Auta minua debug-koodi auto virittää PID

L

lats

Guest
Hei kaikki, Olen uusi pid lämpötilansäädin. Olen opiskellut monia linkkejä ja perusasiat sain linkin tällä foorumilla oli henkilö on selittänyt pid hyvin yksinkertainen. linkki http://www.edaboard.com/ftopic254719.html Yksinkertainen PID PID = GainP * todellinen virhe + GainI * SUM (vanhat virheet) + GainD * (todellinen virhe - viimeinen virhe) virhe = sp (tavoitearvo) - PV (prosessi-arvo) float pid (float sp, float pv) {err_old = erehtyä; err = sp - pv, / / huomata P_err = virhettä; I_err + = err_old; D_err = öh - err_old, paluu 0,1 * P_err + 0,3 * I_err + 0,02 * D_err;} Nyt hän on asettanut arvot "0,1, 0,3, 0,02 "vakioiksi. Tämän doesnt näyttävät olevan automaattinen viritys koodi. Mitä muutoksia minun on tehtävä ja miten.

Haluan nähdä hyvin muodostuneita vastaus tähän kysymykseen, koska im myös kiinnostunut. Auto-Tune keinoin. vahvistus vakioita pid algoritmi muuttaa työn aikana kulku laitteen ... Muuttunut perustuu? ? ? on ... aika ja virhe, koska kiusaaja 2 parametrien vuoksi ur käyttäen algoritmia. kammata parametrit muuttuvat siten, että laadun teidän säännelty prosessi paranee. Miten? jos sinulla vakaa ja rakenne kuten prosessi, voit tehdä sen helposti (parempi on ... tulosta), jos ei niin se on pitkä ja monimutkainen tehtävä.

Neuvoisin teitä muuttamaan PID kaavan vähän: PID = GainP * (todellinen virhe + SUM (vanhat virheet) / Ti + (todellinen virhe - viimeinen virhe) / td jossa Ti - kiinteä aika, Td - johdannainen aikaa. Tässä tapauksessa kaikki ehdot normalisoituvat. PID viritys prosessi on monimutkainen menettely perustuu hallittuun kohteen käyttäytymiseen. Lyhyt selitys PID params vaikutus PID käyttäytymiseen löytyy tällä doc: http://termexlab.ru/upload/filearchive/363_M03 % 20manual.pdf . Katso "PID-säätimen parametrit".

Se on sinun, maistuu erilaisia. Voit käyttää kerroin Kd sijaan TD jos Kp = 1/Td, mutta TD on fyysisesti niin aikavakion erovirtasuoja PID säädin. Kirjoitin, että kertolasku kiinteä & diff ehdoin VIRITYS tekee PID vakaampi ja helpompi virittää.

Se on sinun, maistuu erilaisia. Voit käyttää kerroin Kd sijaan.
En tarkoita siirrytään kerroin Kd. Jos Td on fyysinen tunne aikavakio, sinun täytyy korjata ero aikavälillä
Code:
 (todellinen virhe - viimeinen virhe) * Td / Ts
Ts valvojat näytteenotto aika. Toisin sanoen vähentämällä Td aikavakio vähenee "D" saada, ja vähentää Ti lisätään "I" saada. Tarkista todellinen PID-koodin tai oppikirjasta.

Anteeksi, olet oikeassa varmasti! Olen ollut erittäin huolimatonta. Kuin.

joka on joskus yrittänyt GA virittämiseen pid parametrit?

On parempi valvonta-algoritmeja tuning mekanismi kuin PID. Haluan tutkia ohjelmointi estimaattori. PID on hyvä halpa ohjain, mutta jos et ymmärrä täysin järjestelmä ei ole paras käyttää. Rakensin koko valtion palautejärjestelmän jonkin aikaa sitten ja se toimi paljon paremmin sitten PID. Myös sinä voi vilkaista joitakin Kalmans työn aiheesta. Oletko mallinnus järjestelmän ensin vain "yli-insinöörin" se?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back