FPGA kuin SDRAM

V

vandelay

Guest
Olen tilanteessa, jossa minulla on vahva Rinnakkaissuorittimen huolehtia suurien tietomäärien algoritmin ilmauksia (algoritmi linjat ovat repetative muodossa eri arvoja, mielestäni Block IIR-suodatin).Olen silmäni uuteen Spartan-6-laitteet, niiden DSP48A1 lohkoissa algoritmin teho ja integroitu muistilohkoja varastointiin syötön ja ulostulon arvot.

Nyt minun prosessori on käyttämätön ulkoinen linja-liitäntä (16 tai 32-bittinen data, Jopa 25 bittiä osoite IIRC, ero kellon, 1.8V ja 3.3V).Ajattelen I'll liitäntä FPGA jalostajan käyttämättömät väyläliitäntä, koska se antaa melko kunnollinen kaistanleveys.

Ajattelen virtaa kuin sivun kirjallisesti tulomuuttujat on FPGA-lohkon RAM, sitten kirjallinen osa käynnistää / viesti tulee erityinen komento-ohjaus Block RAM-alue FPGA aloittamista algoritmia (voisi olla niinkin yksinkertainen kuin kaksi merkittävää luettelot 128-bittinen kiintopisteen numerot halusin kerrotaan pareittain), tee sitten FPGA käynnistää ulkoisen keskeyttää jalostajalle kertoa algoritmi on valmis, ja lopuksi käsittelyssä tiedot takaisin tulosta Block RAM, jälleen ikään kuin FPGA on SDRAM.

Olen aika noob on FPGA joten minulla ei ole kokemusta tarpeeksi luotan järjestelmän suunnittelua ajatuksia tästä asiasta, kukaan voisi antaa minulle heads up on tällä menetelmällä?Onko tällainen SDRAM "slave"-liitäntä monimutkaisessa kokonaisuudessa?

Oletko ajatellut käyttää GPU arkkitehtuuria kuten NVIDIA .. Nämä CPU ovat hyvin voimakkaita ja ne voidaan valjastaa alle CUDA ..

Oikeastaan, että ajatus ei ole ylittänyt mielestäni lainkaan.Ensi silmäyksellä näyttää hyvin interresting, pidän käsitteen stream processing, ja se on pääosin minun suunniteltu tekemään Spartan-6 ainoastaan laajemmassa mittakaavassa.Laite minulla oli mielessäni on 180 DSP-lohkoja, joista jokainen sisältää 18-bittisen x 18-bit kerroin joten ajattelin rakentaa suurempia ilmastointijärjestelmät lisätä kiinteän pisteen tarkkuudella ja käyttää niitä samanaikaisesti (olin suunnittelu käynnissä, ja kiinteän pisteen numeroita, mutta Se ei ole välttämättömyys, kaksinkertainen tarkkuus leijailee toimisi hienosti).

Takaisin GPU / GPGPUs puhuitte ...En tahdo olla vaikeuksia saada yleiskuvan piin olevia laitteita.Koska ulkoasu kokorajoituksia olisin käyttää niitä pelimerkkejä eikä moduuleja, kuten Näytönohjaimet (vaikka aionkin ostaa Tesla varten tietokoneeseen, kun minulla on rahaa sitä ei ole tiennyt mitä oli .. CUDA seem to work Matlab käyttää joitakin kääre myös .. Amazing mutta OT, kiitos paljon)

Kaikki osoitin todellisen GPU / GPGPU sirut ja niiden lomakkeissa?En löytänyt pii laitteiden NVIDIA ..

BTW, aihe on edelleen voimassa.Olin todella saavansa palautetta lähestymistapaa.

edit: typos

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back