cos (phi) ja oikosulkumoottorit, loistehon?

S

StoppTidigare

Guest
Hei kaikki, minulla on kysymys jostain että en ole koskaan täysin ymmärtänyt. Kyse on loistehon: Kun sanotaan, että cos (phi) on vaikkapa 0,7 (olen vain valita se ilma). Tarkoittaako se, että moottori vaatii tätä phasedifference ja ei toimi hyvin, jos se ei saa sitä, tai se tarkoittaa, että se vetää vaiheen välillä S ja P "fii", ja että tämä vaihe erotus availble varten kaikki muut kuluttajille? Kuten olen kertonut ei koskaan maksaa näennäisteho. Miten sähkön toimittajien mitata P, koska tämä on mitä kuluttaja maksaa. Mittari että kaikilla on kanssa pyörivä levy, se toimi todellista valtaa P? Ystävällisin terveisin, StoppTidigare

tai se tarkoittaa, että se vetää vaiheen välillä S ja P "fii"
Melkein totta, se vetää vaiheen välillä U ja I.
metri, että kaikilla on kanssa pyörivä levy, ei se mittaa todellista valtaa P?
Kyllä, yleensä. Osa heistä toimi loistehon.

Vuonna puhdas vastus: U ja I ovat vaiheen cos (phi) = 1 (tehokerroin = 1) henkilöä energialaitoksen ovat onnellisia: te kuluttaa mitä ne saavat aikaan. Olet onnellinen: kaikki energia on disipated teidän R (kotona) Vuonna puhdasta L: Olen viivästyy osalta U 90 asteen cos (phi) = 0 L acumulate energiaa (mutta ei kuumene koska on ihanteellinen), niin tämä L toimittaa täsmälleen sama energia takaisin sähkö kasvi. Ongelmana on, että palautetaan olen nyt 90 astetta lag ja yhdistetään (lisätty) alkuperäisellä I sähkö kasvi. Koska johdot sähkö kasvi kotiisi joitakin R, kaikki tämä palasi energia saa disipated siitä, että R (ja johdot) Aparently et kuluta lainkaan energiaa (kaikki palautetaan) Mutta kansat klo sähkötekniikan tarkkailla menetys energiaa theyr järjestelmän kautta, eikä posibility sinut kiinni! He eivät ole onnellisia ... Siksi suurten L kuluttajat (kuten moottorit) on olemassa tiukat määräykset siitä energialaitosten on ainakin cos (PFI)> 0,9 (Ei lämpöä theyr johdot rekisteröimätön energiaa ...): wink:: wink:: wink:

Hyvä selitystä mandrei ... Jotain lisää ... perinteiset mittari (perustuu pyörivä levy) on suunniteltu mittaamaan pätötehon olettaen, että V ja minä olemme Puhdas siniaalto. Kuitenkin lisääntyvän käytön tehoelektroniikan tai puolijohdekomponenttien, nykyinen saattaa olla vääristynyt ja mittari ei ehkä toimi oikein. En kuitenkaan tiedä, onko virhe (korkeiden harmonisten) on hyötyä asiakkaalle tai teho toimittaja. Kuka tahansa voi selventää tästä ...

Powermeters (jopa Sähkölaitteet) on rajoitettu kaistanleveys, joten armonics tuottavat korkean tehon comutation laitteita kuten triakit, MOSFET, IGBT on mitata incorectly mennessä powermeters. Energiaa häviää virta johdot paitsi lämpöä myös EM säteilyn takia tiheä armonics. Luulen, että voimalat eivät ole tyytyväisiä armonics heidän voimalinjoja sekä teknisen ja taloudellisuuden kannalta.

Nimellisteho tekijä descreibes vastaava piiri YV pyörimisnopeus, vääntömomentti ja jännite. Vuoto induktanssi tekee olemaan sama yhtenäisyys ja allways olevan jäljessä tehokerroin, loistehon ei ole todellista valtaa, joka voidaan mitata, koska se ei ole keskimääräisen tehon kuin todellinen, se vain kuvata hyödyllisyydestä valutettu nykyinen tietyn kuorman Liitteenä hyvä papper tällaisista käsitteistä! kannattaa nähdä se todellakin!

[Quote = marie65] powermeters (jopa Sähkölaitteet) on rajoitettu kaistanleveys, joten armonics tuottavat korkean tehon comutation laitteita kuten triakit, MOSFET, IGBT on mitata incorectly mennessä powermeters. Energiaa häviää virta johdot paitsi lämpöä myös EM säteilyn takia tiheä armonics. Luulen, että voimalat eivät ole tyytyväisiä armonics heidän voimalinjoja sekä teknisen ja taloudellisuuden kannalta. [/Quote] On totta, että powermeters on rajallinen kaistanleveys. Jos en ole väärässä, mukaan IEEE-standardin (ei voi muistaa asiakirjan otsikko), me vain pärjättävä-50 (tai viideskymmenesensimmäinen tai viideskymmenestoinen) harmoniset. Mielestäni tämä on POWER sovellus. EMC testaus, suuremman kaistanleveyden tekniikkaa tulisi käyttää.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back