HFSS ja minä (ongelmat simulointi aikaa ja lähentyminen)

C

Chourizo

Guest
Hei kaikki! Olen uusi tällä HFSS. Haluaisin simuloida säteilyn kelan, mutta minulla on paljon ongelmia: 1. Simulointi tulisi olla melko yksinkertainen, ainoastaan ​​kelan, jonka halkaisija on 15 mm ja pituus 40 mm, mutta se kestää noin kolme tuntia. 2. Se tarvitsee enemmän kuin kolme syöttöä lähentää, mutta se raportoi "Out of memory error" jälkeen kolmannen pass. Käytän oletusasetuksilla, delta = 0,02, 20mm ilmaa ympärillä kela, Wave portti ja säteilyn reunaehdot. Mitään käsitystä? Olen tehnyt tutorials määritellyn käyttäjän opas ja simulointi kestää vain muutaman sekunnin. Kaikki apu on todella hyödyllinen!

Miten paljon muistia tietokoneessa on ja kuinka sähköisesti suuri on verkkotunnus?

Tietokoneeni on dual core 2 Gt RAM, ja kelan koostuu 16 vuorotellen 2 mm piki ja halkaisija 1mm. Halkaisija kela on 16 mm, ja ilma on cilinder, jonka säde on 20 mm ja 50 mm: n korkeuteen. Toisin sanoen, tilavuus on 3.14x (20) ^ 2 mm ^ 2 x 50 mm. Onko minun mallissa liian iso?

Sitten koko ei ole ongelma, eikö? Olen yrittänyt muokata mesh käyttäen pinta lähentäminen, parantavaa mallia ... Onko sinulla idea?

Mitä Saan milloin on mikä on sinun taajuus kiinnostusta / ratkaisua taajuus? Jos verkkotunnuksesi / rakenne on monta kuutiometriä aallonpituuksilla kestää ton muistin ja hitaana.

Oh, ok, ymmärrän. En tiedä, olen käyttänyt oletusarvot. Tässä tietoa minun Setup Analysis: Syötöt 3 (Se raportoi muisti virhe neljännessä pass) Prosenttia Tarkennus: 30 Adapt Freq 1Ghz DestaS 0,02 Delta lähtö 0.05 Max Tarkennus: 100000 Voinko määrittää kiinteä taajuusalueen alueella? Olen kiinnostunut välillä [0,5-1.2] GHz

Valitse keskustelun ongelma sinulla on edessään ei ole selvä. ystävällisesti lähettää HFSS mallin ajamisen jälkeen mallin ongelma sinulla on edessään voidaan ratkaista.

^ ^ ^ Tämä. Koska osittaisen arvaus, olet varma, että haluat säteily kelan 3/50 lambda pois? Säteily rajat olisi lambda / 4 pois todellista rakennetta IIRC. Silti lähetä malli ja mitä versiota käytät. Ja kysymykseesi, kyllä, voit määrittää alueen ratkaista, mutta ensin tarvitaan ratkaisun yhdellä taajuudella. Sitten voit asettaa lakaista taajuuksilla.

Sitten, jos en ratkaise 1GHz: lambda = 3E8/1E9 = 0,3 = 300 mm sitten lambda / 4 on 75mm + coil ulkoinen säde, eikö? Yritän tässä simuloinnissa ja post minun tuloksia. Käytän HFSS 11.1. Kiitos avustasi.

Olen tehnyt tämän simuloinnin ja tulokset eivät ole hyviä. Muistivirhe cames on kolmas pass josta on kolme tuntia. Lähentyminen ratkaisua ei ollut mahdollista vain kahdessa vaiheessa. Olen tarkistanut silmät ja vaikuttaa melko hyvä, ei liian pieni. Ole hyvä, voi joku auttaa minua sen kanssa? Miksi en voi simuloida tutorials muutamassa sekunnissa ja minun projekti kestää noin kolme tuntia? [Size = 2] [color = # 999999] Lisätty jälkeen 31 minuuttia: [/color] [/size] Mielestäni avain on vuorovaikutusta silmukoita kelan. Hanke parametrized muuttujien, joten voin vaihtaa määrää silmukoita helposti. Olen luonut 2 silmukkaa induktorit, ja simlation toimii 5-10 minuuttia vain ja onnistuneesti! Hyvä! Muu asia: Hoy asettaa koon aalto portin?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back