BER M array kohtisuorassa signaali

T

tomatokid

Guest
Tarvitsen apua määrää laskettaessa vähän virheistä kohti päätöksen minun simulointiin.

M = 8 minun tapauksessa

Esimerkiksi;

jos lähetän symboli X1, ja saan tunnuksen Y1, virheitä ei tehdä

jos lähetän symboli X1, ja saan tunnuksen Y2, virhe on tehty <--- miten Lasketaan vähän virheitä

jos lähetän symboli X1, ja saan tunnuksen Y6, virhe on tehty <- Mikä vastaavan määrän vähän virheitä?

Kiitos jo etukäteen =)

Se riippuu "symbolin vähän" koodausta.Esimerkiksi Gray koodaus vieressä symbolit poiketa vähääkään.

On kohtisuorassa signaling kanssa equiprobable symboleja, symboli virhe equiprobable kaikki (M-1) suuntiin.Joten kaikki osuutensa symboli koodausta riittää.

Juuri ortogonaalisia merkinanto, Todennäköisyys of Bit Error = (2 ^ (K-1) / (2 ^ k-1)) * Todennäköisyys Varoitusmerkki virhe

joka on noin 0,5 * Todennäköisyys Varoitusmerkki virhe.Haluan myös mainita, että tämä pätee vain AWGN kanavia.Lisätään 59 sekuntia:Unohdin K = log2 (M)

M = o ja ortogonaalisten signaaleja

Hei

Thanks for your help ..Minulla on oikea simuloinnin tulokset ...Koska järjestelmä on 8 sama energia, yhtä todennäköisiä ortogonaaliset signaaleja, joten on sama SNR-arvo, minun pitäisi saada sama ryhmäpoikkeusasetuksen jokaisen viestin oikeassa?

Onko tarpeen käyttää harmaa koodaus minun tapauksessa?

satunnaistarkastuksia osuutensa symboli koodausta riittää, koska ei ole lähimmän käsitteen kohtisuoraa tähtikuvioita toisin mqam tai mpsk.

Miten u osoittaa, että ryhmäpoikkeus MSB vähän alle BER for lsb bittien mqam ....

darock kirjoitti:

satunnaistarkastuksia osuutensa symboli koodausta riittää, koska ei ole lähimmän käsitteen kohtisuoraa tähtikuvioita toisin mqam tai mpsk.

@ sohilitriNo, se ei ole välttämättä totta, että MSB virheen todennä on pienempi kuin LSB virhetodennäköisyys.

Harkitse QPSK tai 4-QAM kuten käy ilmi seuraavasta.

00 01

10 11

Täällä sekä LSB ja MSB Virheen equiprobable.

Sitten mikä on merkitystä symbolin bittistä koodausta?

No, tehdä virheen niin bitit on vähemmän todennäköistä tehdä virheen yhden bittiä.Siksi tunnus bittistä koodausta voidaan valita mahdollisimman pieni määrä bittien virheen.

Thanks Darock,

Mutta u ks M-QAM ... LSB bitit koodataan Kysy ja MSB bitit koodataan PSK ... joten siellä on paljon JM .... koska tiedämme, että PSK on min todennäköisyydellä virhe ....

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back