Käytännöllinen tapa mitata microstrip impedanssi

S

surfing

Guest
Tässä on minun tapa mitata ustrip impedanssi Vaihe1. Tee yksi portti kalibrointi lopussa Mittajohtosarjalaukku Step2. Liitä valaisin ja mittaa 50 ohmin kuorman Vaihe3. analysoida S11 tietoja, on keskipiste, että ympyrä esittää ustrip nieriä. impedanssi.? (Tämä menetelmä ohitti vaikutus liitin) Tässä on 2 jpg. havainnollistaa menetelmää Onko ongelma minun menetelmä?

Hei, mielestäni se on hyvin suoraviivainen tapa määrittää Zc ja microstrip. Vaihtoehtoisesti voit mitata vaste läpi rivi (2 porttia, ei irtisanota kanssa vastukset). Sitten voit siirtää mitatun 2-portti S paremeter tiedosto mikroaaltouuni piiri simulaattori ja muuta impedanssi satamatöihin simulatneously saada S11 (ja S22 samassa ajassa) tulla paikalla keskellä Smithin kaaviota. Ominaisimpedanssi Porttiluetteloa ominaisimpedanssi oman linjan. Voit jopa käyttää TDR (Time Domain reflectometry) ominaisuus käyttöön NA poistaa vaikutuksen liittimen epäjatkuvuuden muodossa mitataan S pars soveltamalla aikaa gateing. Etuna on, että sinun ei tarvitse välittää vastus tarkkuutta, maadoitusilmiötä, parasitics jne. käytän tätä menetelmää ajoittain saada charactheristic impedanssi joidenkin hauska linjat että olen analize EM simulaattori ilman portti parametrien laskutoimituksen vaihtoehto. flyhigh

Flyhigh, kiitos teidän mielipiteenne. Olen hieman yllättynyt, miksi muutamat ihmiset ovat mielenkiintoisia testaus microstrip n impedanssi? Olisivatko he mieluummin uskovat ohjelmisto simulaattorissa kuin mittaus itsensä?

Welcome to EDABoard.com

Sponsor

Back