gsm-cdma Puheaika

R

ratrace

Guest
Hei
Onko kukaan tiedä, miten arvioida Puheaika on GSM-tai CDMA liikkuvat?
Tiedän, että TX ja RX virrankulutus, PA tehokkuutta, akun kapasiteetti ja jännite, ja partaturska vs aika.
Kaikki kaava, lomakkeissa tai linkit ovat tervetulleita
kiitos

Mielestäni se on erittäin vaikea laskea tämän exactity.Kulutus on riippuvainen verkko-olosuhteista (kuinka paljon olet kotoisin vianseurantajärjestelmä, rakennukset noin te, jne.), ei vain parametrien matkapuhelimeesi.Voit tehdä käytännön mittauksia ja laskea keskiarvo.

/ pisoiu

Kuten sanoin, minulla on lähettimen jakelu vs aika.
Tämä sisältää kaiken: polku menetys, levittämis, Multipath jne.
Tiedän, että CMU200 R & S ja Racal 6103 on tätä mahdollisuutta mitata Puheaika käyttäen sisäistä algoritmia.Saat jotain tällaista olen etsivät.

Kuinka mitata puheaika ja valmiusaika mutta tässä on minun 2 senttiä

1.soittaa kanssa puhelun laatikkoa MSUT (junalaitteisto Unit)
2.muuttaa tehotaso pienten valta max teho
3.kirjaa virrat lainkaan tehotasoilla
4.Tämän jälkeen voit keskimäärin ne

Saat CDMA lähettimen on valta valvoa tukiaseman joten tämä on otettava huomioon.

Asiat ovat monimutkaisia, että luulisi.Et voi tehdä yksinkertainen keskiarvo valtuudet siitä syystä, että sinulla on seurata TX jakelu vs aika.Kuten olen sanonut tämän jakelu sisältää kaikki verkon muuttujat.Olen liittämässä varten tietämättäsi esimerkki tästä jakelu (mitattu) on CDMA liikkuu verkossa.
Enemmän kuin tämä, että mobiili ovat muuttujia, jotka vaikuttavat Puheaika: sisäinen resistanssi akku eri kuormien (eli täysin ladattu akku, sisäinen resistanssi on pienempi verrattuna vastuksen, joka tyhjentää akun).Toinen muuttuja vaikuttaa Puheaika on lähettimen tehokkuutta (PA tehokkuutta post PA tappio).
Muistan, että näin kauan sitten yleinen kaava, joka sisältää kaikki nämä muuttujat ja jakaumat, mutta unohdin missä.Tästä olen etsivät.
Anteeksi, mutta sinun on kirjautumistunnuksen nähdäksesi tämän liitäntävaatimuksia

Tiedän, että partaturska vs. aikaa tontti GSM-matkaviestintä on hyvin erilainen kuin CDMA niistä.GSM-verkoissa on erittäin hidas tehonsäätö.Keskimääräinen kesto puhelu on pienempi kuin voisi odottaa.Uskon, olen lukenut jotain, joka on vähän yli minuutin.
Lisäksi asetukset on hyvin varovainen, koska operaattorit eivät halua keskeyttää puhelut.
Juoni vaikuttaa myös se, jos olet kaupunki, osa kaupunkien tai maaseudun soluun.

Saat CDMA puheaika, löydät kaavan CDG-4 asiakirja.

Minä vain kopioida joitakin tietoja tästä laskettaessa nykyinen, voit löytää puheaika perustuu akun kapasiteettia.

(1) IS-95
Mobile viettää suurimman osan aikaa keskimäärin teho ~ -8 dBm kaupunkien ja ~ -2 dBm taajamaliikenteessä ympäristöissä.Yhteensä puheaika on yhdistelmä Virrankulutus alemmilla tuotos valtuudet ja Gated nykyinen jossa lähetin kytketään OFF aikana ole äänivaltaa toimintaa.

Painotettu CDG nykyinen lasketaan seuraavasti:
I [CDG] = 0,6 * I [Gated] 0,4 * (5% * I [max teho] 15% * I [0 dBm] 80% * I [-10 dBm]) ---- Urban jakelu
I [CDG] = 0,6 * I [Gated] 0,4 * (12% * I [max teho] 27% * I [0 dBm] 61% * I [-10dBm]) --- Esikaupunki jakelu

jos 0.4 on ääninäppäintä toiminnan tekijä ja painotettu prosenttimääriä todennäköisyys jakautuminen eri tuotos valtuuksia antenni.(2) CDMA2000
Mobile viettää suurimman osan aikaa keskimäärin teho ~ -11 dBm kaupunkien ja ~ -5 dBm taajamaliikenteessä ympäristöissä.
Kun kyseessä ovat CDMA 2000, aikana vähän tai ei puhe toiminta ei ole gating sallittua.Vain voiman spektritiheyden olevat tiedot on vähennetty yli 16 tehonsäätö ryhmiä.

Painotettu CDG nykyinen voidaan laskea
I [CDG] = (4% * I [max teho] 11% * I [0 dBm] 85% * I [-10 dBm]) ---- Urban jakelu
I [CDG] = (9% * I [max teho] 19% * I [0 dBm] 72% * I [-10 dBm]) ---- Esikaupunki jakelu

jossa painotetaan prosenttimääriä todennäköisyys jakautuminen eri tuotos valtuuksia antenni.

Itse asiassa tämä on hieman monimutkaisempi, mutta voit pyytää standardeja cdm2000 se on saatavilla maksutta TIA.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back