DSP vs. FPGA

K

keano

Guest
Hei,

I'll aloittaa työnsä helmikuussa, ja minua pyydettiin valita työskentelemään FPGA (VHDL) tai DSP (SystemC).Kerro minulle, mikä on enemmän interresting?

Kiitos

se kaikki riippuu indovidual etuja.
Minulle se DSP-alalla, joka on erittäin haastavaa työtä.
joten neuvon sinua mennä DSP-kenttään.DSP Onko kaikilla osa elämää.Kassalle sorrounding elektronisen Equipements ..saat digi signaalinkäsittely joka Equipements ....

vielä sen valinta ...Niin päättää oma ja valitse tulevaisuuden toiminta-alueelle.

Cheers ...

DSP on prosessori, mutta FPGA on erilaisia portteja.
DSP on optimoitu prosessori digitaalisen signaalinkäsittelyn ja nopean käsittelyn.mutta FPGA sopii boolon toimintoja.

Mielestäni FPGA paljon hauskempaa / hyödyllistä / haastavampaa kuin DSP-prosessorit.Aloin käyttää DSPs noin 15 vuotta sitten, rakennuksen eri joukko signaaliprosessorit ja säätimet.Noin 5 vuotta sitten olen laskenut ne ja siirtyi Xilinx FPGA.Huomattavasti nopeampaa, joustavampaa ja halvempaa kuin DSPs.Kuitenkin monet insinöörit löytää FPGA HDL vaikeampi oppia kuin DSP C / Assembler.Insinööri vain ohjelmiston taitoja ehkä ei pidä yrittää FPGA ellet halua oppia uutta uraa, sillä luodaan hyvää FPGA-mallit täytyy harkita, kuten digitaalisen laitteiston suunnittelija.

FPGA on suuntaus digitaalisen T & K, joka keskittyy digitaalisen piiri realisoituu pehmeä koodi mutta laitteiston ajattelua.

DSP: n famours charactor on se tietovirran käsittelyä.

Nyt EE on tiedettävä FPGA-ja DSP jopa RISC MPU, ADC, DAC jne. ...

For DSP-käyttäjien on implemente algoritmin (S / W-koodi) ja tehokkaalla tavalla (noin käsivarren ohjelmoija voi keskittyä siirrettävyyttä koodi application / peripheriial sijaan CPU-core), valinta core-mallin ja tutkimus laskenta standardit olisivat encourted oftenly.

mutta FPGA, koska sen suuri joustavuus, voisi harkita järjestelmän mieltä.Mielestäni molemmat niistä ovat hyvin chanlleging ........

Kiitos kaikille teille vastauksista, u've ollut erittäin hyödyllistä.
Päätin mennä FPGA, koska olen työskennellyt C hyvin pitkään, ja mielestäni se on aika kokeilla ja oppia uutta (VHDL).

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back