ASIC-ja FPGA

F

fidjouss100

Guest
Voiko joku kertoa minulle, mitä S FPGA-ja ASIC ja miten kukin näistä on käytetty ja antaa joitakin todellisia esimerkkejä.

Olen myös etsimässä saimple online-opastus verilog.
kiitos

FPGA ---- ohjelmoitavat Fata array.ovat fittable tuotteen, joka on monta kertaa ohjelman ja pieniä siruja.
ASIC --- sovellustietoa erityisen integroidun piirin.Ne ovat fittable tuote, jota ei muuteta ja tarvitsevat paljon pelimerkkejä.

http://www.asic-world.com/verilog/veritut.html

tämä on hyvä aloittelijalle.

ASIC vs FPGA on iän vanha keskustelu.Joka tapauksessa, kun haluat esimerkiksi tehdä CDMA-vastaanotin, on olemassa kaksi tapaa tehdä se.

FPGA-Way: Kirjoita RTL-koodin ja sitten koota ja FPGA tiettyjä lohkoja, kuten (macroblocks tai CLBS) ja käyttää joitakin työkalu tuottaa Bitstream erityisohjelmien FPGA-siru ja sitten sulake sen sirun avulla JTAG tai sarja.

ASIC: Kirjoitat RTL, sinun täytyy saada standardin solun kirjastot myyjät ja tiivistetään teidän suunnittelusta, että kirjastoon ja sitten jatkaa kunnes ulkoasu itse käyttämällä runsaasti puolustusviraston (Electronic Design Automation)-työkalut kuten Synopsys tai Cadence ... Sitten Lähetä Valimokoneet.

Pääasiallinen ero on FPGA, voit sulake sinun Stream on jo siru
IN ASIC, teette oman pelimerkin.On paljon rahaa mukana (valtava!), Mutta voit saada FPGA 5 dollaria.Ja FPGA dont antaa joustavuutta ja freq alueet.Viimeisimmät FPGA saattaisi toimia jopa 100 Mhz tai näin .. mutta ASIC voidaan tehdä GHz ja sen jälkeen .. Joten lopullinen ratkaiseva tekijä on rahaa .. jos sinulla on paljon ... ASIC on soln ...

Hei,Liitteenä ovat erittäin hyviä asiakirjat

1.FPGA vs. ASIC
ja
2.Verilog

Toivottavasti tämä auttaa .... onnea ...
Anteeksi, mutta sinun täytyy kirjautua nähdäksesi tämän liitteen

On ollut niin paljon keskustelua ASIC vs. FPGA-foorumissa.Voit vain etsiä se ja nauttia itse.

NRE on FPGA-kuin ASIC
ASIC voi työskennellä korkealla freequencies.

käyttää ASIC jos koodi on kiinteä ja tarvitset enemmän pelimerkkejä.
käyttää FPGA jos koodia voidaan muuttaa feture ja määrän pelimerkkejä tarvitaan vähemmän.Lisätään 2 minuuttia:
NRE on FPGA-kuin ASIC
ASIC voi työskennellä korkealla freequencies.

käyttää ASIC jos koodi on kiinteä ja tarvitset enemmän pelimerkkejä.
käyttää FPGA jos koodia voidaan muuttaa feture ja määrän pelimerkkejä tarvitaan vähemmän.

On monia monia artikkeleita tämän hallituksen liittyvät ASIC / FPGA, löytää haku näistä.

Mutta silti ASIC-ja FPGA ovat kaksi eri teknologiaa
http://www.edaboard.com/viewtopic.php?t=125753&highlight=asic vs fpga
saattaa nämä kaikki tiedot ASIC-ja FPGA.

kiitos teille kaikille.Minusta tämä sivusto erittäin hyödyllistä niin kiitos vielä kerran

Voit verificate ohjelmaa FPGA.Then you use the ASIC flow to tape out your design.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back