Epävakaa (Vilkkuminen) Sarjaviestilähtö AT 89C52

R

Rehan Yasin

Guest
Olen yksinkertainen ohjelma, joka lukee tiedot satamasta 1 AT89C52 ja kirjoittaa sen TX sarja pin. Databittiä vastaa Pin 1,2, 5, ja 8-portti 1 on vakaa mutta nastat 3,4,6 ja 8 portti 1 vilkkuu tai on epävakaa tietobittiä ovat tulossa. Olen kokeillut monia testejä tappaa ongelma, johon olen vaihtanut contollers, oskillaattori ja virtalähde, mutta ongelma on edelleen olemassa. Plz voi joku ratkaista ongelman. Thanks. yasinrehan@yahoo.com

Mitä kytketty P1 nastat? Onko sinulla pullups, pulldowns, tai jotain muuta? Rgds, IanP: |

ottamiseen panosta kytkimet portissa 1, IC 74LS245 käytetään. eli IC 74LS245 vie panosta kytkimet ja lähettää nämä lähdöt satamaan 1 mikrokontrollerin AT 89C52. Mikään muu (push up-tai pull up) käytetään. hmmmmmmmm! Mielestäni minun pitäisi käyttää vetää jopa vastusten tappaa välkyntää?? Jos se on kyllä mitä vastus arvoa tulee käyttää. Jos sen sijaan kytkimet palautetta releitä käytetään, tällöin tulisi samalla vetää ylös vastukset käyttää???? Regards, Rehan [size = 2] [color = # 999999] Lisätty jälkeen 25 minuuttia: [/color] [/size] Hi IanP! Onko vilkkuminen johtuu ei vedä ups läsnä piiri. Pitäisikö käyttää vetää jopa vastusten Estä välkkyy. Terveisin, Rehan

Sano, DIR kytketään "H" ja / G on kytketty "L" - joka määrittelee tartunta-to-B, mutta mitä sinulla on - puolella, onko sinulla pull-up siellä? Ehkä se jos ongelma siinä .. ks. oheinen kuva .. Jos et kohdella 74LS245 kuin Tri-State puskurin mutta ohjaus tapit (/ G ja DIR) kytketty kuten edellä mainittiin, tilanne määrittämättömiä valtioiden on 74LS245 tulot / kytkimet puolella .. Joka tapauksessa 10k leuanvedoille pitäisi tehdä .. Rgds, IanP: |

Kyllä, ongelma sai tunnistettu. Kiitos paljon ystävällisistä Apua!

Olen sisällyttänyt vedä ylös vastus piiri kuin lähetit. Mutta porblem silti olemassa joitakin välkkyy. Myös silloin, kun kytkimet ovat ON / OFF satunnaisesti vilkkuminen läsnä, mutta ei vilku paikalla, kun kytkimet ovat PÄÄLLÄ järjestyksessä kytkin 1 kytkin 8 ja päinvastoin OFF käänteisessä järjestyksessä kytkin 8 vaihtaa 1. Mikä on ratkaisu? jos joku voi ratkaista ongelman ...

Ongelma lepattaa tiedot TX pin nro. 11 on edelleen olemassa, vaikka vetää ylös vastus piiri Port P1 on liitteenä. Onko laitteisto poblem tai ohjelmisto-ongelma??? voi joku ehdottaa minulle ratkaisu .......

Olen yksinkertainen ohjelma, joka lukee tiedot satamasta 1 AT89C52 ja kirjoittaa sen TX sarja pin
Jos jokainen mahdollinen panos on vedetty ylös ja VCC, voit yrittää lisätä ≈ 100nF kondensaattorit välillä Kukin PIN ja GND - tämä asia tulot yhä pick-up jotain jostain, mutta haluaisin vilkaista koodia .. IanP: |

Koodi on esitetty alla. Onko virhe koodi, kerro minulle. # Include # include SP_ISR (void) katkaisevat 4 {unsigned char p2_data = 0x01; p2_data = P1, SBUF = p2_data; while (! TI); TI = 0;} char bdata pcond = 0x00; SBIT p = pcond ^ 7; void main (void) {pcond = PCON; p = 1; PCON = pcond; TMOD = 0x20; IE = 0x90; SCON = 0x40; TH1 = 0xFD; TL1 = 0xFD; P0 = 0x00; P1 = 0xFF, P2 = 0x00; REN = 0; P2_4 = 1; P2_5 = 1; TR1 = 1; TI = 1, kun taas (1);}

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back