jännitevahvistus ja rajataajuus alipäästösuodattimen

A

anesziere

Guest
Hyvää iltaa, olen ottaa joitakin ongelmia löytää lausekkeita jännitteen vahvistuksen ja rajataajuus -40 dB / vuosikymmenellä alhainen pass suodinta kuvassa alla.
38_1157204789.GIF
Olen hieman hämmentynyt, sillä niitä käytetään kondensaattorin C2 ... Kiitos ajastasi. Ole varovainen. ~ Anesziere

Suodatin on Sallén-avain alipäästösuodatinta. Koska mitään virta kulkee osaksi AMP-invertoivan napaan AMP tulee olemaan lähtöjännitteen Vo. Jos u label solmun jännite R1 ja R2 niin Vx, voit kirjoittaa [color = red] V0 = [1 / (R2C1s + 1)] * Vx [/color] Tämän jälkeen sinun pitäisi hakea KCL solmussa Vx, ja sinä löytyy Vo / Vi löytää siirtofunktio, jonka jälkeen laitat s = jω, ja saat rajataajuus ja voitto. Vahvistus on 1, ja sulku on ωo = 1 / R √ (C1C2) tehtävänä korkki C2 on antaa palautetta. Tämä takaisinkytkentä on tehokas vain lähellä rajataajuus. Matalilla taajuuksilla, impedanssi on liian suuri, joten ei ole juurikaan takaisinkytkentä. Tällä korkeammilla taajuuksilla, on takaisinkytkentä, mutta nyt C1 on tehokkaasti lyhyt, niin lähtöjännite on alhainen (lähellä nollaa), ja siten se ei vaikuta muuhun piiriin. [Keskustelut ja dervations annetaan suodatin kirjan kuin Huelsman. Käytin Franco]

Kiitos ajitg nopeasta vastauksesta. : D: D yritti soveltaa KCL solmussa Vx jotta löydettäisiin Vx toimintona Ei (Vi), mutta voitto ei ollut yhtä suuri kuin 1.. Voisiko osoittakaa minulle miten löysit Vx? Mitä rajataajuus, en ymmärrä joita käytimme molemmat kondensaattorit ... Olisin todella kiitollinen, jos voisitte selventää minulle näitä asioita. Kiitos vielä kerran! ~ Anesziere

Hyvää iltaa! Kiitos vfone linkille: D Emme kuitenkaan ole tutkia siirtofunktion. Minä ihmettelin, jos se on mahdollista löytää voitto ilman sitä. Kiitos ;)

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back