Auta korjaamaan PIC16F84 lämpömittarilla DS18B20 anturi

B

Bogdan123

Guest
Hei taas. Olen rakentanut tämän lämpömittari tällä sivulla www.coolcircuit.com/project/digitemp/ , mutta se ei toimi kunnolla. LCD-näyttö näyttää vain minulle TEMP: mutta ei näytä anturin lämpötila. Huomaan, että anturi on DS18B20. Voisiko joku auttaa minua näkemään, mikä ei toimi kunnolla?

Olen lämpötila näyttö lcd-1 o \\ p ohjain throue rele. sen pohjalta kuva 16f 676. jos req. pl mail minua [{shivendrakumarsahu77@yahoo.com} {shivendrakumarsahu@gmail.com}]

Hei, piiri osoittanut käyttää DS1820 anturin Oletan tarkoita olet DS18B20 anturi, vaikka vitrually identtinen B-versio on suurempi resoluutio jne, jotka voivat olla syynä se ei toimi. Aina kun näen Pic 16F84 sirua käytetään olen yleensä olettaa piiri on 10 vuotta vanha, joten monien osien käyttöön voitaisiin obselete. Chips kuten 16F628 on moderni vastine 84. Nämä Dallas anturit ovat hankala saada töissä parasta aikaa, miksi ei käytetä nöyrä NTC, hyvin halpa ja saatavilla sekä monia pic piirejä Webissä.

Main (), kokeile poistaa \\ n toisesta printf ()-kutsuun, joten koodi tulee:
Code:
 lcd_putc ("\\ f"); printf (lcd_putc "Temp"); printf (lcd_putc "% u.% u'C ", temp, temp_dec) delay_ms (1000),
\\ n alkuperäisen koodin saa koodi kirjoittamaan paikkoihin LCD kuljettajan muistia, jota tavallisesti käytetään 2. linja 2-rivinen näyttö, mutta jotka voivat käyttää myös oikealla puolella 1-rivinen näyttö riippuen kuljettajan käytössä. Koska olet päässyt "Temp:" painettu OK, se kuulostaa nestekidemoduuli käytät on kuljettaja, joka on komento-yhteensopiva käyttämä coolcircuit kehittäjä, mutta kartat merkkipaikkaa toisin - poistamalla \\ n Olen olettaen LCD kartat koko rivin yhdelle yhtenäinen alue muistia ...

Olen onnistunut kokoamaan ohjelma, ja nyt se näyttää lämpötilan, mutta se osoittaa, kuten 72 ° C. Ehkä viive on väärin DS18B20. Online Huomasin, että: "Ensisijainen eritelmä ero osien lämpötila muuntaminen aika: DS1820 = .500 (max) ja DS18S20 = 750ms (max)." Tiedosto nimeltä ds1820.c voidaan muuttaa siten anturi näyttää oikean lämpötilan?

Hei, ei voi auttaa sinua C-koodia, mutta olet yhtäkkiä mainittu kolmasosa anturi - DS18S20 sisään virkaan. Nopea haku keksi info jotka voisivat auttaa. Quote: On 3 digitaalinen lämpötila-anturit, joten varmista, että saat oikean. On 1820-18S20 ja 18B20. 18S20 on jatkoa 1820, ja se saa ajelehtia ajan myötä. 18B20 ei tarjota nopeampia tuloksia, mutta minulle, 18S20 enemmän helpommin saatavilla, ja sopii minun sovelluksia hieno. Ole tietoinen siitä, että 18B20 ei edellytä erilaisten lämpötila muuntaminen sitten kuvattu tämän käsikirjan 18S20.

kiitos virkaan. mitä kerroitte minulle vie minut syvemmälle sumussa, koska minulla ei ole kokemusta ohjelmoinnista, ja en tiedä mitä tehdä seuraavaksi.

Hei tämä thread yhä aktiivinen ... Vain minäkin voisi tehdä apua ja neuvoja ... Olen käyttäen 16F684 kanssa DS18B20

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back