Axi yhteen

A

asicengineer1

Guest
Hei kaikki,
Olen tällä hetkellä suunnitella amba Axi yhteen useita päälliköiden ja useita orjia.Kun Masters aloittaa toimet, miten se mene erityisesti orja?alkaen yhteenliittämisen kannalta, miten purkaa sitä?se perustuu osoitteen tai liiketoimen tunnukset?

Kiitos.

Jos useampi kuin yksi päällikön käyttää samaa orja, niin dekoodaus tehdään perustuu ensisijaisesti.alkaen Interconnect kannalta, jos useampi kuin yksi acces että samaan paikkaan on tehty simutaneously se on ratkaista konflikteja ja antaa vain yksi pyyntö.

haluan tehdä itselleni selväksi.ja AmbA Axi aikana kirjoittaa kauppa, aluksen päällikkö voi puolustaa awvalid signaali ja orja se puolustaa awready merkki sanoa, että sen valmis hyväksymään kirjoittaa liiketoimi.

avulla tarkistaa tässä skenaariossa.yhden paino on väittää awvalid signaali, 2 orjat ovat väittää awready signaali.nyt tarjota txn oikealla orja, mitä dekoodaus käytetään?se käyttää osoitetta päällikön tai tunnus liiketoimen?

Tässä tilanteessa ei ole konfliktin päällikön puolelta, joten etusija välimiesmenettely ei ole välttämätöntä yhteenliittämisen.

yhden päällikön on väittää awvalid signaali, 2 orjat ovat väittää awready signaali. nyt tarjota txn oikealla orja, mitä dekoodaus käytetään? aikoo käyttää osoitetta päällikön tai tunnus toimenpide? "ensimmäinen Axi on konfiguroitavissa yhteen, sillä kaikki riippuu siitä, kuinka u määrittää,
Ist tapauksessa
joten kaikki orjat voi olla erillinen linja enrouted mestareilta tai yhden aluksen päällikkö voi olla erillisiä rajapintoja, kuten AWvalid1, AWvalid2, AWvalid3, ...Joten nyt täällä jos maisterin AWvalid (X) on korkea näyttää vain AWready (x) on korkea, se ei välitä vaikka AWready (x 1) on korkea.
IInd tapauksessa
Kuten sanoitte ur jos u on yksi signaali ja useita orjia, vaan yksi yhteen niin osoitteen dekoodaus voidaan tehdä.En usko, että tämä on mahdollista bcos Axi tehdään korkean suorituskyvyn ja edellä skenaario on samanlainen AHB Linja-koodausta.

Mutta en usko Axi Interconnect voidaan tehdä tällä tavalla, on AMBA 3 Design Kit käytettävissä ARM jos konfigurointiohjelmassa automaattisesti kehittyy liitännän mukaan vaihtoehtoja koska (kuten 3 master 2 orjia .. jne.)

No jos ur suunnittelun yhteen yhdellä bussilla silloin ei olisi mitään hyötyä käyttää Axi tässä SOC ellei ole Axi Master / Slave-liitäntä IP: n valmiiksi ja bcos ajan kulutuksen u kehittää Axi yhteenliittämisen.muu AHB suoraan sopiva ur asiassa.

Thanks & Regards

Toivon primecell liitäntä (PL300 tai pl301) koskee amba Axi.

alkaen primecell liitäntä, mitä voin päätellä on jokaisen päällikön on liitetty käyttöliittymään orja-liitäntä.niin, jos aluksen päällikkö joutuu awvalid1 koska signaali sitten vastaavan käyttöliittymän yhteenliittämishintoja lähettää awvalid1 signaalin vastaavat orja, jonka txn on tarkoitettu.

lähettää sen vastaavan orja, syntyy dekoodauksen, jota en ole varma, miten sen tehdä.

Tämä on minun käsitykseni.tämä oikein?

joko tähän, tai, jos olen 4 päälliköiden ja 5 orjia, jokaisen päällikön on erillinen liitäntä kunkin orja. (mikä atleast 20 yleistä yhteydet), jossa tapauksessa, en ole varma, mitä käyttöliittymä on käytetty.

Korjaa minua, jos olen menossa pieleen.Lisätään 3 minuuttia:Vielä yksi kysymys on, onko R erillistä kanavaa, kustakin päällikköä jokainen orja, niin, miten on mahdollista huolehtia Atomic liiketoimia, joihin liittyy useita master kirjoittaa?

