Jatkuva teho aktiivinen DC kuorman

N

nachus001

Guest
Hei kaikki:

Olen suunnittelussa aktiivinen DC kuormaa.Se jäljittelee melko hyvin tasavirtalähteen ja jatkuvaa vastusta, mutta vaikea minun tehdä sitä työtä Constant Power.

Ongelmana on, että voin käyttää AD633 kuten kerroin (itse asiassa jakaja) ja ottaa johtuva signaalin palautetta nykyisen sääntelyviranomaisen (Vs / Is).Se toimii hyvin 8-10 Wattsin ja ylös, mutta alle, mikä signaali muuttuu täysin järjetöntä.

Ja jopa "in range" (10W) tehokäyrällä on melko epälineaarinen.

Miten voin ratkaista tämän?Onko toisen piirin tai kerrannaisvaikutuksia / jakaja paremmin tehtävään?

Kiitos etukäteen
Nachus

Analog kertoimet ovat selkeitä rajoituksia, mutta ne eivät ole niin huono ollenkaan.Ilmeisesti jotain on pahasti vialla kanssa piiri.

PS: En voi tarkasti seurata omaa laskettaessa.Jatkuva teho tarkoittaa Vact * Iact = Ptarget.Tietenkin voit muuttaa tätä Itarget = Ptarget / Vact, mutta en ymmärrä, mitä Vs / Onko tarkoitetaan.

FVM kirjoitti:

Analog kertoimet ovat selkeitä rajoituksia, mutta ne eivät ole niin huono ollenkaan.
Ilmeisesti jotain on pahasti vialla kanssa piiri.PS: En voi tarkasti seurata omaa laskettaessa.
Jatkuva teho tarkoittaa Vact * Iact = Ptarget.
Tietenkin voit muuttaa tätä Itarget = Ptarget / Vact, mutta en ymmärrä, mitä Vs / Onko tarkoitetaan.

Tietenkin tarkkuus on rajallinen, riippuen tarkoitettu dynaaminen alue.Myös jännitteen mittaus on todennäköisesti vähäistä ohittaa suodatetaan vakauden.

En pidä AD633 kuin RF IC.Se on tyypillinen pieni kaistanleveys neljä Quadrant-kerroin.Voit käyttää suurempia tarkkoja AD534, mutta se on samanlainen yleisten tietojen osalta.

Ok: Ja mitä muita osia tai piiri voidaan käyttää analogista alue?Voi olla erillinen?Ei ole mitään ongelmaa sen toteuttamiseksi erilliset.Itse asiassa se voi olla yksi Quadrant alue (positiivinen / positiivinen).Ei välttämättä saa olla kaksi tai neljä neljännestä.Kiitos

En vielä ymmärrä, mitä tarkalleen ongelman kanssa piiri.Jos olen ymmärtänyt oikein, se on staattinen virhe, joka voi olla esimerkiksi jäljittää ja yleismittari.Oletko tarkistanut, että ongelma on olemassa, sillä riittävää AD633 suorituskykyyn?Se voi olla myös ongelma sovellu signaalin skaalaus-tai lisäkytkentätyyppien ominaisuudet eivät suoraan liity AD633 suorituskykyä.Auttaa minua ymmärtämään ongelmaa, voit antaa määrällisen esimerkkejä myös signaalin tasolle AD633 satamissa?

Hyvin.

It may be a scaling error, because this happens in certain power ranges.

Alemmalla tehoasetus tuotanto yhä enemmän epälineaarisia, mikä näyttää olevan jotain liittyvät lineaarisuus AD633.

Annan teille Circuit Maker sim kaavamaisen jotta voit saada käsityksen siitä, mitä tapahtuu minun piiri.

Kiitos
Anteeksi, mutta sinun täytyy kirjautua nähdäksesi tämän liitteen

Olen todennut, että suurempi virhe on havaittu vain sopimattomilla alhainen signaalin jakajan curcuit.E. g.viittauksella 100 mV (vastaa 25 W lähtöteho) nykyinen asetusarvon on noin 5% virhe.Mutta täysimittaisia viittaus 10V osalta 2500 W. jännitetulo käytetään enintään 1 / 4 täydestä asteikosta vain.

Joten ensimmäinen askel on muuttaa piiri hyödyntää kerrannaisvaikutuksia koko dynamiikka-aluetta.Jos useita 1:100 tai useamman todella tarvitaan, log / antilog mutiplier / jakaja kuin AD538 voi antaa parempia tuloksia.Lisäksi perusteellinen offset korvausta kaikkien kolmen kerrannaisvaikutukset satamissa voidaan vähentää lineaarisuus virheitä.

Quote:

todettiin, että suurempi virhe on havaittu vain sopimattomilla alhainen signaalin jakajan curcuit.
E. g.
viittauksella 100 mV (vastaa 25 W lähtöteho) nykyinen asetusarvon on noin 5% virhe.
Mutta täysimittaisia viittaus 10V osalta 2500 W. jännitetulo käytetään enintään 1 / 4 täydestä asteikosta vain.

Quote:

Ja se on väärässä mittakaavassa.
Power olisi noudatettava viitejännite vahvistetaan V4 (CC 100mV = 1 A, CP 100mV = 10W, CR 100mV = 10 ohmia) Erotin viittauksia, koska nämä epälineaarisuus, jotta eri lohkojen (palaute jakajan on muuttunut liian)

Quote:Sorry, I don't get the point.
Circuit te lähetetty käyttää skaalauskertoimet, I laskettu.
En tiedä, mitä on tarkoitettu alueet ovat, mutta skaalaus näyttää olevan vähemmän kuin optimaalinen.
Kuitenkin, jos aiot laaja valikoima vallasta asetusarvon (esim. 1000:1), se voi saada vaikeaa tämäntyyppisiä kerroin.

Oma skaalaus vastike on melko yksinkertainen.Hyödyntäminen kaytettavissa mahdollisimman antaa erittäin korkea dynaaminen.Range vaihtaminen voi olla ratkaisu, jos mukainen tarkoitetun laitteen toimintaa.

Koskevat LM358 offset error: Maximum määritelty offset 5 mV tulosten 0,5 nykyisessä virhe oman piiri, joka on melko paljon.

Periaatteessa ilman erittely En voi päättää, onko nykyinen sääntely tai jatkuva tehonsäätö on riittävän tarkkoja.

Digitaalinen signaalinkäsittely on myös ratkaisu ja yleensä lupaavat korkea accuray.Mutta jos realisoituu ehdotti tavalla, se edellyttää vastausta kuollut aika ja epäjatkuvan toimintaa.Molemmat voivat olla haitallisia.Täydentäminen staattinen tarkkuus eritelmä, myös dynaaminen vaatimukset on määriteltävä päättää, jos digitaalinen ratkaisu on sopiva.Tietenkin erittäin tarkka digitaalinen käsittely voidaan toteuttaa myös MS / s nopeudella, lähinnä rajoittaa ADC kaasuputken viivästyksiä.

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back