CNC - jonka moottori käyttää: servo tai askel?

A

adnan_merter

Guest
Hei kaikki! Yritän desig CNC, mutta minulla on ongelma minun kone on hieman iso, tarkoitan Tarvitsen kaksi tehokas moottori, ja lisäksi niillä on oltava nopea. kerro minulle Voinko käyttää askelmoottori? Haluan tässä BCS ne voidaan drived helppoa ja ne ovat halvempia. Tiedän servomoottorit ovat tehokkaita, nopeita ja erittäin luotettava mutta ne ovat kalliita.

Jos aiot käyttää askelmoottori, sinun täytyy lisätä anturit järjestelmä tietää aseman moottorin, koska ei ole rehu takaisin järjestelmään askelmoottorin itse.

Askelmoottoreille ovat enimmäkseen käytetään kotona asema vain viitteeksi, se on varmistettu käyttöparametrit, että ne eivät löysät vaiheita. Nopea toiminta askelmoottoreille vaatii sopivaa moottorit ja suurjännite chopper tarjonta moottorit, vaivaa ei ole paljon pienempi kuin servomoottorien, luulen. Useimmat CNC-koneita käyttää servokäytöt varten pääakselien tietääkseni. Ne voidaan olettaa olevan sekä suurempi vääntö ja nopeus kuin askelmoottoreille.

Onko sinulla mitään käsitystä kuinka nopea askelmoottoreita. Tarkoitan rpm?

Vuonna danahermotion databook, näen jopa 3000 rpm 1,8 ° vaihe-kulma moottorit, mutta huomattavasti alennettuja vääntömomentti.

Sanoit, että tarvitset tehokkaan ja nopean moottori oikea? sitten rajoite on hinta. mutta pyyntösi noin toiminnallisuutta, korkeampi hinta, sitä enemmän saat.

Hei, FVM saattaa pitää paikkansa, sillä askelmoottori usein käyttää alhaista nopeutta, jos tarvitset tehokkaita ja nopeita sinun on käytettävä DC moottori ja pulssianturi (servo). Jokainen asia riippuu hakemuksesi.

Servo sopii parhaiten sinun käyttötarkoitukseesi. Nandhu

kyllä mielestäni askel se ei ole tarpeeksi vahva, Vaihemoottori ole kovin erilainen tavallisen tasavirtamoottori, ne vain ovat erityisen ajoitus kiertää. Olen sugest u käyttää Servo, hinta riippuu millainen servo coz Servo palkinto on riippuu materiaalista, ja teho. Jos litte hieman luovaa, u voi modif Vaihemoottori lisäämällä joitakin vaihdetta saada vääntömomentti korkeampi

Mielestäni askelmoottori ei ole huono idea. Voit tehdä siitä voimakkaamman moottorin kuljettajan tai lisätä joitakin yhdistelmä vaihde kuten freakkaito sanoi, vaikka se tuottaa enemmän lämpöä ja vähentää nopeutta. Voit lisätä moottorin nopeutta, jos teet isompi taajuus anturi muuttuu askel. Mutta koska se on askelmoottori, sinun täytyy jakaa 4 pin ulostulo yhtä moottoria minimiin. Servo on yksinkertaisempaa, koska sinulla on vain jakaa 1 pin ulostulo anturi, oikeastaan PWM (Pulse Width Modulation).

Tutustu webissä joitakin DIY CNC. Enimmäkseen nämä kaverit vain käyttää askelmoottoreille, ja jotkut valmistajat myyvät jälkiasennus sarjat, jotka käyttävät askelmoottoreille eikä kalliimpia servomoottorit. Mahdollinen etu servomoottoreiden olisi resoluutio. Koska askelmoottoreille on kiinteä resoluutio tyypillisesti 12 askelta, ja servo on 180 + (riippuen anturi). Cheers Slayer

maksiminopeus koneesi pitäisi liikkua (m / min)? (tavallinen servo perustuu CNC n kiihdyttää asti 5-8 m / min nopeudella) max leikkausvoima tarvitaan (Newtonin)? (riippuu sovelluksesta - 90 200 Newton on ihan ok puu) paino liikkuu Y ja Z-akseli ja tarvittavat kiihtyvyys?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back