FPGA Oktokopter täytäntöönpano

C

cleo claudiu

Guest
Hei kaverit, olen mukana on elektroninen suunnittelukilpailun, ja minun projekti on helikopteri, jossa on 8 Harjaton moottorit rakentaa noin Nexys 2 aluksella, helikopterin ohjataan langattomalla aallonpohjasta radioaaltojen Microcontroller aluksella. Myös Käytän tähän hankkeeseen seuraavat hardwares vuodesta Digilent gyroskoopeille, kiihtyvyysanturi, Radio Transciever, Joystick Oma tallikaveri tekee ohjaimet moottoreille. Tämä on Oktokopter lohkokaavio: [Liitä = CONFIG] 68832 [/ATTACH] Tämä on Base lohkokaavio: [Liitä = CONFIG] 68834 [/ATTACH] Olen siis jo alkaneet työskennellä tämän hankkeen, ja tein Verilog koodit hyrrää ja kiihtyvyysanturi, minulla on joitakin ongelmia, mutta en avaa muita kierre siitä. Nyt olisin tarvitsevat jonkin verran apua PID säädin harjaton mottors. Jos somene n. antaa minulle hyödyllistä tietoa digitaalisten implementetion PID FPGA-Verilog. Olen myös odottanut joitakin yleisiä palautetta tästä hankkeesta ja mahdolliset suositukset ovat tervetulleita. Kiitos!

Miksi et käytä quad? Vähemmän muuttujia = helpompi, luotettavampi suunnittelu

No, se oli ensimmäinen kysymys myös. Mutta kuten sanoin, olemme mukana kilpailussa: [url = http://www.digilentinc.com/events/ddc2012/] Digilent Oy - Digital Design Engineer n Source [/url], ja taso on melko korkea, joten luulimme, että meidän on tullut jotain suurta ja monimutkaista, joten thats miksi päätimme oktokopter, ja nyt ei ole enää paluuta, meillä on jo kaikki tarvittavat hardwares, joista 8 Harjaton moottorit.

Actualy kyllä, koska meillä oli 200 $ rajan haluttuja tuotteita. Ja Nexys2 hallitus on oma hallitus, joten näin olen alentaa kustannuksia. En aio käyttää EDK, vain kuvata kaikki HDL, olen enemmän confortable kanssa. Mutta suuri ongelma on PID. I couldnt löytää mitään hyödyllistä liittyvät PID HDL.

[Url = http://opencores.org/project, pid_controler] PID Controler :: Yleistä :: OpenCores [/url] Kokeile yllä olevasta linkistä. Se on PID kuvattu VHDL. Älä koskaan kokeillut ... Syy kyselen Nexys2 ... Voit toteuttaa pehmeä prosessorin FPGA ja tehdä PID ohjelmiston.

Kiitos linkkiä, olen opend koodi näyttää verry hyödyllistä. Ja kyllä, pehmeällä mikroprosessori olisi helppoa, mutta minulla ei ole paljon kokemusta EDK - SDK ja sen vieressä on enemmän arvostettu hyvä hanke, jos tehdään HDL

No, hanke on "oktokopter", ja kun se lentää Käsittelen lähes täysin. Mutta minulla on vielä paljon työtä saakka, ja kuollut linja on toukokuussa, joten minulla on vielä aikaa liikaa.

Ottavat FPGA ohjaus yksinkertaisen PID silmukka pitämään hover on mahdollista, mutta ei tule olemaan helppoa. Sinun 8 moottorit luo paljon tärinää teline. Tämän vuoksi melu raaka tietoja vain anturit voivat muuttua käyttökelvottomaksi - ja tarvitset monimutkainen anturi sulakkeen algoritmi - tehdä sitä täysin laitteisto on kova. Myös jos haluat järjestelmä on monimutkaisempi ja tehdä "älykkäämpiä" asioita (esimerkiksi: paluu tukikohtaan, itsenäinen reittipisteen seuranta, jne. ..), niin minä vahvasti siihen pidät laitteiston / ohjelmiston toteuttamiseen. Mitä sosiaalineuvostojen aiotte käyttää? Mitä anturit?

Sosiaalineuvostojen tehdään minun joukkuetoverinsa, hänellä on kierre siitä, opend täällä: [url = http://www.rcgroups.com/forums/showthread.php?t=1579869 # post20513090] Diy 30A takaisinkytkemätön harjattoman säädin Oktocopter - RC ryhmät [/url] Olen liittänyt kaavamaisen. Anturit: Gyroscope: [url = http://digilent.ro/Products/Detail.cfm?NavPath=2, 401939 & Prod = PMOD-GYRO] Digilent RO - Digital Design Engineer n Source [/url] Kiihtyvyysmittari: [url = digilent.ro / Products / Detail.cfm? NavPath = 2401901 & Prod = PMOD-ACL] Digilent RO - Digital Design Engineer n Source [/url]

alkaen FPGA Lähetän PWM signaalin Atmel, joka tuottaa sopivista ohjausprosessoriin transistorit ja moottori. teemme näin, jotta säädin voidaan käyttää muiden master

Aiotko kirjoittaa firmware TSK itse? Miksi et käytä ja hyllyn ESC korkea päivitysnopeus ja keskittyä vain FPGA-suunnitteluun?

