CST - combline suodatin

D

dule

Guest
Hei kaikille, tämä on minun ensimmäinen viesti tästä

Olen vastikään aloittanut työn CST ja suunniteltu muutaman 3dB kytkimet, FM-taajuusalueen.Ei minun kokemukset olivat hyviä tuloksia olivat mukaisesti mittauksia.

Mutta minun on vaikea yrittää jäljitellä combline suodatin, 4 resonaattorit, UHF-taajuusalueella.Simulaatiot kestää pitkään, ja tulokset näyttävät ei pidä paikkaansa.Olen yrittänyt esittää tiheys valvonta suorakulmion lähellä kriittisten osien rakenne, tulokset ovat parempia, mutta en ole varma, jos ne ovat täsmällisiä riitä.

Ovat aloittelija käyttää tämän ohjelmiston Pyydän lausuntojen exp.käyttäjille.Mitä numerot minun pitäisi ottaa Mesh ominaisuuksia?Kuinka paljon minun tulisi tarkentaa klo PEC reunat tämän resonanssipiirejä rakenne?

Kiitos.

Hi dule!

On normaalia, että sinun on pitkään ratkominen CST (perustuen FEM-koodi).Ilman useita jalostajien ja paljon muistia ei voi simuloida ja optimoida niin iso rakenteiden CST.
Rakenteiden kuten combline suodatin yrittää erikoistunut ohjelmisto kai ampiainen-NET (http://www.mig-germany.com).

Voit myös yrittää käyttää eigenmode ratkaisija (ks. modaali analyysin dokumentointi) vuonna CST-MWS.Tämä ratkaisija on enemmän hyötyä suodattimet ja muut resonanssipiirejä rakenteita.

Ystävällisin terveisin,
Kit-the-great

I simuloituun CST combline suodattimia.
Ja olin usein ongelma
on tällainen devics ja ratkaista ne vasta sen jälkeen, kun paljon lisäksi silmän soluja.
Uskon, että CST ei ole kovin hyvä automeshing.Adaptive niveltyisivät myös dont apua.
Monet ongelma sinun tarvitse ratkaista käsiä ja päätä.
Suurten laitteiden, ei ole kovin monimutkainen rakenne, CST toimii hyvin.
Mutta jos sinulla on suuri ero elementtien mitat ja laitteen myös hyvin resonanssi rakenne, sinun täytyy tehdä mesh refinement jonka käsissä ja sinulla on valtava koko silmän soluja.
Vuonna HFSS silmän
n tarkennusnimiöitä on parempi Ja resonanssi laitteiden Minulla oli enemmän hyviä tuloksia.

Eigenmode vuonna CST on hyvä vain olla erittäin monimutkaisia rakenteita, kuten yksi, kaksi pesillä suodattimia.Mutta monimutkaisempia rakenteita sinun täytyy lisätä silmäkoko hyvin paljon.Joten on hyvin pitkä suorittaa aika eikä kovin hyviä tuloksia.

Vain sana minulle.Kun käytät EM Simulaattoreiden me yleensä olettaa ihanteellinen materiaalit, johtimet kanssa ääretön johtavuuden ja losless dielectrics.Tämä ei ole kysymys äidin ja FEM-ohjelmisto, sen vaikutuksia tarkkuusluokan sijoittelua tappio, mutta ei simulointi aikaa.Vuonna FDTD ohjelmisto se efects simulaatio aikaan kuin energia pulssi on terhakka kautta rakenteen pitkän aikaa simulointien pitkä ja / tai inacurate.Esittelyssä realistinen tappiot voivat auttaa ongelman ratkaisemisessa, sillä energia pulssi viedään paljon nopeampaa.Tietenkin kanssa onteloissa ei ole apua, ne ovat suuria-Q rakenteiden todellinen!

FlyHigh

Tiedän, että se on vähän myöhäistä lisätä jotain tätä säiettä.mutta olen myös rakentaa suodattimen CST 2006 ja minulla on myös ongelmia simulationtime ja tarkasti.En voi virittää suodatin CST koska jokainen laskeminen viime 24h tai enemmän.Olen kuullut, että jotkut ihmiset käyttää Matlab togehther kanssa CST optimoimiseksi.Onko kukaan tiedä, miten kukaan voi tehdä hienosäätöä kanssa Matlab?

Aion kokeilla ohjelmiston COMSOL ja he ovat äiti ja FEM ratkaisija.Kysymykseni kuuluu:
onko COMSOL hyvä ohjelma suunnitella combline suodatin?

