Balun testi käyttämällä kahta satama verkko-analysaattorin

W

wizardz

Guest
Haluan testata noin kolme portti on-chip baluns käyttämällä kahden sataman verkon analysaattorin.
Testitulokset pitäisi sisältyä syöttötapa menetys, kytkentäkohtaan kerroin, amplitudi ja vaihe epätasapainoa.Niin yksinkertaista yhteydessä kahden sataman muuntaja testeissä, ei ole riittävä.
Jotkin paperit osoittavat, että tyypillinen testi perustaa muun muassa:
1.testi kunkin osittaisen kaksi-porttiin, joka on kolmasosa satama päätettävä 50 Ohm terminaattori.
2.testi kunkin osittaisen kaksi-porttiin, joka on kolmasosa portti auki, (En tiedä, onko tämä toimii, mutta käytettävä paperi tällä tavalla)
3.yhdistelmää takaisin takaisin yhteydessä balun.Ehkä syöttötapa menetys on helppo saada, mutta ihmettelen, onko amplitudi tai vaihe epätasapaino tiedot ovat?

Jos jokin on joitakin balun testi kokemus ja voi auttaa minua,
haluan olla korkea appreciated.

Mitä olen tehnyt, on ensimmäinen vaihtoehto.
Määritelmän S-par ovat voimassa tässä kokoonpanossa (käyttämättömät satama päätettävä 50 Ohm).
Sitten käytetty ohjelmisto yhdistää 3 s2p tiedostoja yhdeksi s3p yksinkertaisesti poistamalla tarpeeton mittaukset.
From s3p tiedoston voit laskea / simuloida balun syöttötapa tappio & umbalance.

Jos käytät Agilent ADS, siellä on esimerkki hankkeen, joka osoittaa koko menettely.

Toivon, että se voi auttaa.

Mazz

# 1 toimii hyvin, jos laite on hyvin bahaved.Olen käyttää sitä monta kertaa baluns ja yhdisti 2 sataman tiedostoja mathmatically tehdä 3 satama-tiedosto.Verrattuna se on differerntial verkko-analysaattorin ja tulokset ovat hyvin lähellä toisiaan.

Kiitos vastauksen,
haluan lisätä tieto siitä, että en ole aivan selvillä.

Miten on 50 Ohm irtisanotaan joka pad on kiekkojen, mielestäni olisi noin GSG koetin ja Lähetetty Line?

Mitä olen käsiteltäessä on muuntaja balun, joiden impedanssi muutoksen suhde 4:1, 2:1 tai jotain.Aikooko 50 Ohm testi sataman käyttöön enemmän tappiota, vai onko joitakin nettoutetusta S parametrien sijaan?

Käytössä kiekkojen irtisanominen kanssa GSG koetin voi olla ongelma.
Sinun pitäisi antaa phisical vastus on käyttämätön portti (niin tehdä erilaisia balun versio on-Chip).En tiedä, onko olemassa muita keinoja (ehkä deembedding?)

Saat impedanssi suhde ei ole ongelma: S-par on määritelty 50 ohm järjestelmiä.
Tietenkin, jos lopettaa 200 Ohm differentiaali-portti (esimerkiksi jossakin 4:1 balun) 50 Ohm olet suuremman hävikin.
Mutta jos voit s3p tiedosto kuvattua menettelyä, ja sitten lopettaa balun kunnon impedanssi (200 Ohm minun esimerkki) saat oikeat tulokset.
Toivon, että se voi auttaa.
Mazz

Kiitos jälleen, Mazz.
Mielestäni on kuitenkin epätodennäköistä, että voimme yhdistää 50 Ohm vastus terminaattorialue on-chip kuin osittainen kaksi satama mittaukset vaativat liittymäperuste / katkaiseminen on terminaattori.

Tyypillisiä paperi on kyse on-chip-testi sisältää:

YJ Yoon, YJ Yoon, L. Yicheng, RC Frye, MYALMY Lau, PRASPR Smith, LAAL Ahlquist, ja DPAKDP Kossives "Suunnittelu ja luonnehdinta monikerroksinen kierre toimitus-line balunsSuunnittelu ja luonnehdinta monikerroksinen kierre toimitus-line baluns "Microwave Theory and Techniques, IEEE Transactions on, tilavuusprosenttia. 47, pp. 1841-1847, 1999.

Mutta paperin mainitsee vähän laitteiden perustettu.

Olen myös huomannut, paperi käytät osittaista kaksi sataman ja kolmasosa avoin mittauksen tekniikkaa,
en tiedä, onko tämä toimii.H. Kai-Ye, H. Kai-Ye, H. Chia-Jen, ja L. Len-Yi, "Modeling menetelmät integroitu viiden sataman balun käyttämällä kaksi-port RF-mittausModeling menetelmät integroitu viiden sataman balun käyttämällä kaksi-port RF-mittaus, "Radio Frequency integroitujen piirien (RFIC) Symposium, 2005. Digest asiakirjoja. 2005 IEEE, 2005, ss. 295-298.

Anteeksi, mutta sinun on kirjautumistunnuksen nähdäksesi tämän liitäntävaatimuksia

Jokainen lisää neuvoja?
Olen tämän ongelman ratkaisemiseksi niin pian kuin mahdollista.

on mckinson,

tietenkin osittain 2-porttia, 3 satama muuttaa myös joitakin tekniikka voittamaan epäsuhta johtuu nonideal kuormia.

Olen edelleen ihme on-kiekkojen testimenetelmää?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back