Yksi syy on, että olemme jo ylittäneet hankkeen budjetin (8 ESC lisää muut 100 $), ja aion keskittyä vain FPGA-suunnittelussa, TSK on minun joukkuetoverinsa työtä, niin hän on ammuttu tehdä se Jos se toimii, hyvä, jos ei, teemme joitakin toimia ja siirry hylly ESC. Niin, mielestäni se, ettet anna minulle monta mahdollisuutta menestyä, mutta ainakin minä teen parhaani, ja onnistuvat eventualy, vaikka vasta toukokuussa.

Tai voit käyttää yhä suosittu "huijata" menetelmää. Osta 8 sosiaalineuvostojen 100 euroa, käyttää sitä kehityksen aikana niin saat jopa nopeudella nopeasti jotain, joka todella toimii. Kun sinulla on, että voit työskennellä kohti ratkaisua, jossa teet ESC itse. Tämä on tietenkin olettaen budjettirajan johtuu kilpailusta, eikä se johdu "Meillä ei ole ylimääräistä $ 100 viettää tarvikkeita". Pohjimmiltaan haluat olla kaupankäynnin $ 100 noin nopeutuva kehitys. Ole varma, jos se on mahdollista, mutta vain satunnaisesti idea ... Cool projekti BTW! :)

En koskaan sanonut niin. Jos suunnittelun taidot ovat hyvät - Luulen voit toteuttaa vakaa PID silmukan, joka ohjaa moottoria. Mutta, mielestäni sinun pitäisi Erota tehtävät PID-ja ESC. Astuessaan tuntemattomille vesille - aina yrittää pitää muuttujien vähäinen. Sinun pitäisi ensin toteutat PID silmukka ja varmista, että se toimii hyllyltä ESC. ÄLÄ testaa PID design todistettu ESC ... et tiedä syytä ongelmiin. Tämä on hyvä ESC: Osta 2 niistä. Rakenna "kiikkua" testipenkki (joka voi vain kallistaa) vain 2 BLDC moottorit - yksi kummassakin päässä. Ja alkaa virheenkorjaus koodi. Tulen mielelläni ottaa aktiivisesti osaa siihen!

Sinun pitäisi ensin toteutat PID silmukka ja varmista, että se toimii hyllyltä ESC. ÄLÄ testaa PID design todistettu ESC ... et tiedä syytä ongelmiin.
That! Ajatus ostaa 2 ja käyttää sitä kehityksen aikana säästää paljon päänvaivaa. Ja antaa edes alkaa hauska ryhmädynamiikka missä syytät sinun teamie oman kollektiivinen epäonnistuminen, vain koska kehitystä haittaavat Oh-It-Doesnt-Work-vielä-melkein-ei-Really-lähes-Done yleishyödyllisiin on ESC. Kuten shaiko sanoi, haluatko seperation huolenaiheita. Hanki jotain tiedetään toimivan, ja käyttää sitä. Klo 17 dollaria pala saada 2 tulisi olla toteutettavissa sanoisin ...

Kiitos neuvoista, hyvin sanoi. Suunnitelmani on: 1. Lopeta virheenkorjaus minun koodit hyrrää kiihtyvyysanturi (Olen melkein tehnyt sen kanssa), ja tehdä PWM signaali generaattori jotta: vaiheeseen 2 2. Samaan aikaan minun joukkuekaveri päättyy hänen version ESC, ja minun PWM generaattorin me testata, ja jos ei toimi, menemme akseliin ja ostaa. 3. Nyt meillä pitäisi olla ESC, vaikka on meidän, tai vaikka on peräisin akselilta ja voisin alkaa tehdä PID. 4. Rakentaminen että keinulauta on 2 moottoria ja virheenkorjaus koodi. 5. Rakentaminen koko oktokopter ja debuging uudelleen 6. Making RF COMUNICATION

Se ei ole huijausta! Sinun tekee R & D. .. Kilpailun budjetti on kustannuksista "D"! Kilpailu päättyy ja että pääoma D pysyvät kellarissa. "R" toisaalta - säilyvät ikuisesti. [COLOR = "Silver"] [SIZE = 1] ---------- viesti lisätään 15:57 ------- --- Edellinen viesti oli 15:50 ---------- [/SIZE] [/COLOR] - VHDL koodi PWM rising_edge (CLK) sitten vasta pwm_value sitten - tämä asettaa käyttömäärä pwm_out

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back