GM-Id menetelmät

E

engrvip

Guest
Voiko joku kertoa minulle, miten voin käyttää tätä Gm-Id laskentamenetelmä W / L transisitors minun piiri ......... se on osoitettava Boris Murmann muistiinpanoissa Stanfordin ja virtapiiri kuin yhteisestä lähteestä vahvistimeen. ... mutta miten sitä käytetään jonkin tällaisen piiri, jossa u dont on kaavoja pelata laskea Gm-Id ?????

Jos annat lisätietoja piiri yrität suunnitteluun, ihmiset voivat joitakin neuvoja.Ilman piiri, se on liian laaja keskustella siitä.

Esimerkiksi minä olen suunnittelussa yksi nykyisen palautetta vahvistin, joka on basciallya serkku meidän yleisten toiminnallisten vahvistin ..... ja nyt kun näkevät minun CKT.siellä on paljon lähde seuraajia ja nykyinen peili millaisia juttuja siinä ...... niin nyt, miten voin käyttää GM / Id methodoolgy laskea kuvasuhteet jokaisen transistorin.

Hyvä ystävä,
Itse asiassa, kun käytät gm-Id menetelmiä, toteaa GDS (johtokyky) transistorien on suhteessa sen nykyiseen.joten jos olet korjannut gm-Id todella voit säilyttää DC saada oman piirin;
mutta jos on erityistä suorituskykyä samalla DC saada voit suunnitella laajalla alueella piiri, joten sinun piiri on olennaisesti heikompi frequencya toisen kerran domain vastaus!
Toisin sanoen, paras suunnittelun menetelmät on määritelty haluttu voitto, sitten muuttaa nykytasolla (ja coresponding tarvitaan W: n ja L's).
Toivottavasti siitä on hyötyä!Jos haluat, klikkaa "auta minua", se ei maksa sinulle!

Terveisin,
SAZ

On paperia:
"GM-Id perustuva menetelmä suunnittelun CMOS Analog piirien ja .....", F. Silveira, D. Flandre, ja PGA Jespers, IEEE lehden SS ckts, nro 9, syyskuu 1996.

On käyrä, että voit saada: GM / Id Vs Id / (W / L).Kerran, voit saada tämän käyrän teidän prosessitekniikka, voit käyttää tätä käyrä ja laskea W / L, kun olet selvittänyt alueen toimintaa (esim. heikko INV stron INV, mod. Inv) eri transistorit.

Se on erittäin hyödyllinen menetelmä.Kirja tarjoaa myös esimerkiksi käyttämällä op amp.

itse, ja Berkeleyn EE240 tietenkin, professori Böser antoi hyvin yksityiskohtaista suunnittelua yksinkertainen käyttää tätä menetelmää.

Hyvät ystävät:
Olen lukenut papars "GM-Id perustuva menetelmä suunnittelun CMOS Analog piirien ja .....",
Mutta olen silti sekoittaa siitä, miten määrittää arvon gm-Id tarkasti.
Esimerkiksi, jos transistori olisi puolueellinen voimakas inversio järjestelmä, miten voin määrittää arvon gm-tunnus on 10 tai 5 tai jokin muu arvo?
kuka tahansa voi auttaa minua?
THX!!!!

Mielestäni meidän täytyy ensin ymmärtää, että ei ole äkillinen siirtyminen heikko inversio ja kohtalainen inversio, ja modeterate inverstion ja voimakas inversio, ja vahva inverstion ja nopeuden kylläisyyttä.

Ottaa sanoi, että jos olet päättänyt, että tarvitset transistori on voimakas inversio, sinun täytyy selvittää, miten transistori vaikuttaa yleiseen menestykseen vahvistimen.Jotta esimerkiksi GM-tunnus ero 10 ja 5 eivät välttämättä vaikuta vastaavia ominaisuuksia kahden transistorit, jotka toimivat kuten nykyiset peilit, mutta se voisi olla hyvin suuri vaikutus jännitteen liikkumavaran.Siksi sinun on ehkä tulla kompromissi ja tehdä gm / ID = 7 tai 8.Sama koskee myös muita osia piirin.

Toinen asia pitää mielessä on se, että lämpötila.kulmat, prosessi eroja, luultavasti dont haluta transistorin puolueellinen voimakkaasti käännellen menossa eli.kyllästyminen tai kohtalainen käännellen.ja voit vain päättää tämän transistori on gm-id 8 tai näin.

GM / id menetelmä
1.u ll darw tontit ID / (W / L) vs Vov
2.gmro vs Vds
3.gm/id vs Vov
jälkeen vaadittua Vov u löytyy Id / (W / l) ..
Kuten u know toiminta As Id u voi Calc.W / L-arvo ..
Perin chosse noin W / L = 10 tonttien .. u voi käyttää samoja saamiseen eri w / L ur mallit ..

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back