DSP Näytteenotto Lause MATLAB kysymykset

D

dav_mt

Guest
Hei ppl, im kyseenalaistaminen itseltäni, miksi näin tapahtuu. ive käyttöön seuraavat järjestelmää käyttäen Simulink. pohjimmiltaan Olen ruokinta 1kHz Puhdas siniaalto ja kertomalla se pulssi joiden aikana 10 näytettä ja pulssin leveys on 1sample (10us). Niin tehokkaasti siniaalto on näytteitä 10 kHz. Kun asetan simulaation aika 10ms ja saada taajuuden suuruus spektri amplitudit minun taajuudet vaihtelevat (näytteiden määrä täällä on 0-1000 therfore 1001), kun olin simulointi aikaa 9.99ms ja saada taajuuden suuruus spektrin amplitudit nyt säilyvät muuttumattomina! (0-999 = 1000 näytettä) Joten miksi eri näytteiden määrä (simuloinnin avulla aika) on niin rajuja vaikutus? Muuntua taajuustasossa, Matlabin FFT-toimintoa käytetään. Ive yritti tarkistaa doc FFT nähdä wheter näytteiden määrä on vaikutusta amplitudin mutta en voi oikeastaan selvittää whats tapahtuu. Tämä on Matlab-koodin käytössä, varsi (y, "B. - ')

Hei, sinun täytyy opiskella joitakin perustietoja DFT teoriaa ja realtions välillä aika taajuusalueen. DFT arvelee määräajoin signaaleja äärettömällä kesto. Lisäksi tarvitaan joitakin informations noin ikkunointi toiminnoista ja spektrin estimointi.

Kiitos nopean vastauksen, aion etsiä jotain suhteen diskreetti Fourier vaikka en havent peitti sen vielä luokassa. Oletan sen sai tehdä miten Matlab suorittaa DFT.

Hero on oikea. Se ei ole MATLAB kysymys, se on olennainen kysymys. Jos lasketaan DFT on määräajoin aaltomuodon, mutta käytät ei-kokonaisluku aaltomuotojen syklit, olet epäjatkuvuuden, joten näet energiaa levinnyt koko kirjon juoni. Mieti, mitä tapahtuisi, jos toistuvasti häntä että 9.99ms segmentin tietokoneen kaiuttimista. Pieni pala viime aaltomuodon sykli puuttuu, niin kuulet Siniaalto plus hieman surinaa. Että pörinä on energiaa näet levinnyt koko kirjon juoni. Muista tämä kokemus opit painotus!

Kokeile näyte Siniaalto @ 4KHz, 8KHz tai 16kHz, eli pitää fs = 2 ^ n * fc, n = 1,2,3,4 ...

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back