Auta minua ratkaista joitakin differentiaaliyhtälöitä

C

comnint

Guest
auttakaa minua ratkaisemaan tämän differentiaaliyhtälön yhtälö on liittää tiedostoon [/img]

Yritin tehdä parhaani vielä dont no miten se voidaan ratkaista??

Minä myös. Aluksi ajattelin, että tämä on vain tavallinen diff yhtälö, kuten: y '= y + x mutta se on todella iso ongelma, kun y "on nimittäjä näin 1 / y' = 1 / y + 1 / x Tämä JM yhtälö ei ole muotoa tavoin, että olen oppinut ennen. Ehkä se on vain koska en osaa käyttää ala-muuttuja. Uskon kuitenkin, että joitakin muutos yhtälöitä ottaa root, joita ei ilmoita normaaliin toimintaan, että olemme tunteneet. Onko kukaan täällä tiedä, miten todistaa juuri tämän muutos yhtälöä ei voi esittää normaalit toiminnot, kuten sin, cos, eksponentiaalinen, polynomical ,...?

Olen myös hyvin kiinnostunut ratkaisu tämän differntial yhtälö. Olen myös yrittänyt tarpeeksi, mutta ei onnea. Se näyttää olevan epälineaarinen differntial eq. -Nand_gates

Ehdotan, että yrität Fourier. Se voi auttaa myös vaikeudesta 1 / y ".

Mistä sait tämän eron ekv. jotka voivat myös auttaa ratkaisemaan sitä!

Differentiaaliyhtälö, jonka ratkaisu satifies olemassaoloa ja ainutlaatuisuutta voidaan ratkaista käyttämällä Lie-algebra. Ongelmana on sitten löytää sopiva äärettömän muutos, joka voidaan hyväksyä yhtälö itse. Lisätietoa klassinen kirja "symmetriat ja Differentiaaliyhtälöt 'GWBluman, S. Kumei, Springer-Verlag 1989. Tehokas paketti Mathematica kehittämä Gerd Baumann on saatavilla teoksessaan "Symmetry analyysi Differentiaaliyhtälöiden kanssa Mathematica".

voit aina yrittää muuttaa differentiaaliyhtälöt, voittaa Fourier-tai Laplace, melko aina on paras tapa

Ole hyvä ja kirjoita seuraavat paperiarkin paremmin ymmärtämään ilmaisujen dy / dx = (x * y) / (x + y) y '= dy / dx, niin (x * y) + (y * y' ) = (x * y) y + (x * y) + (y * y) = y + (x * y) d (xy) / dx + 0,5 d (y ^ 2) / dx = y ( 1 + x) i / yd (xy) + [(0.5 / v) d (y ^ 2)] = (1 + x) dx En tiedä mitä tehdä tämän jälkeen, ehkä tämä voi olla paljon hyötyä Terveisin drdolittle: )

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back