Digitaalinen muuttuja vastus AC virtapiiri

S

siongboon

Guest
Hei, Olen työskennellyt 230Vac himmennin piiri, ja on havainnut kysymys. Onko digitaalinen muuttuja vastus varten 230Vac. En usko, digitaalinen mahdollinen mittari työtä muuttuja vastus AC himmennin piiri. Olen nähnyt sivusto, jossa se suosittelee opto-LDR laitteita, mutta en couldl ei löytänyt mitään. Toinen ratkaisu on tehdä kytkennän vastuksen arvoa, mutta se vie liikaa tilaa. En voi ajatella mitään muuta ratkaisua. Onko kukaan perehtynyt Digital AC himmennin? Kiitos avusta. Siong Boon www.siongboon.com

Sikäli kuin tiedän, ei ole digitaalista potentiometrillä metrin työskentelee korkea jännite. Miksi dont yrität yksinkertainen AC himmennin kanssa triac. Google AC himmennin piiri löytyy paljon analogisis Nandhu

Ya. Piiri Olen nyt AC himmennin kanssa triac. Piiri mukana muuttuva vastus, ja ajattelen tapoja digitoitu muuttuja vastus. Luulen digitaalinen potti ei voisi tehdä työtä. Jännite potti olisi liian korkea, eikö olekin?

No piiri käyttäen TRIAC potenciometer säätää vain RC aikaa portin TRIAC. Joten, voit ohjaus uC aika portin TRIAC ja sitten on "digitaalinen potencimeter" sinussa himmennin. Sinun tulisi käyttää optoerotin eristää uC AC vaarallinen jännite.

Miten huolehdimme nollapiste? Tai minun täytyy huolehtia nollapiste? Ajattelen, että jos en toimi syn ampumista ei yhtenäinen. Eikö näin? Kiitos. Siong Boon

Yksinkertaisesti olettaa, että Sync nollapiste tarvitaan vaihekulma ohjain. Huomasin kuitenkin, että ei sanonut mitään kuormaa ominaisuus. Tietenkin vaihekulma ohjaus eroaa muuttuva vastus vastaavasti muuttuja muuntaja, joka olisi itse asiassa paras tapa tehonsäätö mielivaltaisen AC kuormitus. Jotkut kuormat eivät toimi vaihekulma ohjaus, muut (esim. lämmittimet) voidaan käyttää yksinkertaisempaa täynnä aalto kytkentä.

Ok. Sain mitä tarkoitat. Kiitos. Onko himmennys loistelamppu toimii samalla tavalla? Ystävällisin terveisin, Siong Boon

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back