halua muuntaa arvoja Celsiuksen

E

engr.hayee

Guest
Hei kaikille;
Olen käsittelyssä analoginen arvoja lm35 (temprature IC) vuonna pica6f877a.
Haluan tietää, että kuinka i muuntaa näitä arvoja Celsiuksen.
Valikoima lm35 on 2 astetta Celsiuksen 150 asteen Celsiuksen ja haluan lukea n näyttö temprature 2 astetta 50 asteen Celsiuksen ja
Lisäksi olen käyttäen 10-bit A / D-muunnin.
plz kerro
Kiitos

hei
Mielestäni
jännite = ADC arvo * askel koko

stepsize 10 bit = 5 / 1024, jos 5v jos viittaus
Shakeel
Last edited by ahmedshakeel 22 heinäkuu 2008 8:20, muokattu 1 kertaa yhteensä

thanx shakeel
Olen kuitenkin sekoittaa.En saa ur kohta kunnolla.
jos voin käyttää kaavaa kuin u sanoa
Quote:ADC-arvo = (v tulo (lm35 output) * 1024) / vref

Olet sopivaksi tulosignaalin että ADC-muuntimen dynaaminen,
toisin sana teidän PIC ADC voi antaa 10-bittinen sana signaalin välillä 0-5V sitten ensimmäisessä joudut sovi analogisen signaalin kanssa panos valikoima käytetty ADC.
Jos haluat mitata lämpötila-arvo on välillä 2 ° C: sta 150 ° C tarkastella niitä LM35 erittely, jos käytät ensimmäistä kaavamaisen (kuva 1 osaksi Datasheet) sinulla on 10 mV joka ° C sitten 2 ° C -> 20mV, 150 ° C sinun pitäisi pystyä lukemaan 1,5 V.
Nyt olet ongelma,
sillä 10-bittinen DAC olet vähintään 5 / 1024 = 4,88 mV sitten sinun pitäisi pystyä lukemaan 20 mV ja oikea ymmärtää sen, mutta enimmäisarvoksi teidän väli on vain 1,5 V, pienempi kuin suurin sallittu on 5V sitten lukemis tulee pakata, koska 20 mV on noin yhtä digitaalista arvo 4 ja 1,5 V on yhtä 307,2 yhteensä noin 303 digitaalista arvo osalta yhteensä saataville 1024.You need to fit analoginen signaali on 0 - 5 V-alue, tai parempi 0.5-4 V, tekemään tätä käyttötarkoitusta operatiivisen vahvistin ja sitten tee tarvittavat laskemista osaksi mikro.

Kuten muut tavalla voit käyttää edullinen digitaalinen termometer LM70 kanssa SPI-liitäntä, tarkkuus on 0,25 ° C: n lämpötila vaihtelee -55-150 ° C, tämän laitteen kanssa ei tarvitse käyttää ADC tai muita vahvistin yksinkertaisesti lukea digitaalisen arvo ja tee skaalaus laskettaessa sisällä mikro.

http://www.national.com/pf/LM/LM70.html
http://www.national.com/ds.cgi/LM/LM70.pdf

Hope se auttaa

Hei
Powermos

Kiitos TekUT
jos i yksinkertaisesti tehdä tämän jälkeen se olisi oikein tai väärin tai näyttö oikein tai väärin arvot
minun koodi on seuraava
Quote:mitätön tärkeimmät ()

(

int16 arvo, arvo1;

setup_adc_ports (ALL_ANALOG);

setup_adc (ADC_CLOCK_INTERNAL);

kun taas (1)

(

set_adc_channel (2);

delay_ms (500);

arvo = read_adc ();

arvo1 = 5 * arvo * 100/1023;

printf ( "% f \ r \ n", (float) arvo1);

)

)

Voisitteko lähettää johtanut tietojen muuntamisen jälkeen ja siihen liittyvän jännitteen arvo panos on ADC pin?

Hei
Powermos

on johtanut tietoja, kun huoneen lämpötila on 27

27,34
27,34
27,83
27,83
.
.
.
.kun i lisätä temp avulla paikka juotin lähellä lm35 että temprature herättää.

jännitteen panos ADC on approx274.78mV
tämä laskelma on oikea.
Mielestäni on väärin, mutta en ole varma

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back