COMSOL tai CST?

I

iaia

Guest
Hi all,
Minun täytyy simuloida monomodal sovellusrajoitukset vuonna suorakulmainen waveguide varten mikroaaltouuni lämmitys (joten on ratkaistava muun muassa lämmön yhtälö).Mikä on paras simulaattori: COMSOL tai CST?
Mitään neuvoja tai ehdotus olisi erittäin tervetullutta.
Kiitos

Hi Iaia

Molemmat ovat täysin erilaisia ratkaisuja: COMSOL on diff-yhtälön ratkaisija, Matlab, kuten silloin, kun sinun täytyy kirjoittaa oma koodi, jotta voidaan täysin hyödyntää sen valmiuksia.Se tarkoittaa aikaa, sinun on hallittava se on valtava.

CST on ammattilaisten työkalu suuntautunut 3D Sähkömagneettinen Simulaatio, valmiina käyttöön.Sen oppiminen on aika viileä, saat erinomaisia tuloksia hyvin nopeasti.

toivotan teille parasta

Mieti huolellisesti, jos se on todella tarpeen ratkaista lämmön yhtälö.Jos näin todella on, CST MWStudio ei tule kysymykseen.

loucy,

sinulla näyttää olevan melko nopeasti olettaa mitä CST ei voi tehdä.Ympäristöjärjestelmä ratkaisija voi tehdä näin - ei ehkä monisivuista fysiikka kamaa, mutta voit tehdä termiseen liuosta MWS tappiot - melko kätevä.

COMSOL on käsitteellisesti melko voimakas, mutta sinun on todella tiedä mitä olet tekemässä ja myös tietää, onko tulokset järkeä -
niiden tekijät, jotka voivat vaikuttaa tuloksiin on korkeampi - sama Ansys - useimmat ihmiset eivät voi sanoa,
että ilman jonkinlaista mittaus
riippumatta siitä, onko tulokset voidaan trutsed tai ei - silmäkoko on esimerkiksi erilainen sähkömagneettinen kenttä kuin terminen mesh.

COMSOL todellakaan voi kilpailla MWS / EMS kun on käyttäjäystävällisyys, CAD tuonti-ja post-processing jne.

Jos olet ohjelmointi / Matlab tyyppi sitten kaikki keinot on COMSOL potentiaalisesti hyvä työkalu - kuitenkin, että yritykset, COMSOL olisi todella kallis vaihtoehto, koska sinun on ammattitaitoisia ihmisiä käyttämään sitä -
suurin RF-ja MW insinöörit eivät halua voidaan ajatella yhtälöt käytetään mutta varsinaisen laitteen suunnittelu, - jos ohjelmisto on validoitava ja on laajalti käytössä, sitten ohjelmien, kuten CST:
n on hyvin houkutteleva.

I käytetään hyvin perehtynyt yhtälöt mutta haluan nyt keskittyä suunnitteluun eikä yhtälöt ja sitten suunnittelu.

Vain minun mielipide, mutta olen varma, että on olemassa paljon ihmisiä, jotka ajattelevat samalla tavalla.

aw

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back