Auta minua! (Noin kytketty kondensaattori amp suunnittelu)

L

lilac

Guest
Jotta suunnittelu kytketään kondensaattori vahvistin saada 10, näytteenottotaajuus 10MHz. 1) Miten päättää speksit se sisäisestä OPAMP? (Kuten yhtenäisyys-voitto taajuus, tappoi-korko jne.) 2) Millaisia OPAMP helposti suunniteltu vastaamaan tähän pyyntöön. (Luokka? Fold-cascode? Tai muut). Nyt käytän luokka-OPAMP kanssa 80dB, 350MHz yhtenäisyys-gain taajuudella, mutta näyttää siltä, ei toimi hyvin. Synti aaltomuoto oli syöttö, näytteenoton jälkeen ja pidä, kolmio aaltomuoto on osoitteessa ulostuloihin. Kuka voi antaa minulle ajatus siitä? kiitos paljon!

Hei, ja näytteenottotaajuus on 10 MHz, sinun olisi vahvistin GBW noin 30-50 MHz. Se huolehtii asettumisaika. Arkkitehtuuri voisi olla mitään. Mutta mikä on kriittinen on Muutosnopeus vahvistimen. Vahvistimen pitäisi tappoi signaalin kondensaattorit jonkin vaiheen kellon. huolehtia Muutosnopeus spec. Joskus ihmiset sekoittavat GBW kanssa Muutosnopeus spec. Sinulla voi olla erittäin suuri GBW mutta jos Muutosnopeus on huono, teho ei nouse vuonna rquired aikaa. Sano varten 10 MHz signaalia, signaali on otettava näyte jokaista 0.1us. Joten, sinun pyörityksen virta on voitava periä maaottelua kymmenesosa tuosta ajasta.

DC voitto OPAMP riippuu oikeastaan kahdesta asiasta: tarvitaan tiivistä silmukan vahvistuksen tarkkuus ja lineaarisuus kytketty-kondensaattori voitto vaiheessa. Jos tarvitset 90dB lineaarisuus spec tätä voittoa vaiheessa DC voitto sisäinen OTA olisi ainakin 20 * log 10 (10) + 90 = 110 dB. Kolmio lähtöön saada stge on kolmio, sen sijaan, Siniaalto muoto ilmaisee, että olet erittäin vahva Odd kertaluvun harmoninen vääristymät. Tämä tarkoittaa ratkaistaan tarkkuus on erittäin huono, todennäköisesti rajoittaa Muutosnopeus oman sisäisen OTA. Siellä olisi paljon hoitoa, miten suunnitella OPAMP kapasitiivinen kuorma SC virtapiirejä. Suosituin arkkitehtuuri tähän OPAMP olisi taitettu-cascode tai teleskooppi-vahvistin. Älä käytä AB-luokan lähdön kuljettaja vaiheessa, jos sinulla on vain puhdas kapasitiivinen kuormitus. Tarvitset myös kiinnittää huomiota omaan vahvistimen kohina ja varmista melua kaistanleveys on hyvin hallinnassa niin, että alias melu ei tule liian merkittävä. Tämä asettaa ylärajan teidän GBW sekä OTA.

Minusta tuntuu että ylätason specs r vieläkään ole kovin paljon selvää .. do u hav mitään virhettä specs kanssa u..

Hi. Olen samaa mieltä opamp741. Mikä on ESS (virhe) ilmoitus oman piirin. tai sinun pitäisi ainakin antaa hieman tietoa melun suorituskykyyn (SNR) ja jne. mielestäni teidän eritelmät eivät riitä. vaaditaan voitto teidän OPAMP riippuu topologian olet valinnut ja ESS (vakaan tilan virhe). Terveisin, EZT

Kiitos paljon! Mutta olen silti sekoittaa sen. Luulen näytteenotto freqency on liian korkea minun piiri. koska varten 2MHz näytteenottotaajuus, Lähtö aallonmuoto on normaalia. Mutta miten saada se toimimaan on 10MHz näytteenottotaajuus? Spec. Sisäisen OPAMP käytin: Luokka-kaksivaiheinen OPAMP 80dB DC voitto; 350MHz yhtenäisyys-gain taajuus, PM = 60; SR = 400V/us. VDD = 3.3V. 10 DC voitto vahvistimen tulosignaali Vpp = 0.2VI tiedä miten seuraava askel. ehkä SR ei vielä riitä, tai ehkä minun pitäisi kokeilla muita topologia, kuten taitettuna cascode OPAMP. Mutta ennen sitä, luulen "d paremmin löytää syy. Kuka voi antaa minulle neuvoja tai suositella kirjaa Voin viitata?

