IQ demodulaattori tarvitaan RF front-end?

G

Ghost Tweaker

Guest
Hi everyone, olen hyvin hämmentynyt tästä kohdasta. Minulle IQ demodulaatio on lähinnä kuvien poistaminen (kyllä, olen enemmän osaksi RF suunnitteluun kuin langattoman viestinnän teoria). Sanotaan Minulla ei yhtenäistä vastaanotin. Tarvitsenko IQ tai ei, sanokaamme binääri-vaihe näppäilemällä modulaatio? En normaalisti kyllä ​​mutta nyt näen ohjelmisto Radiot vain LNA ja sekoitin jälkeen ADC! Onko joku on hyvä artikkeli tai vastaus tähän? Auttakaa!

Cos & Sin (I & Q) ovat luonnostaan ​​ortogonaalisia. Jos lähetät BPSK ilman IQ rakenne tietenkään mitään ongelmia sen kanssa mutta et vähennät tiedonsiirtonopeus. IQ voidaan pitää "kaksikanavainen" Sinä lähettää tietoja käyttämällä con (WT). Miksi ei tranmit tietoja käyttämällä sin (wt) samanaikaisesti myös. He eivät intefer toisiaan ja lisätä tiedonsiirtonopeus.

käyttämällä iq demodulaattori, voit muuttaa RF-signaalin nolla, jos ilman taajuuksien (positiivinen taajuus ja negatiivinen taajuus) päällekkäin. Jos käytät mikseri sijaan IQ demodulaattorin, RF-signaalia vain käännetty alhainen IF, ei nolla. Pieni Jos kaistanleveys on kaksi kertaa on nolla, niin ADC täytyy työskennellä enemmän näytteenotto kellon. Esimerkiksi BPSK datanopeus on 1Mbps. käytät iq demodulaattori, ADC työskentelevät kellon 2MHz. mutta jos käytät mikseri, ADC työskentelevät kellon on 4MHz tai korkeampi. Yleensä mikseri + ADC on helpompi toteuttaa kuin IQ demodulaattori + ADC. Jos ADC ja seuraava digitaalinen signaalinkäsittely osa (FPGA, DSP tai ASIC jne.) voivat työskennellä enemmän kellon ja virtalähde ei ole rajoitettu, mikseri + ADC suositellaan. osalta

Kiitos vastauksista. Olen samaa mieltä, mutta jos vastaanotin ei yhtenäinen, molemmissa tapauksissa, sinun täytyy synkronoida harjoittaja, jotta kaikki energiansa I (tai Q miksi ei?) Havaitsemiseen, eikö niin? mutta se ei vaadi saada I ja Q-signaalit, olenko vieläkään oikeassa? Mitä Olin huolissani, että jos hanat on analoginen front-end ei synkronoituna signaalia, signaali tulee todellinen ja kuvitteellinen, ja minä pelkäsin löysä että kuvitteellinen Infon ADC, suodattimet, ... Tämän seurauksena totean, että IQ demodulaattori on analoginen front-end on puhtaasti Peilitaajuusvaimennus ... Kerrothan, jos olen väärässä säiliöt apuasi

Voit käyttää neliöimistä silmukka tai Costas loop (se on sama oikeastaan) palauttaa kantoaalto. RF mikseri ei tarvitse olla yhtenäinen. Voit silti tehdä yhtenäinen dectection klo Jos käytät neliöimistä silmukka tuottaa yhtenäinen LO. Mutta RF mikserin LO taajuus on hyvin vakaa. Suurin osa järjestelmää, vain TCXO varten merkityksiä taajuus on ok. Voit myös tehdä, jos näyte ja tehdä Squarrinh silmukka digitaalisesti.

Ok, asiat selkiytyvät nyt. Kaikkine vaiheineen monimutkainen signaali ei ole ongelma. On vain ennen ilmaisimen että haluamme kaikki signaalin energia on joko minä tai Q. Kiitos apua Ghoster

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back