen 0V, niin saat useimmiten säteilykuvio innoissaan yksi (yksi 1V) ... Huomaa, että jos antennit ovat lähellä toisiaan, vaikka et virittämiseen yhtä antennia, syntyy indusoida virtauksia, että antennin johtuen keskinäisen kytkennän, ja että antenni säteilee myös, parasitically. Näin ollen säteilykuvio tässä tilanteessa, teoriassa, voi olla säteilykuvio yhtä antennia. Jos un vauhdikkuutta antenni on kaukana toinen, tai jos vain poistat tämän antenni, niin tietenkin saat säteilykuvio todellisia antennin. Jos haluat löytää antennimatriisilla säteilykuvio kun molemmat antennit ovat innoissaan, sinun täytyy määrittää magnetointi jännitteet / virrat sekä antenneja. Sitten, mitä näet tulee array säteilykuvio. Joissakin simulointiohjelmien voi vain simuloida yksi antenni, ja voit käyttää sisäänrakennettua array tekijä laskin löytää koko joukon säteilykuvio. Vuonna Tietääkseni tämä toimii, kun keskinäinen kytkimet ovat vähäisiä, ja siksi array teoria on voimassa.

Kusuta, Kiitos palautteestasi. Käytän HFSS. Uskon, et voi määrittää jännite / vaihe, kun käsittelet waveport / niputetaan satamien HFSS, mutta saatan olla väärässä. Isompi kuva on tämä: minulla on joukko antennielementit kohdistettu suorassa linjassa. Ja I haluavat säteilyn patttern kunkin elementin läsnäollessa toinen antenni. Kukin antenni on portin määritetty sitä. Mitä en ole varma ole, kun analysoida rakennetta HFSS, jonka säteilykuvio pääsen pois niistä sanovat N elementtejä jono. Yritän keksiä tapa purkaa säteilykuvio jokaiselle elementille. Joten tarve löytää säteilykuvio yksi antennielementti, kun läsnä on muita, ts. vaikutuksen keskinäisen kytkimen säteilykuvio. Kyllä, muut osat on lois säteily - mutta en ole kiinnostunut siitä. Minua kiinnostaa on säteilykuvio elementin tarkasteltavan + loistaudit säteilyn aiheuttamien ja sen muita osia jono. Jos kysymykseni on epäselvää, kerro minulle. Yritän selittää tarkemmin. Kiitos paljon!

Näen, mitä haluat ... Oletan, että tiedät: HFSS -> Kentät -> Muokkaa lähteet. Onko jotain tapahtuu säteilykuvio kun pelaat näistä lähteistä? BTW, oletuksena ensimmäinen portti luotu on innoissaan HFSS, toiset ovat un-innoissaan ... Tai vain innoissaan S-parametri laskelmia, mutta kun alat lasketaan jne., ne ovat un-innoissaan ...

Kusuta, mielestäni sinun johdatti minut, mitä olin etsimässä. Tiesin HFSS -> Kentät -> Muokkaa lähteet, mutta en kiinnitä liikaa huomiota. Olen yrittänyt muokata tehoarvo, mutta se ei anna minun. Minulla ei ole kärsivällisyyttä tarkastella valintaikkuna tarpeeksi kauan nähdä, että voin muokata skaalauskerroin ja valita kumpi elementti on innoissaan. Paljon kiitoksia. Sinä teit minun päiväni. BTW, mitä tapahtuisi, jos asetan kiihottaa kaikkia elementtejä. Antaa minulle array säteilykuvio? Ja mitä tarkoitetaan erilaisia ​​säteilykuvio? Onko se vain päällekkäisyys kaikkien tuloksena säteilykuviot, vai onko muutakin? Ja jos se superposition Minulla on toinen kysymys myös! (Anteeksi pitkä lista kysymyksiä) Oletetaan, että jonon pituus on huomattavasti suurempi kuin antennin aallonpituus. Ja millä etäisyydellä tämä "päällekkäin" mallia astuvat voimaan? I esittää tämän takia, koska koko rakenne on nyt suurempi kuin lambda / 4, joka on yleensä otettu kuin alusta asti kentän rajan, miten tämä käsite ulottuu matriisin nyt? Kiitos miljoonaa!

mprathap, todella, array säteilykuvio määritellään sinulle: miten olette kiihottaa antennit erisuuruisten ja vaiheita. yksinkertaisesti, jos ajattelet matriisi teoria: array säteilykuvio = yhden antennin säteilykuvio × array kerroin kaikki välit antennien välillä ja herätteiden tulevat array tekijä ... tietenkin teidän antennit ovat lähellä toisiaan simulointikeskuksesi, joten haluat kokoaalto simulaation sijaan array teorian, mutta idea on sama ... kuten sanot, array säteilykuviota on säteilykuvio koko järjestelmän herätteiden jne. määrittelet ... (Ei välttämättä 1-1-1 - ..., mutta Sanotaan 1-0-1 * exp (-j * pi / 3) ...) varten kuvion kelvolliselta approksimaatio, sen on oltava Far Field. , että kyseessä on kaava pitkälle kentän matkaa, vilkaise balanis antenni kirja. siellä näet antenni aukko D tai vastapuolten näin: tämä on maksimietäisyys kaikki aukon (kaikki antennit). sitä mieltä, että sillä halkaisija pienimmän pallo, joka voidaan liittää kaikki jäähdyttimet .... Huomautus: aukon koko tarkoitan fyysistä aukon kokoa. eivät sekoittaa antennin aukon terminologiaa, joka on erilainen ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back