Älä mene kovin korkea UGB. Näen, että käytät 350 MHz OPAMP varten käynnissä 10 MHz taajuuksilla. Terminen kohina on erittäin suuri tässä tapauksessa. Joten, älä tee Overkill omassa UGB. Lisäksi siellä on valtaa tappio pyörii erittäin korkeilla taajuuksilla. Voit saada karkea arvio Muutosnopeus vaatimus Mittaamalla jännite swing. Sano, jos se on 1Vp-p ja 1 MHz Siniaalto, sitten Muutosnopeus vaatimus sanoo, että sinun pitäisi pystyä perimään 1 V 1 / 4 ajassa oman siniaalto. Joten, sinun Muutosnopeus vaatimus olisi noin 4 V / mikrosekunnissa. Turvallisuussyistä emme tekisi 10 V / mikrosekunnissa. Jos näyte tietojärjestelmiin. Jos sinulla on 1 MHz Siniaalto tulo ja 10 MHz kelloa, sitten sinulla on 10 näytettä kohti aalto. Mutta siniaalto slews todella nopeasti nollapisteen rajanylityspaikalla (tai common mode taso) ja muutokset hitaasti huiput. Niin kohti, että laskelma, sinun pitäisi nähdä Muutosnopeus panos Siniaalto on nolla rajanylityspaikalla. Sitten näet tarvittavaa aikaa että muutos. Se antaa sinulle arvio lähdön ollenkaan. Enimmäkseen jos sinulla Muutosnopeus 10 -15 V / mikrosekunti, sinun ei pitäisi olla ongelma.

Kiitos Vamsi! Kuten tiedetään, kun sovelletaan suuri signaalin OPAMP esimerkiksi 1Vpp, yksi syöttö transistorin ja OPAMP sammuu, muut on vielä päällä, joten Muutosnopeus SR = ISS / CC. Mutta vahvistimen, haluamme myös saada jännitteen voitto (Vout / Vin). Saat exampe vahvistus = 10, joka tarkoittaa 2Vpp lähtö, signaali on vain 0.2Vpp. Tilanne on erilainen, kun vahvistus = 1, Muutosnopeus tässä tilanteessa pitäisi olla korkeampi, jotta pyynnön täyttämiseksi. Nyt korvauksen kapasitanssi käytin on 500ff, hännän nykyinen on 200us. mutta SR (400V/us) näyttää vielä riitä töihin 10MHz näytteenottotaajuus (T = 100ns). Miten minun pitäisi tehdä? Se näyttää hieman vaikea mennä lisäämään hännän nykyinen.

Jos u oletetaan 0,4% virhe on O / P amp [input tarkoitettu on 0,04%

Ur Ensimmäisessä vaiheessa nykyinen requirments on: UGB näkökulma: IB1 = GM * Von / 2 = 11Meg * Cc SR Perspective: IB1 = 8 Vf fs = 160Meg * SERT

Wa! Kun kaverit näkee, meidän on lisättävä nykyisiä IB vastaamaan SR vaatimus. Mistä tiedämme ettemme ylilyönti SR erittely?

[Quote = willyboy19] DC voitto OPAMP riippuu oikeastaan kahdesta asiasta: tarvitaan tiivistä silmukan vahvistuksen tarkkuus ja lineaarisuus kytketty-kondensaattori voitto vaiheessa. Jos tarvitset 90dB lineaarisuus spec tätä voittoa vaiheessa DC voitto sisäinen OTA olisi ainakin 20 * log 10 (10) + 90 = 110 dB. Kolmio lähtöön saada stge on kolmio, sen sijaan, Siniaalto muoto ilmaisee, että olet erittäin vahva Odd kertaluvun harmoninen vääristymät. Tämä tarkoittaa ratkaistaan tarkkuus on erittäin huono, todennäköisesti rajoittaa Muutosnopeus oman sisäisen OTA. Siellä olisi paljon hoitoa, miten suunnitella OPAMP kapasitiivinen kuorma SC virtapiirejä. Suosituin arkkitehtuuri tähän OPAMP olisi taitettu-cascode tai teleskooppi-vahvistin. Älä käytä AB-luokan lähdön kuljettaja vaiheessa, jos sinulla on vain puhdas kapasitiivinen kuormitus. Tarvitset myös kiinnittää huomiota omaan vahvistimen kohina ja varmista melua kaistanleveys on hyvin hallinnassa niin, että alias melu ei tule liian merkittävä. Tämä asettaa ylärajan teidän GBW sekä OTA. [/Quote] En voi ymmärtää, miten saamme tämän spec 20 * log 10 (10) + 90 = 110 dB? 1) lineaarisuus tarkoittaa THD? 2) Miksi log10 (10)? Onko se nyrkkisääntö?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back