1) mikä on mielestäni u tarpeen suunnitella jonkinlainen tanko-kytkin ja ensisijaisten
Mitä u voi tehdä, on lisätä joitakin omia extra-kentät / tunnisteet yhteen niin, että orja voidaan saada käsitys siitä, mitkä päällikkö haluaa lukea / kirjoittaa
Let sanoa
Master 1's ID 2 haluaa kirjoittaa orja mitään.2: n tunnus 3
joten se interconect näkevät, onko linja on varattu tai ei ja riippuen siitä, että se lähettää 1.2 wr_id to 2nd orja
koska kyseessä on yksi master-slave vain info hyödyntää on id.no.2
(ks. sivu 10 Axi toiveiden ..... Monen Master System-liitännän vastaa liitä additinal tiedon ID-että ID-tunnisteet kaikki mestarit ovat ainutlaatuisia .... ID-tunniste on samanlainen päällikölle No.)

2) vaikka se on kirjoitettu Axi erittely on kuvitteellinen 20 rajapinnat saatavilla (5 * 4)
Minun mielestäni ei ole tällaista suoraa tietä sisälle yhteen u on joitakin kinda kytkentä perus joka tarjoaa pääsyn orja .....
on eroa käyttöliittymä ja yhteen ..
yhteen on jotain laite ottaa orjan osa maisterin puolella ja päällikön osa on orja puolella liitännät ...

Toivottavasti olen oikeassa .. jos ei plz ilmoittaa ...

hi art_man,
ur oikeus sekä pistettä.Olen samaa mieltä u että txns eri päälliköiden on ainutlaatuinen alkaen liitäntöjen kannalta.Tämän vuoksi emme voi olla sama txn id eri Masters.

Olen samaa mieltä u että olisi joitakin vaihtamisen yhteenliittämisen.Tämä on minun täysin.Miten se vaihtaa?alkaen spec, voin ajatella kahdella tavalla.

1.kullekin orja voidaan määrittää erilaisia txn tunnuksia, että se voi palvelua.Sanotaan, että txn tunnus on 4 bittiä pitkä ja uniquify Masters, jonka avulla lisätään vielä 2 bittiä, max.4 päällikön yhteen.riippumatta siitä, mikä päällikön on peräisin, poistamalla ainutlaatuinen 2 id bittiä Masters, tekee yhteen kartta txn vastaavaan orja.Tässä tapauksessa, orjat vain käyttää awaddr tai araddr sisäisesti, ja se ei ole paljon hyötyä kartta txns.Tämä voidaan ottaa käyttöön sillat, joiden Axi liitäntä toisella puolella ja muu liitäntä toisella puolella ja osoite on juuri läpäissyt pitkin.

2.toinen vaihtoehto, jota sillä eeeraghu huomautti, on käyttää kääntyy karttaa vastaava orja, jota käytetään AHB.

En ole selvää, joiden dekoodaus käytetään Axi signaalijohtoja.kuten tavallista, kerro minulle, jos olen tehnyt virheitä tahansa.

Hei,

Thanks for all ur tuotantopanosten

Minulla on yksi kohta täällä, Interconnect on purkaa ja osoite, jonka päällikön liitännän päällikön käyttöliittymä ei koskaan tiedä, kuinka monta orjat ovat siellä arkkitehtuuria, jossa se ei voi antaa erilaisia kaupan ID: n eri orjia, mutta se voidaan antaa eri käytettävien erilaisten ID: n avulla eri osoitetta.

jos ei edellä mainitussa tapauksessa, jos yhteen pystyy purkamaan siitä tran_id silloisen päällikön on tiedettävä, mikä orja se on sitä ajaa liiketoimia.joten päällikön käyttöliittymä on dekoodata osoite määritellään orja.

Thanks & Regards
Raghu

Hi Raghu,
Oletan ur oikeassa.Törmäsin s 8,7 Axi spec, jossa käytetään tunnuksia, joita yhteenliittämishintoja on määritelty.ei kerro mitään ID käytetään valita orja.

Lisäksi Luullakseni DECERR ehkä ole mahdollista, jos tunnus käytetään koodausta.Tässä vaiheessa en ole niin varma.oikea minulle, jos olen väärässä.

kyllä, mitä raghu sanoo on totta.
En ole varma pistettä Tein aikaisemmin voi olla hyödyllistä yhteen, vaan yhdistää jokaisen maisterin tunnus on jotain kirjoitettu Axi tiedot.
Osoite (tai-osoitteet) voidaan käyttää yhteen valitaan moitteettoman orja .. kuten on AHB .. Axi Mielestäni on Purkuvirhe tarjontaa ja myös 4k raja rajoittaa osoite dekooderin kokoa.Osoite dekoodaus on hyvin tuttua tekniikkaa käytetään monissa on-Chip sekä hallituksen linja-arkkitehtuurit.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back