ei kukaan ymmärrä POR kiertoon?

I

incol

Guest
Katso kuva.Tämän POR piiri näyttää bandgap, ja se on myös hyvin pienillä lämpötilan vaikutus.mutta en ymmärrä, miksi se on hyvin pieni lämpötilan vaikutus, on se liittyy bandgap Piiriteoria?mutta ei ole palautetta pitää Vx = Vy, miksi tämä piiri on luonteeltaan Bandgap?
Anteeksi, mutta sinun täytyy kirjautua nähdäksesi tämän liitteen

incol, mitä tarkastuksia hankehallinnoinnista vastaavien elinten luona sinun kiertoon?Näyttää siltä, että piiri on käyttää deltavbe kuin bandgap, mutta kun huomauttaa, se ei aja Vx ja Vy on sama ...Itse asiassa se relys siihen, että ne eivät ole yhtä työtä.Jos käytän liian vähän virta diodit sitten VX-Vy on yksi merkki, ja jos käytän liian paljon nykyistä VX-Vy on vastakkaista merkkiä, ja voin kertoa, jos virtalähde on enintään vai ei.Hope this helps

David Reynoldsia

Lämpötilan vaikutus on pieni, koska kaikki diodit Q1 = 8 rinnakkain ja Q1 on täsmälleen sama lämpötila kertoimien (eli 2 mV / astetta).

Nykyinen kautta diodit on pieni, kun se kulkee R4 vain suurempi, kun virta on toimitettu myös kautta MP1, R5.

Oletetaan, että R1 = R2 (En tiedä, onko tämä oletus on oikea, mutta ei ole mitään arvoa piirros)
Alhaisen nykyinen Vx on <Vy (nykyinen kautta yksi diodi ja Q2 on 8 kertaa pienempi kuin läpi Q1 niin jännite on pienempi) ylimääräinen jännite R3 (oletan, että sen arvo on hyvin alhainen) ei myöskään ole merkittävää.

Kun MP1 muuttaa valtion johtavalla yksi, virtaukset kasvaa, jännite ero Q1 ja Q2 pysyy samana, mutta jännitteen pudotus R3 on tullut merkittävä siten Vx> Vy ja tämä muutos vertailuryhmässä lähtö.

Olen pahoillani, että en ole kuvailla piiri selvästi.PMOS MP1 käytetään tuottamaan hystereesi, ja se ei liity Temp vaikutusta.Kun katsomme syystä pienet lämpötilan vaikutus, voimme poistaa MP1, Ajatelkaa R1, R2, R3, R4, R5, Q1 ja Q2.
Mielestäni syy pienten lämpötilan vaikutus on, että pienet lämpötilan vaikutus tarkoittaa sitä, että POR kynnys jännite on pieni lämpötilan vaikutus.Milloin POR kynnys jännite synnyttää?Vain Vx ja Vy muuttunut Vx <Vy on Vx ≥ Vy.niin me varovaisuutta, kun Vx = Vy, on pieni lämpötilan vaikutus.Ja kun Vx = Vy, piiri on bandgap, joten saamme mitä haluamme.Onko se oikein?AndrzejM kirjoitti:

Lämpötilan vaikutus on pieni, koska kaikki diodit Q1 = 8 rinnakkain ja Q1 on täsmälleen sama lämpötila kertoimien (eli 2 mV / astetta).Nykyinen kautta diodit on pieni, kun se kulkee R4 vain suurempi, kun virta on toimitettu myös kautta MP1, R5.Oletetaan, että R1 = R2 (En tiedä, onko tämä oletus on oikea, mutta ei ole mitään arvoa piirros)

Alhaisen nykyinen Vx on <Vy (nykyinen kautta yksi diodi ja Q2 on 8 kertaa pienempi kuin läpi Q1 niin jännite on pienempi) ylimääräinen jännite R3 (oletan, että sen arvo on hyvin alhainen) ei myöskään ole merkittävää.Kun MP1 muuttaa valtion johtavalla yksi, virtaukset kasvaa, jännite ero Q1 ja Q2 pysyy samana, mutta jännitteen pudotus R3 on tullut merkittävä siten Vx> Vy ja tämä muutos vertailuryhmässä lähtö.

Hi incol,

Olen samaa mieltä kanssanne pienistä Temp vaikutusta, mutta en usko siitä ilmoitus
"PMOS MP1 käytetään tuottamaan hystereesi".Sen sijaan olen sitä mieltä, MP1 käytetään vaihtaa kahden valtion (Vx <Vy ja Vx> VY), joka ohjaa VRC.

terveisin,
jordan76

Hi jordan76,

Kyllä, MP1 on kytkin, on valta-kytkentä, MP1 on pois päältä, tehokas vastus on vain R4.Kun MP1 on päällä on virta-off-tilassa, se aiheuttaa R4 ja R5 olla samanaikaisesti tehokas vastus vähenee.Tämä aiheuttaa kaksi eri POR kynnys jännitettä, joten antaa hystereesi.

jordan76 kirjoitti:

Hi incol,Olen samaa mieltä kanssanne pienistä Temp vaikutusta, mutta en usko siitä ilmoitus

"PMOS MP1 käytetään tuottamaan hystereesi".
Sen sijaan olen sitä mieltä, MP1 käytetään vaihtaa kahden valtion (Vx <Vy ja Vx> VY), joka ohjaa VRC.terveisin,

jordan76

That's right.
Itse asiassa lämpötila ongelma johtuu rakenteesta.Rajanylityspaikka Tämän POR on erittäin vakaa lämpötilan.Valitettavasti rajanylityspaikalla on Vdd = VBG = 1.2V.Jos yrität vahvistaa toisen arvon, rajanylityspaikalla on paljon leviämistä.

Hi Incol;

Sinun analyysi on oikea, ajattele sitä bandgap, vaan soveltaa palautetta bandgap jännite pitää Vx = Vy, se vertailu paikassa Vx = Vy.Tämä vertailu salvat milloin VDD on riittävän korkea, antaa sinulle "Power-on kunnossa" signaalin.

Huomaa, että tämä on POR, joten sinun ei koskaan tapauksessa Vx = Vy kuin vakaassa tilassa kunnossa.Se vain kytkimet paikassa, jossa Vx = Vy ja tehokkaasti lukot, että valtion seuraavaan sammuttamatta tai seuraavan nollata.

Huomaa myös, että koska kannalta Vx = Vy perustuu Delta-Vbe (bandgap jännite), se on yhtä vakaa koko lämpötilan on tyypillinen PTAT perustuu bandgap (eli TK 0,08 mV / C).

Huomaa myös, että viritys R2 ja R1, piiri voi matkan millään jännitteellä, ei vain VDD = 1.2 Dreamteam ehdotti.

-Bill

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back