I2C antaa minulle päänsärkyä

Z

Z80

Guest
Olen yrittänyt käyttää I2C kanssa HI-TECH kääntäjään v8.02 PL1
Olen liittää 24FC515 I2C EEPROM on 16F876A.Joten, I am using Master I2C viestintä.
EEPROM on esiohjelmoitu (se on 8-bittinen PCM aalto tallennetun sitä).Minun ohjelman I on vain käyttää juokseva lukea, koska olen lähettää aalto on CCP satama kaikki kerralla.Joka tapauksessa, koska se on ensimmäinen kerta, kun olen käsitellään käytännöllisesti kanssa I2C, luulen,
että minulla on paljon oppimista tehdä.Olen perehtynyt I2C yksityiskohtia, mutta en ole koskaan todella käyttää sitä.
Haluan käyttää 1MHz kello, ja tekninen sanoo, että pullups on 2K.
Kirjoitin oman I2C rutiineja käyttäen 16 f luetteloomme, manuaalivaihteisto, ja
app. toteaa.Kuvitelkaa minun yllätys, kun sain selville, että PIC ei voi lukea hemmetin verran EEPROM.
Joten
sen jälkeen, kun monta tuntia käytetyn banging pääni vastaan näppäimistö, ajattelin, että voisin yrittää käyttää I2C esimerkkejä, jotka aiheutuvat PICC kääntäjään.Olen tehnyt joitakin manuaalinen testi (lue byte kyseisestä osoitteesta, näyttävät HEX tiedosto ja katso, jos sen oikein), ja ne näyttävät toimivan.Mutta jotkut kaverit on HITECH foorumi sanoa, että ne rutiinit eivät toimi kunnolla.Miten tämä on mahdollista?Oletan, että olen tekemässä jotain vikaa, kun testataan niitä.No, otetaan huomioon, että olen hyvin paranoidinen kun on vapaasti saatavilla lähdekoodi, minulla on tapana uskoa niitä parjaajat.
Bottom line: mitä olen yrittänyt tehdä ei toimi, ja koska CCP liittyvät koodi works fine (testattu ja testattu uudelleen sen), I'm olettaen, että ongelma on peräisin I2C.Ja tämä confirmes aiempaan epäillä, että I2C on hyvin turhauttavaa.
Nyt hyvin vähän aikaa (se on hanke, joka on päätetty noin kolme viikkoa, ja I2C osa on vain pieni osa siitä), olen alkanut paniikkia.Näkökulmasta menojen päivää yrittää selvittää, mitä exacly että pirun verran rekisteriin riippumatta ei on pelottava minulle.
En tiedä microchipc.com ja piclist, mutta en todellakaan halua mennä läpi että-kaveri-sanoo-että-the-asia-on-testattu-ja-se-teokset-mutta-se-ei-ei kokemusta .Joten jos joku voi osoittaa minulle jotain, joka on todella testattu ja toimivan, voit tallentaa ylimääräistä tuntia pää särkee.
Voi, unohdin mainita, minun täytyy käyttää MSSP moduuli,
en ole harkitsee ohjelmistojen I2C (kyllä, tiedän, nämä esimerkit käyttää ohjelmistoja, mutta ne olivat vain testaus).
Kaikki apu olisi paljon arvoa.
Last edited by Z80 on 03 toukokuu 2004 13:35, muokattu 1 kertaa yhteensä

Olen työskennellyt I2C paljon eikä ole mitään ongelmaa sen PIC.

Varmista, että käytät pullups on max.

SCL!

4K7 SCA: n ja
SCL!

Voit käyttää rutiineja täältä jotka on testattu ja toimii:
http://www.microchipc.com/sourcecode/PIC_Hi-Tech_C_I2C_for_EEPROM_24LC01B.zip

Toinen kysymys: mitä päivitys korko tehdä mitä tarvitset tietosi?

Huomautus I2C ei nopeimmin bussilla, minulla on sovellus, joka käyttää äänellä toisto ilmoittaa komentoja käyttäjän ja jouduin käyttämään SPI dataflash saada vaadittuja tietoja tarpeeksi nopeasti (Tarvitsen 8Khz ja PIC on käynnissä kanssa 16MHz Xtal ).

toivomme, että tämä auttaa ja parhain terveisin

ystävällisin terveisin

Kuten sanoin, voin käyttää 2K pullups, kuten tekninen sanoo (normaali arvo 1MHz kello).Todennäköisesti ongelma on ohjelmisto.Kiitos, että linkkiä, I'll tarkistaa sen tänään, ja ilmoittaa sinulle huomenna noin tuloksia.
24FC515 suports jopa 1MHz kello korko, ja olen käyttämällä liian 8KHz näytteenottotaajuus varten PCM ääntä.BTW, projektin on puhelin Hälytysjärjestelmän että valitsee tietyn määrän ja lähettää ääniviestin kautta puhelin on destinatary.Uskon, että 1MHz kello varten I2C on enemmän kuin tarpeeksi 8 KHz näytteenottotiheys.Ehkä olen sekoittaa?

C-Man wrote:

Voit käyttää rutiineja täältä jotka on testattu ja toimii:

http://www.microchipc.com/sourcecode/PIC_Hi-Tech_C_I2C_for_EEPROM_24LC01B.zip

Onko joku käyttää Master I2C tilan PICC kääntäjä?Tapahtuma-odotuksiin ei ohjelmistoja.

Mitä tarkoitat tapauksessa odotuksiin.Do you mean sisäiseen laitteisto resurssit?

Terveisin!

Mielestäni paras tapa voit nähdä neliön aalto itse ...yrittää käyttää oskilloskooppi ja tarkista, jos olet välittää ja saada oikeat tiedot ...voit myös kokeilla onko teillä sama baudrate sekä päällikön ja orjat ...Lisätty jälkeen 41 sekunnin ajan:Mielestäni paras tapa voit nähdä neliön aalto itse ...yrittää käyttää oskilloskooppi ja tarkista, jos olet välittää ja saada oikeat tiedot ...voit myös kokeilla onko teillä sama baudrate sekä päällikön ja orjat ...

Olen samaa mieltä uper sugestion käytöstä osciloscope.Uskon, että voit käyttää 400kHz enintään CLK taajuus on PIC.

Olen käyttäen I2C verkkoon.Päällikön Olen käyttäen PIC18F8520 ja orjia PIC16F876 ja nyt, joka toimii täysin OK.Nyt minulla on kytketty 4 orjia ja minun targert on 125.

Jos tarvitset apua haluan nyt.

Terveisin!

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back