Darlington

M

magnetra

Guest
Olen liittänyt BC547 pari osaksi Dalington kokoonpanon kanssa LED keräilijä kuin kuorma.Olen kytkenyt pohjan pari GND kautta 1M vastus.Nyt, kun kosketan tukiaseman tunnusluku kanssa sormiani, Darlington pari näyttää tehdä tarpeeksi virtaa valoa LED.Mitä täällä tapahtuu? Ovatko sormet lähde korvauksetta?
Regds
Magnetra

Darlington pari on voitto, joka on tuote voittoja yksittäisten transistoria.Toisin sanoen, jos jokainen niistä on voitto 100, sitten koko voitto on 10000.
Se on erittäin korkea.

Joten jännitteen aiheuttama elimistön (koska linja taajuus pickup ensisijaisesti), luo erittäin alhainen nykyinen osaksi pohjan Darlington.Mutta koska hyvin suuri voitto, se riittää päälle LED.
Jos olit liittää koskemaan tuotantoa, voisitte jossain vaiheessa huomaan, että lähtöjännite ei ole DC, mutta näyttää leikattu AC.Tämä johtuu aiheuttama jännite on AC, mutta transistori BE risteyksen rectifes se ja laajennetaan vain positiivinen puoli.

Niin thats tarpeeksi hyvä.Niin olen huomannut, että kun aina olen koskettaa oscpe n työnnä sormet, se osoittaa suunnilleen 50Hz signaali, hyvin samanlainen kuin kaupungin tarjontaa.Niin, että linja pickup elin.Hei, ei se vaikuta mitenkään meidän elin??

Toistaiseksi ei vaikutusta ei todettu, vaikka jotkut väittävät, että he asuvat lähellä voimalaa, jossa kenttä on paljon vahvempi itse asiassa lisää todennäköisyyttä developping syöpä.
Mutta jälleen kerran, nämä ovat vain joitakin kiistanalaisia tuloksia, en ole tietoinen mistään vakavasta tutkimuksia, yhdistäisi kaksi.

Joka tapauksessa, en voi elää ilman sähköä, joten mikä riski, otan sen.

hei
Löydät riittävästi tietoa Darlington paria Gray & Meyers kirja

koska olemme suuri tiheys 50 HZ verkkojohto kenttä, kun kosketat BC547: n

pohja, jännite kannusti AC kenttä antaa joitain nykyisen osaksi

BC547: n perusta.ystävällisin terveisin
magnetra kirjoitti:

Olen liittänyt BC547 pari osaksi Dalington kokoonpanon kanssa LED keräilijä kuin kuorma.
Olen kytkenyt pohjan pari GND kautta 1M vastus.
Nyt, kun kosketan tukiaseman tunnusluku kanssa sormiani, Darlington pari näyttää tehdä tarpeeksi virtaa valoa LED.
Mitä täällä tapahtuu? Ovatko sormet lähde korvauksetta?

Regds

Magnetra

Mielestäni ESD (sähköstaattinen purkaus) on mahdollinen vastaus
Voit oppia sen taidon elektroniikka

ESD vastuuvapautta ei pidä LED palaa riittävän pitkään näkyvästi nähdä.Tämä vaikutus on myös erittäin helposti huomanneet MOSFETs niin paljon, että fyysinen kosketus ei ole käynnistää, koska se on jännite perustuu.Siitä jännitteen ilmaisin kynät työtä.Kun kyseessä MOSFET vaikka se olisi ja ESD vastuuvapauden se paistaa portti.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back