fullwave tasasuuntaaja hspice

• Thread starter gilbertomaldito
  • Start date
G

gilbertomaldito

Guest
Hei, olen yrittänyt tehdä fullwave tasasuuntaaja hspice Testaa AC pukki säädin. Näyttää kuitenkin siltä, ​​että oma suodatinkondensaattoriin ei toimi, koska lähtö tasasuuntaajan on edelleen sykkivä DC. Onko sillä olen käyttänyt polarisoitunut suodattimen kansi? Auttakaa. - Gilbert

Onko sillä olen käyttänyt polarisoitunut suodattimen kansi?
Oletan, sinulla vaan on väärä piiri tai typerä osan mitoitus. Unpolarized cap voi aina korvata polarisoitunut tyyppi (jos se on oikea kapasiteetti arvo).

Tasasuuntaaja korkki suodatin on niin helppo yhden tehdä virheitä. Yritin muuttaa korkki arvot (eli tekevät siitä erittäin iso) ja se ei vieläkään toimi. Olen kokeillut sitä myös PSPICE ja kokeillut molempia polarisoitunut ja ei-kahtiajakautunut, ja tasasuuntaaja toimii vain polarisoitunut korkki.

Kondensaattori Hspice mielestäni ole polarisoitunut. Koska sitä voidaan käyttää joko suuntiin. Kun yritin suunnitella ja kaavamaisen vuonna Pspice, se toimi. Mutta minun täytyy tehdä se Hspice. Ehkä minun täytyy saada polarisoitu kondensaattori malli. Mutta en tiedä onko siellä tällainen asia Hspice.

Olen jo en ymmärrä mitä "polarisoitunut cap" sanot on käytetty PSPICE. Perus "C" osa PSPICE (samoin kuin kaikissa muissakin SPICE vaihtoehdot olen koskaan nähnyt) on yleinen elementti kapasitanssi kuin vain parametri, ei tarvitse mallia. Käyttäjä malli voidaan vaihtoehtoisesti toimittaa. Olisin todella suprized, jos tämä on periaatteessa erilainen HSPICE. PS: Minä todennettu Synopsys HSPICE käyttöopas, että perus-C-elementti lausuma tarkoittaa kondensaattorin ilman erityistä mallia:
Code:
 C1 1 2 10u
Jos käytät kaavioiden syöttöä, kannattaa tarkistaa, Jos työkalu luo lisää (mahdollisesti puutteellinen) malliin lausuntoja, mutta perus SPICE syntaksi tietenkään voi työskennellä HSPICE odotetusti. Muuten: usein aloittelijoille virhe joidenkin SPICE kaavioiden syöttöä työkaluja käyttää GND symboli, jota ei ole kytketty solmuun 0 oletuksena. Kirjoittamisen netlist käytetty oman analyysi voi auttaa selventämään tätä ja vastaavia kysymyksiä.

Hei FVM, Kiitos avustasi. Olen todella tarvitsevat apua. Alla on minun hspice tuloksia käyttämällä oletuksena hspice C-malli

Kondensaattori tulisi olla OK, olen mieluummin odottaa ongelma diodi mallilla. Mielenkiintoista on, että diodi jännitehäviö on aivan liian suuri. Mahdollisesti diodi purkautuu kondensaattori. Sinun pitäisi seurata diodi ja kondensaattori virtausten samoin. Valitettavasti simulaattori ei välitä vaikka diodi käänteisen virta on mA tai kA!

[Quote = andrew_matiga] d1 Vina endio_3 d2 0 Vina endio_3 d3 vinb endio_3 d4 0 vinb endio_3 [/quote] [quote = FVM] Ehkä diodi purkautuu kondensaattori. ... Valitettavasti simulaattori ei välitä vaikka diodi käänteisen virta on mA tai kA! [/Quote] Hei Andrew, ehkäpä endio_3 mallin on erittely sen käänteisen läpilyöntijännite (BV), oletus arvo HSPICE on BV = 0 (!), s. att. Hspice mallit quickref p. 13 (PDF s.. 17). Joten yritä muuttaa sitä: d1 Vina endio_3 vb = 1000 ...

FVM ja Erikl, My kondensaattori toimii nyt. Sijasta käyttää ainoastaan ​​kondensaattorin tehdä sykkivä DC (Bridge Rec) kuin vakio DC, käytin Valley Fill (VF) Power Factor Circuit. Oma piiri voisi näyttää tältä: http://www.national.com/ds/LM/LM3445.pdf (1. sivu). VF koostuu vuodesta D3 C10. ja minun Vbuck aaltomuoto on liitetiedoston (punainen, musta yksi on nykyinen LED). Minun ongelmani on, etten halua tehdä DC mahdollisimman vakiona, mutta miksi se näyttää vielä sykkivä DC pelkästään pienen aikavakio ks. Kuten huomaatte, tänä hyvin pieni vakio Vbuck LED nykyinen näyttää erittäin ruma. Pointtini on, haluan tehdä sykkivä tasasähkö mahdollisimman tasaisena niin, että minun nykyinen LED pysyy vakiona myös. Ole hyvä ohje :) please dont kerro poistaa Valley Täytä Circuit ja korvata se yhden suuren arvon kondensaattori. Andrew

Sinun suunnitteluvaatimukset on periaatteessa epäselvä. Yleensä se on kysymys kondensaattorin mitoituksesta. Näet aikavakioita, olet suunnitellut tuumaa Lisäksi piiri käytöksen tulisi olla täysin ymmärrettävää kannalta varastoitu maksujen ja energiaa. Ehkä sinun pitäisi ensin kynällä ja paperilla menetelmän sijaan käytetään ilmeisesti salaperäinen simulaattori.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back