atmega168 ei toimi

P

prabh

Guest
Hei, minulla on atmega168 ja ohjelmoitu se käyttäen AVR ohjelmoija piiri [url = http://benryves.com/bin/avr_tutorial/avr_tutorial.htm] Aloittaminen AVR kehitys [/url] ja minä ohjelmoida sen 3-4 kertaa mutta sen jälkeen en voi ohjelmoida mcu mutta se ei saa mitään lähtöön pb0 i ohjelmoida LED vilkku ongelma lisääntyi ja ja päädyin unprogrammable MCU nyt poni prog cant tunnista mcu. Olin goind hyvin kunnes ohjelmoitu koodi tältä sivulta [url = http://extremeelectronics.co.in/avr-tutorials/avr-timers-an-introduction/] AVR Timers - Johdanto. | EXtreme Electronics [/url] Kiitos etukäteen ja anteeksi minun Englanti prabh

Yleisin virhe on kellon lähde sulake väärä asetus (ulkoinen kello), että jos tarvitset ulkoisen clcok vaihtaa sulakkeet uudelleen. Jos sinulla on toinen AVR voit siirrytään PIN kellon lukittu AVR. Ehkä olet poistanut reset, siinä tapauksessa tarvitset rinnakkain ohjelmoija. Muistatteko sulakkeen tila, sinä muutat niitä? Alex

yep luulen sekaisin että ckdiv8 mutta en ole varma jos olen sekaisin ennen tai jälkeen kohtasin ongelman [COLOR = "Silver"] [size = 1] ---------- Post lisätään 16 : 18 ---------- Edellinen viesti oli 16:17 ---------- [/SIZE] [/COLOR] ja i dont ole mitään muuta avr

CLKDIV8 voi estää MCU ohjelmoinnista, sinun on muuttanut RSTDISBL tai CKSEL sulakkeet. Kaikenlainen suorakaideaaltogeneraattorin tekisi olettaen että sinulla on käytössä ulkoinen kello, jos toisaalta olet poistanut RESET tappi voit vain tehdä sen rinnakkaisen ohjelmoija. Alex

On parempi käyttää ohjelmistoa muussa kuin poni prog. Minä itse ollut jonkin verran ongelmia, että alussa.

Voiko joku kertoa minulle, mitä ohjelmistoja käyttää ja myös miten voin avata minun MCU (ehkä opetusohjelma). minulla ei ole rinnakkaisporttiin minun uusi pc, mutta teen sen ystäväni pc.

On yhdensuuntainen ohjelmoija lopussa tämän sivun [url = http://elm-chan.org/works/avrx/report_e.html] ELM - AVR ohjelmoija [/url] On myös laitteita, jotka voivat tehdä tämän automaattisesti, kuten [url = http://diy.elektroda.eu/atmega-fusebit-doctor-hvpp/?lang=en] atmega HVPP fusebit lääkäri - napraw fusebity, fix fusebits >> Manekinen DIY [/url] Alex

Täytyykö rakentaa että fusebit juttu, jos ei, miten voi tehdä yhden omillani. Rinnakkaisportti ohjelmoija, I dont on rinnakkaisportin (i tarvitse sarjaporttia ohjelmoija).

Edellisessä postitse sanoit että sinulla ei ole rinnakkainen postitse, mutta menet ystäväsi, miksi rinnakkaisporttiin ongelma nyt? En ole nähnyt mitään rinnakkain ohjelmoija käyttäen sarjaporttia. Sitten vain muu piiri olen nähnyt on mega8 resenting mega8 mutta minulla ei ole aavistustakaan, jos se toimii mega168. Muistatko mitä sulakkeet olet muuttanut? Se et muuttanut RSTDISBL niin sinun ei tarvitse rinnakkaisen ohjelmoija, jos vain muuttanut CKSEL sulakkeet sitten ulkoinen clcok on kaikki mitä tarvitset. Oletko yrittää alentaa nopeutta ohjelmoija (olettaen, että se on mahdollista), ehkä olet alennettu mcu kelloa ja sinun täytyy laskea ISP myös niin, että se tunnistetaan

Voin käyttää ystäväni PC lukituksen kamaa. Kerro minulle miten se fusebit lääkäri. Ja mitä voin kertoa teille, että kun i liittää 20MHz oskillaattori välillä xtal nastojen ja voin poistaa GND alkaen pin8 ja kytke johtanut pin (mutta viimeinen koodi Kirjoitin osaksi MCU oli vilkkumaan johtamisesta pb0) alkaa vilkkua .

Kerro minulle miten se fusebit lääkäri.
Mitä tarkoitat, jokainen hanke on kaavamaisen sinun pitäisi tehdä, olen antanut sinulle linkkejä.
Ja mitä voin kertoa teille, että kun i liittää 20MHz oskillaattori välillä xtal nastojen ja voin poistaa GND alkaen pin8 ja kytke johtanut pin (mutta viimeinen koodi Kirjoitin osaksi MCU oli vilkkumaan johtamisesta pb0) se alkaa vilkkua.
Tarkoitatko, että koodi on suorittaa moitteettomasti, jos niin sitten se ei ole nollataan tai kellon ongelma, mutta minulla ei ole aavistustakaan, mitä on vialla

Mitä tarkoitan on, voin tehdä yhden minulle vai onko se myytävänä. Olen ohjelmoitu minun koodi vilkkua johtamisesta PORTB pin 1 ja sen vilkkuu kaikki nastat ja se vain vilkkuu, kun voin poistaa maahan navasta 8.

Kaikki hankkeet olen lähettänyt ovat DIY, rinnakkain ohjelmoija on vain piiri ja tarvitsee ohjelmoija ohjelmistoa samalla fusebit lääkäri on itsenäinen laite, jossa firmware mutta kaikki on mukana latauksena.

Onko mitään mitä voin tehdä käyttäen rinnakkaisportti (järjestetty joitakin miten)?

Voit itse poistaa fusebits rinnakkain ohjelmoinnin ilman ohjelmoija. Vain breadboard. Lue rinnakkaisohjelmointi erittely ja sitten kytkeä ja irrottaa johdot breadboard vastaavasti. Se on tavallaan hardcore menetelmä, mutta se toimii. Itse olen auki kaksi atmega 8 on tällä tavalla. Varoitus: tämä voi kestää jonkin aikaa :)

Voitko kertoa minulle koko menetelmän, mitä teit ATMEGA8?. Yritän minun 168

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back