HFSS RF IC muuntaja kysymyksiä

S

shlomo22

Guest
Haluan käyttää HFSS simuloida RF-IC kierre muuntaja.

Olen onnistunut simuloida yksikelainen kierre IC, ja saada oikea induktanssi seuraavalla kaavalla: L =- 1/2/pi/Freq/im (Y11)

Tämän perusteella haluan käyttää seuraavaa kaavaa keskinäisestä inductance: M =- 1/2/pi/Freq/im (Y12)

Mutta tulokset eivät näytä aivan oikeassa.M-arvot saan ovat kielteisiä, ja mikä pahinta, ne ovat enemmän suuruusluokkaa kuin L-arvot!Tämän pitäisi olla mahdotonta, koska M = k * sqrt (L1 * L2) ja 0 <K <1, eikö?

Mitään ajatuksia siitä, mitä on meneillään?Kiitos!

Minun tiedosto on liitetty
Anteeksi, mutta sinun täytyy kirjautua nähdäksesi tämän liitteen

Käytä IM (Y12) / 2/pi/freq sijaan!Lisätään 8 minuuttia:Oletko varma, että yhtälö caculate keskinäisen induktanssi on oikea?
Kun lisäksi muuntaja on neljä porttia, onko asianmukaista simuloida sitä on kaksi porttia?

Tässä on päivitetty, nyt kun olen tajunnut, asiat hieman paremmin.

Käytin kaavalla: L =- 1/2/pi/Freq/im (Y11)

Tämä tuli seuraavat seikat: Impedanssi Z = JWL niin Admittanssi Y = 1 / (JWL) =- j / W / L

Y11 tarkoitetaan suhdetta I1/V1 ja V2 = 0.

Luulin, että oli oikein, mutta sen jälkeen minulla on ollut epäilyksiä: Onko oikein olettaa, että V2 = 0?Ehkä se on parempi käyttää Z-parametri Z11, jossa oletetaan, että I2 = 0!Loppujen lopuksi muuttamalla nykyisiä rullina 2 se aiheuttaa jännitteen kela 1, joka muuttaa suhdetta V1 ja I1.Pakottaa I2 on nolla pitäisi poistaa, että vaikutus, eikö?

Aloin käyttää L = IM (Z11) / 2/pi/Freq sijaan.Ja vastaavasti M = IM (Z12) / 2/pi/Freq saada keskinäisen induktanssi.(Huom: nämä kaavat muistista ja se on kaukaista mahdollista tein heidän olevan väärässä.) Tämän kaavan M-arvot olivat täysin kohtuullisia.

L-arvot olivat lähes identtiset, onko käyttäen Y ja Z parametreja, vaikka itse resonant frequency muuttui jonkin verran.Kaiken kaikkiaan näen enemmän syytä luottaa Z parametrit.Tein erillisen laskelman perusteella ABCD-parametrit (paljon monimutkaisia kaavoja, joita sain jostain), ja tulokset olivat täsmälleen samat kuin Z parametrit.

Näyttäisi olevan eräänlainen kana-muna-suhde jännitteen ja virran En oikein ymmärrä (joku haluaa selittää?), Mutta käytettäessä Z11 ja Z12 tulokset näyttävät olevan oikein.

Olen myös päättänyt, että miinusmerkki kysymykset olivat mitättömiä.Uskon vahvistaa niitä muuttamalla suuntaa yhdentymisen linja niputetaan portti (kahden terminaalien kunkin IC)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back