Hei,

joka CST ratkaisija käytätte?With 2006B ne toteutetaan FD ratkaisija perustuu tetrahedral silmä ja sekä nopea MOR ratkaisija varten resonanssipiirejä rakenteita.Saat resonanssipiirejä rakenteita, näiden ratkaisee voidaan paljon nopeammin sitten TD ratkaisija.Version CST käytätte?

F.

Hi Loke,

Käytättekö FD TET ratkaisija?Jos haluat voit lähettää minulle suunnittelua ja olen vilkaista.Calcualtion aikaa 24h näyttää melko pitkä minulle.Yleensä calcaultion aika on paljon lyhyempi tämä (niin kauan kuin tila sopii muisti).Käyttämällä 2006B sinulla pitäisi olla mitään ongelmia tämän, koska CST lisätään 64-bittinen tuki kaikille solvers.

F.

Hei,

Minulla on ollut samankaltaisia ongelmia kauan simulointi kertaa mws kun taas
korkea Q rakenteita pidettiin.Olen kuitenkin ymmärtänyt, että merkittävä
vähentäminen simulointi oli saavuttaa huolellisesti läpi
mahdolliset vaihtoehdot kussakin ratkaisija (ohimenevä tai eigenmode).

Esimerkiksi korkea-Q rakenteet, kuten ehkä tiedätte, se voisi olla nopeampi
jäljittelemiseen alkaen DC (0 Hz) enintään haluamasi taajuus (f_upper) pikemminkin
kuin simuloida kahden taajuuksia, ja sitä alemmilla lähellä
f_upper (eli Fourier välillä aika-taajuus).

Kuten aloittelija sitten,
sain arvokkaita tietoja, jotka liittyvät edellä
asian käsittelyssä Advanced Topics "kirjanen.Kuitenkin jokainen hanke
edellyttää ehkä yksilöllisen lähestymistavan.

I lopulta vedota minun PhD tutkimusta MWS, ja varsinaiset mittaukset
(DRAs) on lähellä kanssa MWS tulokset (| virhe | <2-3%).

Mielenkiintoista ...

Hyvä
varten comlbine suodatuskaavaa käyttää taajuusalueen ratkaisija kuten HFSS, silmän strategia on hyvin joustava ja kuuluisa suunnittelija ja yritys käyttää tätä työkaluja suodatuskaavaa.
I suunnitella duplexer klo UHF käyttäen "minun silmä strategia" tarkoitan yrität käyttää harjoitustestien objekti pakottaa ratkaisija moottorin laskea nopeasti ja lähentää nopeasti otettava huomioon myös reunat vuonna suodattimen rakentaminen olivat alalla on enemmän kiinnostusta.
Muista myös käyttää seinän symmetria tämä voi vähentää laskenta-aikaa.
Myös u voi käyttää "kuilun ja conquere"-periaatteeseen ja optimoida ur Suodatin asetetaan kaavamaisen tasolla eikä sen EM tasolla.
Toivomme, että tämä auttaa

Hello All,Onko joku käyttää Vector Fields CONCERTO 6,0 näihin (Combline Filter) sovelluksia ...

CONCERTO käyttää state of the art modeling-tekniikoita, kuten Elementtimenetelmä (FEM / FEA), rajallinen ero aikaa toimialueella (FDTD), ja hetki menetelmä (MOM), koodi sopii hyvin monenlaisia alhainen ja suurtaajuus sovelluksia.

Vector Fields CONCERTO tarjoaa täydellisen valikoiman kaksiulotteinen (2D) ja kolmiulotteisen (3D) sähkömagneettinen suunnittelu-, mallinnus-, analyysi-ja simulointi-ohjelmistoja.http://www.vectorfields.com/content/view/80/97/--- manju ---

Hi Loke!

1. yrittää tehdä suodattimen, joka vacum, mielestäni tämä on mitä sinun tarvitsee ratkaistakseen suodattimen oikein.
Tästä syystä sinun täytyy tehdä taustamateriaalina PEC.

Siitä, sinulla on 2006B versio MWS, käytä FD (Frequency Domain) ratkaisija kanssa / ilman tetrameshing, kuten RF-Simulator mainittu.

Onnea,

Itzik

En simuloida suuria rakenteita on, että olen ensimmäistä käyttöä pienten silmää nopeammin simulaatiot on karkea ajatus.Sen jälkeen olen simuloida enemmän silmien on tarkka tulos.Kokemukseni, sen hienompaa silmään,
sitä tarkempi tulos.On hiukan eroja simuloitu ja mitataan tuloksia koska ainesten substraatti, Teflon jne. ei ole määritelty.
Jos sinulla on materiaalia tiedosto voit ottaa CST saat restults lähemmäksi mittaustuloksiin.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back