Auta minua tekemään huippuarvon ilmaisin

G

garg29

Guest
Rakkaat ystävät yritän suunnitella piiri, joka voi antaa minulle pulssin positiivinen 90 asteen venähtää. Haluan sanoa, että olen merkki aalto signaalin taajuusalue 15Hz 40 Hz. ja amplitudi 10mV 1 V. kun koskaan signaali on huipussaan arvo joudun tuottamaan pulse.how tähän. se on samoin perustein kuin näennäinen ilmaisin, piiri havaitsee nolla rajat taas minun tapauksessani minun täytyy havaita huippuarvon. älä auta minua. Kiitos Ystävällisin terveisin Amit.

Mikä on luonne suunnittelua (analoginen / digitaalinen)? Joka tapauksessa, jos vain analoginen, niin käytä muutama OpAmps ja 555 tai flip flop. Se tekee työtä. Jos Digital sitten voit käyttää OPAMP config kuin vertailuryhmässä ja MCU ADC ja ajastin. Toivottavasti tämä auttaa.

Kiitos vastaaminen. "Siirtymä" Voisitteko selittää samalla hieman. tai jos sinulla on piiri diagam ja jos voisit hyvä ja jakaa sen minun kanssani otan paljon mukavampaa. Kiitos, Ystävällisin terveisin, Amit

Oher vaihtoehto on rakentaa PLL piiri 2 x teidän frequecy ja luoda lyhyt pulssi joka toinen laskevaa reunaa. Tämä piiri seuraa 15-40Hz ja päälle tämä amplitudi indepandant .. Ratkaisu, jossa vertailuryhmässä on hyödytön kun tulosignaali on eri jännitetasot ..

kiitos IanP kanisteri u antaa minulle piiri daigram varten above.which PLL käyttää (565). m uusi tp PLL auttakaa minua. ja myös tietääkseni PLL vie kanttia syötteenä jos im ole väärässä ...... minun on siniaalto tulosignaali odotetaan vastausta Amit.

Voit käyttää 565. Sen esite löydät että tuloherkkyys "lukittu" vaihe on jossain noin 50mV (muoto ei ole väliä). Katso sovellus taajuus kerrannaisvaikutus: Sen sijaan 7490 (jako 10) voit käyttää mitä tahansa D-Flipflop kaksinumerotason 2 kokoonpano (7474, ..) ja pulssi generaattori voit 74123, 555 tai muu monostabile. . http://cache.national.com/ds/LM/LM565.pdf

Ilmeisesti minun vihje ei laukaissut mitään reaktiota ... No, tässä on toinen vihje: Jos otat johdannainen sinin saat kosini, joka on 90 ° epätahdissa kanssa sini ja ylittää nollan huipulla sini. Ja olet jo osasi tehdä nolla-rajan ilmaisin, eikö? / Rambo

Huippu signaali voidaan ryhtyä, jos signaali johdannainen laskelma on tehty. Kun johdannaissopimukset chnages sen merkki positiivisesta negatiiviseksi - että on huippuarvo signaalin. Se voidaan toteuttaa näyte ja tallentaa piiri. Tarkista näytteet arvo kohti nykyistä arvoa vertailuryhmässä. Kun vertailuryhmässä lähtö muuttuu - saada huippuarvo Otokseen valittujen tallentaa (voitaisiin capasitive analoginen tallentaa tai digitaalinen säilytä MCU). mutta sinun täytyy arvioida oman näytteenottotaajuus saada asianmukaista huippuarvon. Menetelmä kanssa capasitive - vastus derivaatta laskenta voidaan toteuttaa kiinteän taajuuden vain.

Hei, mielestäni paras vaihtoehto on käyttää ADC näyte ur signaali. Sitten digitaalisesti integroida signaali. (Eikä diffrentiationg sitä kohti ehdotti "Artem" Tämä johtuu siitä eriytymistä vahvistaa kohinaa.). Jos integroida siniaalto saat kosini aalto. Nyt tähän kosini aalto Tarkista + ve to-ve rajanylityspaikan täällä sinun täytyy asettaa ur pluse signaali. Voit nollata ur pulssisignaali jälkeen joitakin pluse leveys aikaa on elasped. Kaikki tämä sinun tarvitsee tehdä ohjelmisto! Toivottavasti tämä auttaa!

Tässä on yksi lähestymistapa, käyttäen PLL. Tässä piiri PLL kulkee 4x tulotaajuus. Sitten jaat sen 4 käyttämällä 74HC74 siten kuin valmistaa kaksi 90deg epätahdissa signaaleja, ja 50% tulli-sykli. Siten yksi signaalien samanaikainen nolla-risteykset, toinen huiput tulo siniaalto. Signaali ensin vahvistetaan ja rajoitettu, käsitellä eri amplitudi. Toinen OPAMP käytetään vertailukohtana. Saatat joutua säätämään hystereesi, saada mahdollisimman lähellä signaalin nolla-rajan (ja huippu) kuin mahdollista. PLL suunniteltiin kiire, joten voit halutessasi tarkistaa arvot. NAND portit käytetään havaitsemiseksi jos PLL on lukittu ja vain ulostulo signaali jos PLL on lukittu. Joten ilman tulosignaalia saat ei ulostulo. Onnea!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back