Bipolar junction transistor kysymys

L

Lucifre

Guest
Arvo hfe (beta) vaihtelee kerääjä nykyisen jokaisen BJT: n Tiedotteen Katsoin.Ihmettelin, miten suunnitella piirejä, kun arvo beta on vaikea määrittää.

Esimerkiksi jos haluat suunnitella yksinkertaisen BJT piiri, joka antaa sinulle 85 mA keräilijän terminaalissa ...Tarkasteltaessa Tiedotteen ja tässä mitä löytää ...
Tasavirran voitto:
IC = 10mA, Vf = 10V min hfe = 75
IC = 150mA, Vf = 10V min hfe = 100

Miten suunnittelu minun Circuit sitten?ITS Phillips 2N2222A NPN transistorin.

En todellakaan dont like tekemään oletuksia tai käyttää sääntö peukalot niinkuin kirja sanoo ...
varmasti "Oletetaan beeta vastaa 100" ei toimi hyvin tässä (kokeillut ja tulokset olivat pois)

En usko, että se tekisi paljon diference todella.Mutta toivon, että tämä auttaa ...Tämä on 2N2222.Myös muistettava, että hfe vaihtelee osien samaan perheeseen, niin mitä pitäisi aina yrittää tehdä, on tehdä suunnittelun mahdollisimman riippumaton tällaisesta parametrit.

diemilio
Anteeksi, mutta sinun täytyy kirjautua nähdäksesi tämän liitteen

Jep beta, VBE, ja muut parametrit aina vaihtelevat eri puolilla karttaa.Voit piiri on riippumaton tämän muutoksen.Esimerkiksi piiri saada 85mA (noin) pois kerääjän olisi OP AMP kanssa 0.85v on se tulo, ajo perusta 2N2222 on 10 ohmin vastus ja se päästölähde.OP AMP - terminaali olisi kytketty alkuun vastuksen.

Niin, OP AMP se pitää lisätä jännitettä pohjan NPN kunnes näki 0.85v yli 10 ohmia, eli 85mA virtasi ulos päästölähde.Nyt tulee olemaan noin perustaa nykyisen virhe johtuu beta - esimerkiksi jos beta on 100, niin todellinen keräilijän nykyinen on alhainen 0.85mA, IE / B.

Nyt tämä OP AMP pitää säännellä pohja NPN pitääkseen 0.85v sitä on - panosta, niin Vbe vaihtelee, jne. - se on suurin piirtein vakiona.Vain muuttuvat ajan on virhe, koska muutoksen beta.joten jos NPN on beta-100 ja seuraava on beta-200, niiden tuotanto on eroa 0.425mA.Ei paha mielestäni.

Tämä on yksinkertaisin tapa.Voit säätää vastuksen tai viitejännite päästä eroon, että beeta-virhe, mutta yli Extreme lämpötila (-40 150C) voit silti nähdä jonkin verran vaihtelua.

Jos se on hyväksyttävää käyttää MOSFET samassa op vahvistimen asetukset.O Base nykyinen joten Idrain = 0.85v yli 10ohm => 85mA tarkasti.

Minun täytyy kehittää jatkuvasti virtalähdettä jotain akkulaturi, ajattelin voisin käyttää Zener diodi antaa jatkuvasti jännite Base ...ja käyttää keräilijän toimittaa tasaista virtaa.Ongelmana on laskea arvot muiden osien ...ja se kaikki menee helvettiin, kun saan ripustaa tähän beta ...Onko olemassa muita kaavoja, joita voin käyttää, jotta voin sulkea pois epäluotettava beta ...ja minun pitäisi vain saada aproximate arvon kuvaaja ja rukoile se toimii?

Tarjota hyvää vapautus hfe vaihtelua käytöstä päästölähde puolueellisuudesta.Teillä on vielä pieni Vbe lämpötilan vaihtelut.

Esimerkki:

Emitter bias

IE = (VBB Vbe) / Re ---> hfe tai BDC poistetaan yhtälöstä.

Niin kauan kuin VBB on vakio, ja kohde on tarkka vastus (1% TOL tai parempi) Eli on jatkuvasti laiminlyö pieni Vbe vaihtelua.

IE = päästölähde nykyinen.
VBB = Base jännite.
VBE = Base Emitter jännite
Re = päästölähde vastus.
hfe tai BDC = transistorin nykyisen voitto.

On useita tapoja tehdä jatkuvasti nykyisen lähde RF ja OPAMPS kolme terminaalia sääntelyviranomaisten.Mitä käytät riippuu tarkkuutta tarvitaan ja millä ehdoilla se toimii sisään Google virtalähdettä lisätietoja.

Cutting Lyhyesti sanottuna, virhe liittyy aina perustaa nykyisen Ib ≈ IC / β ..
Threfore voit aina yrittää käyttää palautetta ..

Katsokaa oheinen kuva ..

Se on jatkuva oleva lähde, joka perustuu kahteen 2N2222 BJTs ..
Sen kirjoittaja väittää, että LED-virta on ≈ Ube/10Ω, mikä ei ole aivan totta, niin teillä on vielä Ib (Q2) ja IB (Q1) jonnekin yhtälöt ..
Kuitenkin, koska negatiivisen palautteen β-riippuvuus on vähemmän kuin 1 tai 2%, joten se voi olla vain huomiotta ..

Terveisin,
IanP

Kuin Ian ...
Olen nähnyt, että tällainen kokoonpano BJT: n ...mutta en ymmärrä sen toimintaa ...Voisitteko antaa minulle joitakin vinkkejä siitä, miten se toimii ja miten analysoida sitä?

Hi Lucifre
Olen liittää johtamista varten ur mieltä.Ystävällisesti mene läpi.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back